Wrocław: Ryanair powiększy centrum serwisowe swoich samolotów. Będą nowe miejsca pracy

Wrocław: Ryanair powiększy centrum serwisowe swoich samolotów. Będą nowe miejsca pracy

REKLAMA
Największy europejski niskokosztowy przewoźnik lotniczy – irlandzkie linie Ryanair stawiają na rozwój i rozbudowę swojej polskiej bazy serwisowej samolotów we Wrocławiu.
Wrocław Aircraft Maintenance Services (WAMS) funkcjonuje od czerwca 2017 r. W tym czasie samych tylko gruntownych przeglądów wykonano tu już 110. W tej chwili Ryanair zatrudnia we Wrocławiu około 140 wysoko kwalifikowanych mechaników. Docelowo ma ich być od 180 do 200 (w zależności od ilości zleconych serwisów). 
Ryanair, kiedy zaczynał w 1985 r. regularnie obsługiwać połączenia lotnicze w Europie, przewoził 5 tysięcy pasażerów rocznie. W roku 1990 było ich już 7 milionów, a w 2017 roku 120 milionów. Aktualnie codziennie Ryanair wykonuje 1800 lotów do ponad 200 miejsc w 33 krajach. Połączenia obsługiwane są przez flotę 430 boeingów 737-800.
Przeglądy liniowe samolotów odbywają się w nocy. Są one związane z bieżącą kontrolą stanu samolotów. Raz na półtora roku maszyny obowiązkowo przechodzą specjalny, dłuższy gruntowny przegląd, który trwa od 2 do 21 dni. Taki serwis wykonywany jest przez wysokiej klasy mechaników lotniczych w zaledwie czterech bazach Ryanair w Europie: w Prestwick, Sewilli, Kownie i właśnie we Wrocławiu.
Ze względu na stały deficyt specjalistów z doświadczeniem technicznym w branży lotniczej w Polsce, Ryanair zdecydował się utworzyć we Wrocławiu specjalną klasę sprofilowaną na kształcenie przyszłych mechaników lotniczych. Absolwenci tej klasy znajdą pracę w bazie we Wrocławiu i będą zarabiać nawet do 25 tys. zł netto miesięcznie.
Klasa działać będzie we wrocławskich Lotniczych Zakładach Naukowych (LZN). Irlandczycy podpisali własnie umowę z LZN i klasa patronacka o profilu mechanika lotniczego ruszy już od września bieżącego roku. Pierwsi absolwenci tej klasy trafią do pracy w WAMS w 2022 roku.
Klasa patronacka WAMS będzie miała specjalny program dostosowany do najnowszych standardów lotniczych – uczniowie LZN odbędą m.in. czterotygodniowe praktyki w WAMS-Ryanair we Wrocławiu. Po ukończeniu szkoły absolwenci tej klasy będą mogli dołączyć do załogi WAMS jako młodsi mechanicy.
REKLAMA
Na początek będą mogli liczyć na ok. 3-4 tys. zł netto. Zarobki doświadczonego mechanika lotniczego w Polsce wynoszą jednak już od 10 do nawet 25 tys. zł brutto.
Rozwój szkolnictwa i kadry pracowników sprawi, że Wrocław stanie się potężnym magnesem przyciągającym kolejnych inwestorów i linie lotnicze. Stolica Dolnego Śląska i jego lotnisko staną się bardziej atrakcyjnym dla tych przewoźników, którzy poszukują miejsca dla swojej bazy technicznej. We Wrocławiu znajdą grupę świetnie wykształconych i doświadczonych ekspertów.
Centrum obsługi technicznej Ryanair (Wrocław Aircraft Maintenance Services – WAMS) zaprojektowane zostało z myślą o przeglądach typu "C" dla samolotów Boeing 737-800 (obecnie przewoźnik korzysta z 430 takich maszyn, a do 2019 roku planuje rozbudowę floty do 500). Składa się z nowoczesnego hangaru z dwoma stanowiskami na samoloty. Możliwe, że baza rozbudowana zostanie w przyszłości o drugi hangar, a to oznaczać będzie kolejne miejsca pracy.
Ryanair zainwestował dotychczas w budowę tego centrum ponad 6 mln euro.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA