Koleje Dolnośląskie z kolejnym rekordem

Koleje Dolnośląskie z kolejnym rekordem

dolnośląskie
Kajtman
Kajtman
REKLAMA
Zaledwie 31 minut potrzebował pociąg Kolei Dolnośląskich na pokonanie trasy Legnica – Wrocław Główny. Rekordowy przejazd specjalny miał miejsce w niedzielę 26 listopada przy okazji pikniku kolejowego zorganizowanego przez regionalnego przewoźnika. W dwóch nowych pięcioczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych podróżowało ponad 500 pasażerów. Długość składu również była rekordowa, dwa połączone pociągi miały łączna długość prawie 200 metrów.
Rekordowa podróż z Legnicy do Wrocławia Głównego pokazuje jak duży potencjał ma transport kolejowy na terenie Dolnego Śląska. Od nowego rozkładu jazdy, który wchodzi w życie już 10 grudnia najszybsze pociągi pokonają trasę pomiędzy dwoma największymi miastami regionu w 44 minuty. Pozostałym zatrzymującym się na każdej stacji  zajmie to około 50 minut. To czas, z którym nie może mierzyć się transport samochodowy. 
Tak szybko po torach pomiędzy Legnicą a Wrocławiem jak Koleje Dolnośląskie nie jeździł jeszcze żaden przewoźnik. Kupione w tym roku nowoczesne składy są stworzone do komfortowego podróżowania przy dużych prędkościach. Stan infrastruktury kolejowej w naszym regionie między innymi dzięki inwestycjom Zarządu Województwa ulega ciągłej poprawie, przez co Dolnoślązacy mogą podróżować coraz szybciej, czego świadkami byliśmy w ostatnią niedzielę – zaznaczył Jerzy Michalak, członek zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Podwójny skład Kolei Dolnośląskich podczas niedzielnego przejazdu mknął po szynach z prędkością 160 km/h. To maksymalna prędkość dopuszczalna na tym odcinku zmodernizowanej linii kolejowej między Legnicą a Wrocławiem. 
REKLAMA
Prowadzenie takiego pociągu to naprawdę wielka przyjemność. Kiedy tylko dowiedziałem się, że będę miał okazję uczestniczyć w tym przejeździe poczułem radość, że napisaliśmy w niedzielę nowy rozdział historii kolei na Dolnym Śląsku – mówi Łukasz Wolski, maszynista Kolei Dolnośląskich.
Mam nadzieję, że wspólnie z właścicielem infrastruktury PKP PLK uda nam się jeszcze przyśpieszyć i zejść poniżej granicy 30 minut – mówi Jerzy Michalak, członek zarządu Województwa Dolnośląskiego odpowiedzialny za transport. – W przyszłości we współpracy organizatora z przewoźnikiem KD planujemy uruchomić na głównych trasach do Wrocławia przyśpieszone pociągi typu Regio Express, których atrakcyjny czas przejazdu z całą pewnością przyciągnie nowych pasażerów i spowoduje zmniejszenie liczby samochodów wjeżdżających do Wrocławia z okolicznych miast regionu. Wzrost atrakcyjności kolei to nasz cel który od lat konsekwentnie realizujemy wspólnie z Kolejami Dolnośląskimi.
Źródło: materiały prasowe

Komentarze (1)

Napisz komentarz
Bres(gość)
Sugerowalbym kolej duzych predkosci towarowa (TIR-y na lory, ale tez osobowa) ale nie na kierunku wschod-zach. a PLN-PLD. (CZECHY-LEGNICA-GORZOW-SWINOUJSCIE // CZECHY-WROCLAW-POZNAN- KOLOBRZEG // CZECHY-OPOLE-KALISZ-DARLOWO // BIELSKO BIALA -USTKA, ITD) Daloby to horrendalne zyski z tranzytu towarow ze Skandynawii na pld. Europy i dalej do Afryki i Azji, oraz turystyki. Dolny Slask jest lepszy jak Dolina Loary i Prowansja razem wziete. Gdybysmy jeszcze odremontowali wszystkie walace sie dwory i palace !!!
REKLAMA