Czas na remont torów w Nowej Hucie

Czas na remont torów w Nowej Hucie

Kraków
REKLAMA
Już za kilka lat infrastruktura kolejowa w Krakowie będzie wyglądać
zupełnie inaczej, niż dziś. Spółka PKP PLK remontuje kolejne fragmenty
torów. W tym tygodniu rozstrzygnęła przetarg na remont odcinka
Kościelniki-Podłęże, czyli części tzw. dużej obwodnicy.

Linia kolejowa 95 pozwala pociągom ominąć centrum Krakowa. Z Mydlnik prowadzi
przez Batowice i Nową Hutę, a już dalej skręca ostro na południe i łączy się
w Podłężu z linią E30, linią tą kursują pociągi pasażerskie do Tarnowa,
Rzeszowa czy Przemyśla. Aż od 16 lat linią tą nie kursują pociągi
pasażerskie.
Obwodnica kolejowa, która do tej pory była w bardzo kiepskim stanie, będzie wkrótce
bardzo potrzebna. Najpierw – podczas ŚDM, kiedy na krakowskich torach
będzie się musiało zmieścić wiele dodatkowych pociągów. Później –
podczas remontu linii E30, biegnącej przez Kraków Główny i Kraków
Płaszów. Jak tłumaczy Dorota Szalacha z PKP PLK, lepszą infrastrukturę kolejową
będzie też wymagać planowany projekt „Nowej Huty Przyszłości”.
Na tej linii prowadzimy bieżące prace między stacjami Batowice i Nowa Huta, polegające na oczyszczaniu podsypki, wymianie podkładów. Po to, żeby zlikwidować "wąskie gardło" i zwiększyć prędkość pociągów z 30 do 60 km/h. Między Kościelnikami a Nową Hutą zostanie wymienionych trzy tyś. podkładów w ramach bieżących prac – wylicza Dorota
REKLAMA
Szalacha.
Z kolei odcinek kolejowy między Kościelnikami a Podłężem zostanie wyremontowany w
ramach rozstrzygniętego w tym tygodniu przetargu. Firma ZUE wykona
prace za niecałe 36 milionów złotych i będzie miała na wykonanie wszystkich prac półtora roku. –
Chodzi o to, aby ta linia mogła być wykorzystywana jako objazdowa dla
prowadzonych inwestycji. Prace będą skoordynowane – zapowiada
rzeczniczka spółki.
Niebawem na rozstrzygnięcie czeka o wiele większy przetarg –  cały
odcinek kolejowy od Dworca Towarowego przez Kraków Główny i Płaszów do Podłęża.
Prace remontowe torowisk spowodują bardzo duże utrudnienia w ruchu kolejowym. Wtedy
remontowana obecnie obwodnica będzie przechodziła bardzo trudną próbę wytrzymałości.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA