Firmy z sektora nieruchomości i budownictwa nie przygotowują się na sytuacje kryzysowe

Firmy z sektora nieruchomości i budownictwa nie przygotowują się na sytuacje kryzysowe

Warszawa
Kajtman
Kajtman
REKLAMA

Dział Real Estate & Construction agencji Ciszewski MSL Financial Communications przeprowadził badanie na temat przygotowania branży budowlanej i nieruchomości i postępowania podczas medialnych sytuacji kryzysowych. Wyniki badania zostały zaprezentowane podczas zorganizowanej przez agencję konferencji, 27 września br. w Warszawie.

 

W badaniu przeprowadzonym przez dział Real Estate & Construction agencji Ciszewski MSL Financial Communications uczestniczyło blisko 30 firm z sektora nieruchomości i budownictwa, w tym deweloperzy, generalni wykonawcy i firmy doradcze. Ankietowani byli zarówno szefowie firm, jak i osoby zajmujące się komunikacją marketingową i PR w tych firmach. Celem badania było sprawdzenie, jak na sytuacje kryzysowe przygotowane są firmy z sektora, który jest szczególnie narażony na ryzyka i pojawianie się kryzysów.

 

„Jako agencja odnotowaliśmy w ostatnim czasie wzmożoną liczbę zapytań związanych z sytuacjami kryzysowymi w branży nieruchomości i budownictwa. Zachęciło nas to do przeprowadzenia badań opinii i rozpoznania, w jakim stopniu branża jest przygotowania na tego typu sytuacje. Wyniki potwierdziły nasze dotychczasowe spostrzeżenia. Wykazały, że firmy nie zabezpieczają i nie przygotowują się dostatecznie, robiąc mniej, niż powinny. W efekcie cierpi na tym wizerunek nie tylko firm, ale całej branży. Szefowie firm i działów marketingu mają nierzadko problemy ze zdefiniowaniem sytuacji kryzysowych, tylko 14 % z naszych respondentów wskazywało przygotowanie procedur na wypadek kryzysu jako sposób przygotowania” - mówi Patrycja Rabińska, Head of Real Estate and Construction Ciszewski MSL Financial Communications.

 

W trakcie badania tylko 42 % firm przyznało, że ich organizacja przeżyła przynajmniej jedną sytuację kryzysową. Najczęściej wskazywano na kłopoty wynikające z relacji z klientami, sąsiadami inwestycji, problemy z finansowaniem inwestycji oraz problemy formalno-prawne. W wielu przypadkach źródłem wycieku sytuacji kryzysowej do mediów byli pracownicy lub pracownicy podwykonawców. Wśród firm, które musiały zmierzyć się z kryzysem medialnym aż 21 % nie podejmowało żadnych działań, czekając aż sprawa ucichnie. 78 % przebadanych firm nie posiada procedur na wypadek sytuacji kryzysowych w firmie.

REKLAMA

 

W trakcie konferencji, Magdalena Grabarczyk-Tokaj, z Instytutu Monitorowania Mediów, przedstawiła wyniki badania IMM poświęconego reakcjom i opiniom na temat zdarzeń kryzysogennych występujących w branży budowlanej. Odbył się także panel dyskusyjny „Branża mądra po szkodzie?”, na temat szans, problemów i wyzwań w komunikacji kryzysowej, w którym wzięli udział: Wojciech Gepner - Marketing Manager Echo Investment, Paweł Tomczuk - Dyrektor Generalny CMFC oraz Bartosz Sawicki - Redaktor Naczelny PRoto.pl. Konferencję zakończyła prezentacja Moniki Olejnik-Okuniewskiej, Marketing & PR Senior Managera z Neinver Polska, która opowiedziała o sytuacjach kryzysowych, które toczyły się przy budowie katowickiego dworca kolejowego.

 

 „Coraz wyraźniej widać w branży świadomość zagrożeń, jakie niosą ze sobą sytuacje kryzysowe. Działanie na rynku nieruchomości, zwłaszcza przy dużych inwestycjach, jest permanentną sytuacją kryzysową. Zapewne właśnie dlatego stale rośnie grono ludzi zdających sobie sprawę z tego, że obecność kryzysu w mediach to efekt popełnionych błędów, lekceważenia problemu, a także tego, że nie podjęto w porę działań antykryzysowych. Wciąż jednak dominuje przekonanie, że – jak w przypadku wygranych w totolotku - tego rodzaju wydarzenia dotyczą wyłącznie innych” - powiedział Paweł Tomczuk, Dyrektor Generalny CMFC.

 

Współorganizatorami spotkania był Instytut Monitorowania Mediów oraz portal PRoto.pl, patronatem honorowym konferencję objęło stowarzyszenie RICS.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA