Miasto

Popularne miasta

Wrocław

  • 1664 inwestycje
  • 5457 wiadomości
  • 3357 ogłoszeń
  • 254 firm

Kraków

  • 1298 inwestycje
  • 4293 wiadomości
  • 3 ogłoszeń
  • 114 firm

Warszawa

  • 509 inwestycje
  • 3656 wiadomości
  • 3 ogłoszeń
  • 153 firm

Poznań

  • 308 inwestycje
  • 1150 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 52 firm

Katowice

  • 248 inwestycje
  • 1716 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 23 firm

Lublin

  • 182 inwestycje
  • 1333 wiadomości
  • 1 ogłoszeń
  • 12 firm

Gdańsk

  • 123 inwestycje
  • 1093 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 14 firm

Łódź

  • 82 inwestycje
  • 892 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 28 firm

Białystok

  • 72 inwestycje
  • 362 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 24 firm

Szczecin

  • 66 inwestycje
  • 631 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 18 firm

Bydgoszcz

  • 36 inwestycje
  • 290 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 11 firm

Toruń

  • 28 inwestycje
  • 365 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 3 firm

[Wrocław] Case study kampanii "Komorowice", nagrodzonej w konkursie Golden Arrow 2016 Karwiany

18 0 0 69
Kajtman
wiadomość dodana
przez Kajtman
 
Jak sprzedać wszystkie domy na etapie "dziury w ziemi" w ciągu 6 miesięcy od uruchomienia inwestycji? Z takim pytaniem zmierzyli się marketerzy z agencji digitalowej adCookie, którzy do promocji domów szeregowych wykorzystali najnowsze narzędzia marketingu online, łącząc je z technologią wirtualnej rzeczywistości. Ten unikalny duet nie mógł się zakończyć inaczej, jak tylko przynieść ponadprzeciętne rezultaty.

Wstęp
Klientem agencji adCookie był deweloper z Wrocławia – Domar Development, wraz z nową inwestycją domów szeregowych "Komorowice III". Nieruchomości, zlokalizowane w podwrocławskich Karwianach, były objęte programem Mieszkanie dla Młodych. W I etapie oferowane domy zajmowały działki od 170 do 371 mkw. Kampania reklamowa, w której wykorzystano najnowsze rozwiązania marketingowe, zrealizowana przez adCookie, przyniosła ponadprzeciętne efekty – wszystkie domy I etapu inwestycji zostały sprzedane w ciągu 6 miesięcy od startu działań reklamowych.

Opis założeń, cele
Głównym celem kampanii była jak najszybsza sprzedaż nieruchomości Domar Development, już od pierwszych tygodni sprzedaży inwestycji, jeszcze na etapie tzw. „dziury w ziemi”. Kampania o zasięgu lokalnym (Dolny Śląsk) miała trafić do wąskiej Grupy Docelowej, zainteresowanej zakupem domu. Krótki czas i ograniczony budżet mediowy stanowił dodatkowe wyzwanie. Agencja adCookie zaproponowała strategię mediową, która zakładała rezygnację z tradycyjnych kanałów reklamy offline, jakie często stosują deweloperzy (outdoor, radio, prasa, tv) i skupienie się na działaniach digital, nowych technologiach i Virtual Reality. 

Działania marketingowe opierały się na czterech głównych założeniach:
1) unikalnej strategii przedsprzedaży,
2) rezygnacji z tradycyjnych kanałów marketingowych (outdoor, radio, prasa, tv),
3) wykorzystaniu kompleksowej kampanii digital i nowych form reklamy m.in.: AdWords, RTB, audience targeting, e-mail marketing, portale nieruchomościowe, Facebook, YouTube,
4) przeniesieniu odbiorców w innym wymiar rzeczywistości (dzięki VR i video 360).

Etap przedsprzedaży, który został wsparty intensywną 6 tygodniową kampanią online, miał na celu pozyskanie dużej liczby wartościowych leadów, czyli kontaktów do osób zainteresowanych zakupem domu. Komunikacja została dostosowana do określonych odbiorców i okresu przedsprzedaży, a następnie po jej zakończeniu została zmodyfikowana i dostosowana do nowych celi kampanii, kontynuacji dialogu z osobami, które interesowały się ofertą dewelopera.

Realizacja
Dostępna od niedawna kompleksowość oferowanych narzędzi, umożliwiła zespołowi adCookie stworzenie pierwszej w swoim rodzaju kampanii na polskim rynku, w pełni wykorzystującej potencjał VR i video 360. Połączenie z działaniami digital, nowymi formami reklamy, pozwoliło wygenerowa duże zainteresowanie inwestycją, już od samego startu kampanii. 


Efekty
Efekty, które przyniosła kampania, znacznie przerosły oczekiwania Domar Development i rezultaty jego wcześniejszych działań marketingowych.

Konkretne efekty:
  • sprzedaż wszystkich domów I etapu inwestycji (6 miesięcy), w tym ponad połowę już po 2 miesiącach od uruchomienia kampanii,
  • zmniejszenie kosztów reklamy (koszt pozyskania wizyty) o 74% w porównaniu do poprzednich kampanii dewelopera,
  • ponad 20-krotne ROI, 
  • ponad 180 wartościowych kontaktów,
  • przyspieszenie budowy kolejnych etapów osiedla i wykorzystanie potencjału dużego zainteresowania nabywców w pierwszym okresie.
Powyższe case study udowadnia, że warto wychodzić poza utarte schematy i sięgać po nowoczesne formy reklamy.
dodano: 2017-01-10 14:43:07
Tagi: kampanie
0 komentarzy
Aby komentować musisz być zalogowany