Deweloper przyjazny - czyli jaki? (cz. 1, 2 z 5)

Deweloper przyjazny - czyli jaki? (cz. 1, 2 z 5)

Archicom
Archicom
REKLAMA

Przyjazny deweloper to taki, który dba o klienta, starając się ułatwić mu proces dokonana transakcji i co najważniejsze oferuje mu produkt dobrej jakości, bezpieczny od strony prawnej.

 

Dzisiaj niemal każdy deweloper walczy o uwiarygodnienie swojej pozycji rynkowej. Pokazuje swoje osiągnięcia, chwali się zdobytymi nagrodami. Jest to bardzo cenne, bo oznacza stabilizację rynku, który w ciągu minionych 10 lat mozolnie wypracowywał własne standardy oraz ukazuje, iż klienci stali się bardziej czujni i wymagający. Co decyduje o tym, że deweloper postrzegany jest jako przyjazny?

Kompleksowa obsługa

 

Przyjazny deweloper daje coś więcej niż tylko produkt, jakim jest mieszkanie. Przede wszystkim zapewnia klientowi maksymalny komfort zakupu i profesjonalną pełną obsługę posprzedażową. Przeprowadza klienta przez skomplikowany proces inwestycyjny i oferuje pomoc długo jeszcze po nim. Kompleksowa opieka nad klientem od momentu pierwszego kontaktu z firmą poprzez zakup mieszkania, aż do zawiązania wspólnoty mieszkaniowej jest łatwiejsza w sytuacji, gdy deweloper dysponuje odpowiednim zapleczem w postaci własnej pracowni projektowej, działu realizacji inwestycji, działu sprzedaży i obsługi klienta, pionu prawnego i administracyjnego lub na stałe współpracuje z odpowiednimi branżami. Dzięki temu jest w stanie sprawnie zorganizować całe przedsięwzięcie i zaoferować klientowi wysokiej jakości produkt i poziom obsługi przez cały ciąg procesu inwestycyjnego. Dodatkowo ma wpływ na ostateczny kształt produktu. Własna doświadczona pracownia projektowa umożliwia realizację projektu powstałego w oparciu o wytyczne działu sprzedaży odnośnie zapotrzebowania rynku, a przede wszystkim uwzględniające wymagania i oczekiwania klientów.

 

Dzięki takiemu doświadczeniu i współpracy można uzyskać optymalne rozwiązania projektowe uwzględniające zasady ergonomii. Mieszkania w efekcie finalnym są funkcjonalne, przestronne łatwe do aranżacji – nie wymagają „ulepszeń”. Sztuką jest pogodzić życie w wielkim mieście z zapewnieniem intymności i dostępem do zieleni, kompleksową zabudowę z opcją bezpieczeństwa, przestronność i komfort mieszkania z jego ceną rynkową, nowoczesne projekty z ekologią. Tylko wieloletnie doświadczenie i ścisła współpraca pracowni projektowej, działu realizacji inwestycji oraz działu obsługi klienta pozwala tworzyć produkty zoptymalizowane pod wglądem oczekiwań klienta i efektywności finansowej.

Przyjazne kształtowanie przestrzeni

 

Deweloper, który jest jednocześnie projektantem, zazwyczaj posiada większe ambicje niż tylko zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych. Zależy mu nie tylko na tym żeby sprzedać mieszkanie, lecz aby tak ukształtować przestrzeń, by była funkcjonalna i przyjazna człowiekowi. Sposób zaprojektowania przestrzeni ma bezpośredni wpływ na kształtowanie się i jakość relacji międzyludzkich. Gdy przestrzeń jest harmonijna i kameralna, z dziedzińcami, placami, skwerami pełnymi zieleni, z czytelnym układem urbanistycznym, ludzie znajdują miejsca spotkań i czują się w niej bezpiecznie. Gdy mają dobrze zaprojektowane mieszkanie to czerpią radość z jego użytkowania. A jeśli z jakiś powodów muszą je sprzedać, to uzyskują wysoką gratyfikację finansową. Te założenia są szczególnie ważne dziś, gdy mieszkania stały się wartością inwestycyjną, a koszty ich nabycia stale rosną.

