Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie (ZTM) otworzył oferty w przetargu na remont ronda "Radosława" – jednego z najbardziej popularnych skrzyżowań o ruchu okrężnym w stolicy. W sumie nadesłano trzy oferty – od 5,5 do 7 mln zł. Budżet, który ZTM zabezpieczył na to zadanie to 6,7 mln zł. Oznacza to, że jeżeli postępowanie uda się rozstrzygnąć, to naprawa drogi zostanie wykonana znacznie taniej, niż to pierwotnie zakładano.
W ramach prac naprawiony zostanie też fragment al. Jana Pawła II, wyremontowane zostaną chodniki, droga dla rowerów oraz przystanek autobusowy przy ul. Stawki.
Rondo Radosława jest jednym najważniejszych skrzyżowań o ruchu okrężnym w całej Warszawie. Mieszkańcy oraz przyjezdni korzystają z niego niemal każdorazowo chcąc dostać się na Żoliborz, Bielany, Pragę-Północ, Bemowo czy Targówek. Tuż obok znajduje się też jedno z największych centrów handlowych, biurowce i lokale usługowe. Po rondzie poruszają się samochody, autobusy, tramwaje, piesi i rowerzyści. Natężenie ruchu jest więc ogromne.
Lata intensywnej eksploatacji sprawiły, że stan infrastruktury drogowej zaczął się w pogarszać w szybkim tempie. Prowizoryczne naprawy przestały zdawać egzamin, dlatego Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie zdecydował o przeprowadzeniu kapitalnego remontu.
Ponad milion zostanie w kasie miasta
W przetargu wpłynęły trzy oferty. Mieszczą się one w przedziale od 5,5 do 7 mln zł. Budżet, który został zabezpieczony na to zadanie wynosi 6,7 mln zł. Jeżeli postępowanie uda się rozstrzygnąć, to prace zostaną wykonane znacznie taniej, niż to pierwotnie zakładano.
Oferty firm PORR (5,4 mln zł), EFEKT (7,009 mln zł) oraz WEGARTEN (7,039 mln zł) będą teraz przez ZTM analizowane. Jeżeli uda się wyłonić wykonawcę, to będzie on miał na wykonanie prac 5 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Wszyscy zyskają
Planowane prace zakładają wymianę nawierzchni jezdni na całym rondzie. Nowy asfalt ułożony zostanie również na wschodniej jezdni al. Jana Pawła (od ul. Stawki do ronda). Droga zostanie wzmocniona przy pomocy siatki szklano-węglowej. Ten rodzaj siatki stosuje się na ulicach o wysokim natężeniu ruchu – a taki właśnie jest na rondzie "Radosława". Siatka szklano-węglowa doskonale radzi sobie z siłami powstającymi podczas częstego hamowania czy postoju. Jest również odporna na wysokie temperatury. Dzięki wykorzystaniu siatki szklano-węglowej jesteśmy w stanie znacząco wydłużyć żywotność nawierzchni jezdni. Dzięki szczególnie trwałej i sprężystej strukturze siatka może zapobiec powstawaniu spękań czy trwałych deformacji asfaltu.
W ramach inwestycji wyremontowane zostaną też stare, wysłużone chodniki oraz drogi dla rowerów. Dziś ich nawierzchnia wykonana jest z kostki brukowej, której w Warszawie już się nie stosuje. W zamian za to piesi zyskają chodniki z płyt betonowych o wymiarach 50×50 cm, a rowerzyści asfaltowe drogi dla rowerów. Wymienione zostaną też krawężniki. Na tym nie koniec – zyskają również pasażerowie transportu publicznego – wyremontowany zostanie przystanek autobusowy przy ul. Stawki.
Źródło: ZTM Warszawa