We Wrocławiu powstaje Aleja Wielkiej Wyspy i most Wschodni fot. Jakub Zazula

We Wrocławiu powstaje Aleja Wielkiej Wyspy i most Wschodni

FILM + ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE
REKLAMA
We Wrocławiu trwa budowa jednej z najważniejszych inwestycji drogowych w historii stolicy Dolnego Śląska – Alei Wielkiej Wyspy i mostu Wschodniego na Odrze. Nowa trasa połączy al. Armii Krajowej z Biskupinem i Sępolnem, po drodze przecinając rzeki Odrę i Oławę.
Generalnym wykonawcą całej inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina. Koszt przedsięwzięcia to 234 mln złotych i w całości sfinansuje je miasto Wrocław. Zakończenie realizacji całej inwestycji planowane jest na 2023 rok.
Aleja Wielkiej Wyspy będzie miała łączną długość 3,4 km. W przeważającej części będzie trasą posiadającą po jednym pasie ruchu w każdą stronę. W okolicach skrzyżowań powstaną dodatkowe pasy do skręcania
Wykonawca inwestycji będzie musiał także rozbudować wiadukt nad ul. Krakowską i zbudować nowe tego typu obiekty drogowe nad ulicami Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Pod łącznicą obwodnicy, przy ul. Krakowskiej planowana jest budowa tunelu dla pieszych, który to będzie kontynuacją już istniejącego. W ramach przedsięwzięcia powstanie również 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych.
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
REKLAMA
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
Wykonawca ma na realizację inwestycji 26 miesięcy, bez miesięcy zimowych, czyli takich jak styczeń, luty, kiedy to wykonywanie prac budowlanych jest utrudnione ze względu na pogodę. Wszystkie prace powinny być ukończone do 2023 roku.




Wybudowane zostaną dwa nowe mosty: blisko 700 metrowy nad rzeką Odrą (tzw. most Wschodni) i o długości ponad 350 metrównad rzeką Oławą. Na moście nad Odrą, który będzie dwa razy dłuższy od tego nad Oławą, powstaną wydzielone chodniki i ścieżki rowerowe. Nie będzie na nim ekranów akustycznych. Na moście nad Oławą - poza jezdnią - powstanie ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 4 metrów oraz balustrady. Zamontowane zostaną na nim ekrany akustyczne wraz z latarniami.


Budowa Alei Wielkiej Wyspy będzie także oznaczała zmiany w komunikacji miejskiej. Przy węźle al. Armii Krajowej-ul. Krakowska w ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek torowiska tramwajowego. Powstaną również nowe przystanki autobusowe i tramwajowe. Kolejne przystanki zostaną wybudowane w rejonie węzła Aleja Wielkiej Wyspy-ul. Międzyrzecka w ciągu ul. Międzyrzeckiej i przy wale przeciwpowodziowym. Nowe przystanki komunikacji miejskiej powstaną także przy skrzyżowaniach Alei z ul. Olszewskiegoul. Dembowskiego, a także z ul. Mickiewicza. W planach jest także budowa kilku parkingów rowerowych.


Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina. Projekt techniczny opracowały firmy Biprogeo Sp. z o.o. z Wrocławia i Firma Projektowa Wanecki Sp. z o.o. z Gliwic.

Komentarze (10)

Napisz komentarz
Bajer(gość)
Parkingi rowerowe?A samochodowe jaja jakieś.Pasy jak zwykle po jednym ,kiedy zacznie się budować na przyszłość,a nie na wczoraj.Czas skończyć z dyskrinacja aut i z tą ekipą rowerowa we Wroclawiu,
www(gość)
@
Olo
(gość)
I to trzebabyło budować 30 lat temu a nie galerie biurowce .
Biurowce i sklepy to buduja prywatne firmy. Jak mozna pisac takie bzdury!
Jac(gość)
Jeden pas to żart... to samo ul. Buforowa...
Olo(gość)
I to trzebabyło budować 30 lat temu a nie galerie biurowce .
Ulga(gość)
Można powiedziec: WRESZCIE!!! Brak drugiego pasa jest ewidentny, ale pomimo tego - korzyści  tej inwestycji są nie do przecenienia!!
Jeden pas to jakaś kpina i wyrzucone pieniądze(gość)
Jeden pas to jakaś kpina i wyrzucone pieniądze
Wroc(gość)
Jeszcze Bardzka, Buforowa, całe Jagodno , jak wprowadzą się wszyscy do tych bloków to będzie klęska komunikacyjno ekologiczna. Wyrzucone pieniądze
Wroc(gość)
Brawo za inwestycje ale przy ilości aut robienie jednego pasa , przy tych środkach finansowych  to marnotrastwo pieniędzy, które nic nie zmienia. Patrz Zwycięska, Grota Roweckiego, wschodnia obwodnica, czy A 4 gdzie nagle się mówi że przy tym ruchu konieczny jest trzeci pas?‍♂️. Odpowiedzialność za te decyzje sądowa!
marsjanin(gość)
Wizki w większości nieaktualne sprzed wielu lat, konstrukcja mostu i chodników zupełnie inna z wykuszami, WI pewnie może udostępnić właściwe.
Wrocławianin(gość)
Dobrze, że odciąży to trochę pl.Grunwaldzki. szkoda, że na Psie Pole nie budują połączenia tramwajowego i podobnej trasy , aby odciążyć ul. Krzywoustego i lepiej skomunikować te część miasta...
REKLAMA