Miasto

Popularne miasta

Wrocław

  • 1728 inwestycje
  • 6760 wiadomości
  • 4545 ogłoszeń
  • 271 firm

Kraków

  • 1401 inwestycje
  • 4464 wiadomości
  • 3 ogłoszeń
  • 122 firm

Warszawa

  • 456 inwestycje
  • 3656 wiadomości
  • 3 ogłoszeń
  • 153 firm

Poznań

  • 304 inwestycje
  • 1146 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 52 firm

Katowice

  • 254 inwestycje
  • 1723 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 25 firm

Lublin

  • 192 inwestycje
  • 1333 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 14 firm

Gdańsk

  • 121 inwestycje
  • 1093 wiadomości
  • 1 ogłoszeń
  • 14 firm

Łódź

  • 82 inwestycje
  • 892 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 28 firm

Białystok

  • 72 inwestycje
  • 363 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 29 firm

Szczecin

  • 69 inwestycje
  • 635 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 18 firm

Bydgoszcz

  • 36 inwestycje
  • 290 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 11 firm

Toruń

  • 28 inwestycje
  • 365 wiadomości
  • 0 ogłoszeń
  • 3 firm

[Wrocław] Co z budową Alei Wielkiej Wyspy? Radny pisze do prezydenta Wrocław

6 0 0 303
Tomasz  Matejuk
wiadomość dodana
przez Tomasz Matejuk
 
Magistrat nie dostanie unijnego dofinansowania na budowę Alei Wielkiej Wyspy. – Czy Wrocław ma przygotowane alternatywne rozwiązanie, które pozwoli wywiązać się ze zobowiązań zawartych w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym? – pyta radny Piotr Uhle.

Jak informowaliśmy w poniedziałek, Unia Europejska nie dołoży się do budowy Alei Wielkiej Wyspy.

 Mieliśmy nadzieję na finansowanie z pieniędzy europejskich. Musimy przejść całą procedurę PPP, ponieważ nie będzie środków europejskich. Będziemy realizować to przedsięwzięcie w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego  mówił na antenie telewizji Echo24 prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz.

Na tę informację błyskawicznej zareagował Piotr Uhle, wrocławski radny z klubu Nowoczesnej, który złożył w tej sprawie interpelację do Rafała Dutkiewicza.

W sprawie przegranego wniosku o dofinansowanie Mostu Wschodniego złożyłem wczoraj interpelację skierowaną do Prezydenta...

Opublikowany przez Piotr Uhle na 22 listopad 2016
 
Jak podkreśla radny, budowę mostu Wschodniego poparło ponad 1,5 tysiąca mieszkańców Wielkiej Wyspy w ankiecie przeprowadzonej jesienią 2014 roku.

Dlatego cieszyłem się, czytając jeszcze przed wyborami Pana deklaracje potwierdzające zamiar realizacji tej ważnej inwestycji – podkreśla Piotr Uhle.

Do dziś jednak żaden przetarg związany z budową Alei Wielkiej Wyspy nie został ogłoszony, więc radny Uhle zwrócił się do prezydenta Dutkiewicza z kilkoma pytaniami. 

Rajca pyta m.in. kiedy rozpisane zostaną przetargi na projekt inwestycji i generalnego wykonawcę, jaki harmonogram prac nad budową Aleją Wielkiej Wyspy przyjęto przy uchwalaniu Wieloletniego Planu Inwestycyjnego i czy realizacja tej inwestycji przebiega zgodnie z przyjętym harmonogramem.

Uhle dopytuje też, w ramach jakiego programu i priorytetu gmina Wrocław ubiegała się o dofinansowanie tej inwestycji ze środków UE, a także o to, czy miasto zamierza odwoływać się od decyzji odmawiającej dofinansowania

– Czy Wrocław ma przygotowane alternatywne rozwiązanie, które pozwoli wywiązać się ze zobowiązań zawartych w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym? – pyta radny.

Dodajmy, że zgodnie z WPI na lata 2015-2019, budowa Alei Wielkiej Wyspy została zaplanowana na lata 2017-2020, a koszt całej inwestycji to 330 mln złotych. Urzędnicy chcieli, by Unia Europejska dołożyła do tego przedsięwzięcia prawie 210 mln złotych.

Inwestycja zapowiadana od lat

O budowie Alei Wielkiej Wyspy mówi się we Wrocławiu od dawna.

Jednak na przeszkodzie realizacji tego przedsięwzięcia przez długi czas stały protesty przeciwników inwestycji – ich zdaniem zagrozi ona zabytkom (m.in. Hali Stulecia) i może zdegradować środowisko na Wielkiej Wyspie.

Dopiero wiosną bieżącego roku Naczelny Sąd Administracyjny ostatecznie odrzucił skargę stowarzyszenia "Akcja Park Szczytnicki" i "Przyjazna Wyspa".

Aleja Wielkiej Wyspy połączy ul. Krakowską, przez mosty na Oławie i Odrze oraz trasę przecinającą ul. Olszewskiego i biegnącą wzdłuż ul. 9 maja z ul. Mickiewicza.

Początkowo urzędnicy planowali, że trasa będzie miała po dwa pasy w każdą stronę. W 2012 roku uznali jednak, że zaoszczędzą 30 proc. planowanej kwoty, jeśli będzie o połowę węższa.
dodano: 2016-11-22 13:01:36