 

Przyjazny deweloper, któremu zależy na określonym kształcie projektu poświęca niewspółmiernie dużo czasu na dopracowanie szczegółu przy projektowaniu osiedli. Choć wydłuża to proces projektowania i wprowadzenia mieszkań do sprzedaży, to docelowo pozwala wykreować lepszy i bardziej ekonomiczny produkt. Wysoka cena metra kwadratowego zmusza klientów do bardzo przemyślanych decyzji, w których takie kryteria jak prestiżowe lokalizacje, atrakcyjna architektura oraz komfort i funkcjonalność będą gwarancją satysfakcji dziś i zabezpieczeniem finansowym jutro.

REKLAMA

 

Partnerski dialog z klientem


Przyjazny deweloper tworząc projekt swoich przedsięwzięć, myśli przede wszystkim o stworzeniu dobrych miejsc do życia, a nie tylko wybudowaniu budynku. A to wymaga wsłuchania się w potrzeby klienta, podejmowania dialogu i częste dyskusje, podczas których klienci artykułują swoje oczekiwania, nietypowe życzenia. Deweloper ze swojej strony wyjaśnia, jakie są możliwości realizacyjne i konsekwencje finansowe danych rozwiązań. Początkowo zagubiony w procesie zakupu mieszkania klient, w miarę rozwoju branży zdobywał coraz to wyższą świadomość i wiedzę. Często to właśnie deweloper wprowadzał go w zawiłe niuanse nabywania nieruchomości, poprzez wydawanie poradników odnośnie zakupu mieszkania, inspirowanie mediów do poruszania tej tematyki, ale przede wszystkim negocjowanie z klientem umowy deweloperskiej i systematycznie udoskonalanie jej zapisów.

 

Trzeba pamiętać, iż w tym procesie nie tylko deweloper ma obowiązki, również klient dokonując wyboru inwestycji musi sam sprawdzić kilka podstawowych faktów i dookreślić swoje potrzeby, aby odczuwać satysfakcję z podjętych decyzji oraz trafnie i bezpiecznie ulokować środki finansowe. Pomocna jest w tym zakresie dłoń przyjaznego dewelopera, który podejmuje nieustanny dialog z klientem, co przyczynia się do doskonalenia jego usług i podnoszenia ich poziomu, a to z kolei buduje zadowolenie klientów. Ich uwagi są bardzo cennym materiałem, którego analiza i odpowiednie wykorzystanie sprzyjają nieustannemu rozwojowi oraz kreowaniu standardów jakościowych branży deweloperskiej. Budowanie partnerskich relacji z klientem, doradzanie, rozpoznawanie potrzeb i ich realizacja oraz podejmowanie z nim dialogu na każdym etapie procesu inwestycyjnego przyczynia się do budowania wizerunku przyjaznego dewelopera.

Kodeks dobrych praktyk w relacjach klient-deweloper


W początkach działalności deweloperskiej, w latach dziewięćdziesiątych, deweloperzy działali po omacku – żadnych wzorców i doświadczeń. Uczyli się na własnych błędach i w mniejszym bądź większym stopniu reagowali na sugestie klientów. Rynek rozwijał się stopniowo, co zrodziło potrzebę ukształtowania się standardów jakościowych nowej branży. Rolę tę przyjął na siebie Polski Związek Firm Deweloperskich oraz Polski Związek Pracodawców Budownictwa (dawniej Krajowa Izba Budownictwa), który sprawdza wiarygodność firm, przyznając im Certyfikat Dewelopera. Deweloperzy zrzeszeni w PZFD są zobligowani do przestrzegania postanowień Kodeksu Dobrych Praktyk w relacjach Klient – Deweloper. Kodeks ten został opracowany z myślą o ochronie klientów chcących zakupić mieszkanie przed nieuczciwymi deweloperami. Zakładając równość stron i wzajemne relacje partnerskie, opisuje on zasady obowiązujące dewelopera przy realizacji całości procesu inwestycyjnego, jak również zasady obowiązujące klienta przystępującego do zakupu mieszkania aż do czasu przeniesienia na niego własności lokalu aktem notarialnym.

 

Przynależność do organizacji branżowych uwiarygodnia pozycję dewelopera. Członkowstwo bowiem zobowiązuje – deweloper musi spełnić szereg wymogów formalnych, posiadać określone doświadczenie i stale podnosić poziom usług, aby znajdować się w szeregu członków danego stowarzyszenia. Dodatkowo, jeśli naruszy zasady etyki lub złamie prawo i robi to notorycznie może zostać wykluczony z danej organizacji, a to z pewnością nie przyczyni się do postrzegania go jako godnego zaufania partnera.

 

Źródło: http://blog.archicom.pl/

 

 

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA