Pięć firm chce budować kładkę między Kazimierzem a Ludwinowem Biuro Projektów Lewicki Łatak

Pięć firm chce budować kładkę między Kazimierzem a Ludwinowem

WIZUALIZACJE
REKLAMA

Pięć firm złożyło oferty w przetargu na budowę kładki nad Wisłą, która połączy Stare Miasto z Dębnikami i Podgórzem. Propozycję będą teraz analizowane pod względem formalno-prawnym.

W ciągu najbliższych tygodni dowiemy się, kto będzie wykonawcą kładki dla pieszych i rowerzystów, która połączy Stare Miasto z Dębnikami i Podgórzem. W przetargu na roboty budowlane, ogłoszonym przez Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie, oferty zgłosiło 5 firm. Propozycje będą poddane analizie. Miasto będzie także szukać dodatkowych środków na to zadanie, wszystkie bowiem złożone oferty przekraczają kwotę na ten cel zaplanowaną w dokumentach finansowych. Najniższa – o ok. 18,7 mln zł.

Biuro Projektów Lewicki Łatak
Biuro Projektów Lewicki Łatak

Kładka Kazimierz–Ludwinów będzie długa na ok. 130 m, szeroka na prawie 14 m, a w najwyższym punkcie wysoka na blisko 16 m. W ciągu kilku lat ma połączyć bulwar Inflancki między ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Przeprawa zapewni dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych. Oznacza to usprawnienie podróży i skrócenie czas dojazdu pomiędzy obszarami miasta zlokalizowanymi po przeciwnych stronach rzeki. Tereny sąsiadujące z tą przeprawą staną się bardziej atrakcyjne dla mieszkańców. Budowa kładki zwiększy również wykorzystanie walorów Wisły oraz jej bulwarów. Sama realizacja inwestycji miałaby potrwać ok. 26 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą.

Zadanie uzyskało rządowe dofinansowanie w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład – Programu Inwestycji Strategicznych.

Biuro Projektów Lewicki Łatak
Biuro Projektów Lewicki Łatak

Kładka Kazimierz–Ludwinów realizowana jest według koncepcji Biura Projektów Lewicki Łatak. Obiekt mostowy będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności, zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego oraz środkowego pomostu widokowego.

REKLAMA
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż

Będą mogli z niej korzystać zarówno piesi, jak i rowerzyści. Dodatkowo zostanie wyznaczony na niej środkowy, widokowy pas. Rozpiętość łuków ma wynieść prawie 130 m. Całkowita szerokość pomostów to 13,60 m, a wysokość mierzona w najwyższym punkcie – 15,80 m.

fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż

Kładka jest niezwykle wyczekiwana przez mieszkańców. Realizacja tej inwestycji pozwoli na sprawne przemieszczanie się przez Wisłę, bez konieczności okrężnej drogi przez most Dębnicki lub most Piłsudskiego.

Przeprawa zapewni dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych. Oznacza to usprawnienie podróży i skrócenie czas dojazdu pomiędzy obszarami miasta zlokalizowanymi po przeciwnych stronach rzeki. Tereny sąsiadujące z nową przeprawą staną się bardziej atrakcyjne dla mieszkańców. Budowa kładki zwiększy również wykorzystanie walorów Wisły oraz jej bulwarów.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA