Aglomeracja Wrocławska: Holenderski Schavemaker ponownie inwestuje w Kątach Wrocławskich

Aglomeracja Wrocławska: Holenderski Schavemaker ponownie inwestuje w Kątach Wrocławskich

Orzech
Orzech
REKLAMA
Holenderska firma z branży logistyczno-transportowej zdecydowała się po raz kolejny zainwestować na terenie Aglomeracji Wrocławskiej. Inwestor ruszył z budową swojego nowego centrum logistycznego w Kątach Wrocławskich przy ul. Popiełuszki. Inwestycja prowadzona jest przy ulicy Popiełuszki (wjazd od ul. Przemysłowej), w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A4 oraz obok dawnej siedziby Schavemaker. 
Powstający obiekt będzie posiadał magazyn o powierzchni 5000 mkw., rampy załadunkowe o nośności do 12 ton, rampy z poziomu zero, biura magazynu oraz zaplecze socjalne. Obok magazynu powstaje budynek biurowo-socjalny o łącznej powierzchni 1000 mkw., przeznaczony dla pracowników biurowych oraz kierowców. Całość będzie otoczona placami manewrowymi o powierzchni 10 000 mkw. 
Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Budownictwo Kamiński. Planowane przekazanie obiektu do użytkowania powinno nastąpić w połowie 2019 roku.
To nie jedyna aktualnie prowadzona inwestycja Schavemaker w Kątach Wrocławskich. Holenderska spółka rozbudowuje również swój terminal zlokalizowany w tym podwrocławskim mieście.
Po rozbudowie, bocznica będzie dysponować dwoma torami o długości 600 m każdy. Obiekt będzie mógł obsłużyć nawet 4 pociągi dziennie. Prace budowlane na terminalu intermodalnym wykonuje firma PRO-TRA BUILDING Sp. z o.o., która posiada bogate doświadczenie zdobyte poprzez zrealizowanie szeregu inwestycji drogowych również naszego terminala.
Generalny Wykonawca niezwłocznie po podpisaniu umowy (jeszcze pod koniec maja) rozpoczął prace. Rozbudowana część umożliwi przeładunek na terminalu dwóch pociągów o długości 600 m w tym samym czasie co sprawi, że Obiekt Infrastruktury Usługowej (którym jest rozbudowywany terminal) będzie miał możliwość przydzielenia przewoźnikom kolejowym większą ilość slotów przeładunkowych.
– Po trzech latach od poprzedniej rozbudowy, jesteśmy na takim etapie, że terminal jest już zbyt ciasny – mówi Przemysław Zemla, Manager Terminala Intermodalnego Schavemaker Invest w Kątach Wrocławskich. – Dzięki realizacji tej inwestycji, przystosujemy terminal do wzrastającego ruchu związanego z dużym zainteresowaniem naszymi usługami. Rozbudowa zwiększy przepustowość terminala i umożliwi obsłużenie większej ilości pociągów – podkreślił.
Dla terminala w Kątach Wrocławskich rozbudowa infrastruktury jest niezbędna. Sukcesywnie powiększana siatka klientów terminala przeładunkowego przekłada się na stale rosnącą liczbę pociągów. Dobrej passie terminala sprzyja fakt, że coraz więcej podmiotów zauważa korzyści wynikające z transportu intermodalnego. Wzrost cen paliwa oraz planowany wzrost opłat paliwowych, wzrost opłat drogowych na terenie Niemiec (toll collect), planowane zmiany w transporcie międzynarodowym w Unii Europejskiej (mobility package), dbałość o jakość środowiska (redukcja CO2) powodują, iż wielu przedsiębiorców szuka rozwiązań intermodalnych w swojej "codziennej" logistyce.

Zarząd firmy Schavemaker Invest zapewnia, że nie jest to ostatnia inwestycja związana z rozbudową terminala intermodalnego w Kątach Wrocławskich – aktualnie trwa przetarg na następne zadanie pt. "Rozbudowa dróg i placów wraz z siecią deszczową na terminalu kontenerowym w Kątach Wrocławskich".

REKLAMA
Terminal kontenerowy w Katach Wrocławskich to terminal drogowo-kolejowy zlokalizowany w transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T). Terminal stanowi element Korytarza Bałtyk-Adriatyk, biegnącego przez sześć państw Unii Europejskiej – Polskę, Republikę Czeską, Słowację, Austrię, Włochy i Słowenię. Korytarz ten łączy porty bałtyckie w Gdyni, Gdańsku, Szczecinie i Świnoujściu z portami adriatyckimi w Trieście, Wenecji, Rawennie i Koprze.
Inwestycja była współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Działania 7.4 Transport intermodalny. Przedsięwzięcie było realizowane w ramach projektu pn. "Budowa ogólnodostępnego, Intermodalnego Terminala Kontenerowego wraz z infrastrukturą w Kątach Wrocławskich".
Wartość projektu wyniosła: 44,5 mln zł. Kwota dofinansowania z Unii Europejskiej to ponad 11,5 mln zł.
O inwestorze:

Schavemaker Invest to spółka wchodzącą w skład Grupy Schavemaker założonej w 1967 roku w Holandii. Schavemaker Invest działa na polskim rynku od 2004 roku, a od 2007 roku jest właścicielem i operatorem terminalu w Kątach Wrocławskich. Grupa Schavemaker posiada ponad 200 własnych pojazdów ciężarowych, 2 terminale kontenerowe oraz blisko 60 000 mkw. powierzchni magazynowych na terenie Holandii i Polski.

Artykuł opracowany na podstawie materiałów prasowych.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA