W stolicy Dolnego Śląska rozpoczęła się budowa nowego parku handlowego. Tym razem w północno-wschodniej części miasta. Trei Real Estate Poland rozpoczął budowę Vendo Parku we Wrocławiu przy ul. Kiełczowskiej.
Koniński Vendo Park należący do Trei Real Estate Poland rozszerza ofertę najemców. Do grona sklepów takich marek jak Aldi, Rossmann, Pepco, Dealz czy Kakadu dołączyła Piekarnia Grochola. Swoją placówkę otworzył tam również Sinsay. Deweloper poinformował także o podpisaniu umowy na lokal o powierzchni 900 mkw. z Xtreme Fitness, który uruchomi swój obiekt w II kw. 2024 roku.
W województwie opolskim planowana jest budowa nowego, dużego parku handlowego. Swoją inwestycję w tej części Polski planuje jeden z największych inwestorów działających na rynku nowych powierzchni handlowych, firma Trei Real Estate Poland.
Zasoby powierzchni handlowych w 2023 roku wzbogaciły się o kolejne nowe obiekty. Z danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że ubiegłym roku w Polsce powstało 35 nowych obiektów handlowych, a kolejnych 14 zostało rozbudowanych lub zmodernizowanych. Ich łączna powierzchnia handlowa wyniosła ponad 424 tys. mkw. GLA, w tym 149 tys. mkw. GLA oddano w I półroczu, a kolejne 275 tys. mkw. GLA w II półroczu 2023 r. Dzięki tym inwestycjom całkowita powierzchnia polskich obiektów handlowych na koniec 2023 r. przekroczyła 13,38 mln mkw. GLA.
Trei Real Estate Poland wystartował z budową parku handlowego w Szczecinie. Oznacza to, że w północnej części miasta, niedaleko Galerii Północ oraz dużego osiedla mieszkaniowego powstanie Vendo Park, który uzupełni ofertę handlowo-usługową o nowe marki oraz zapewni okolicznym mieszkańcom możliwość zrobienia szybkich i kompleksowych zakupów.
W Koninie powstał park handlowy zrealizowany przez firmę Trei Real Estate Poland. To już trzydziesty ósmy Vendo Park w Polsce i szósty otwarty w tym roku. Obiekt znajduje się w strefie objętej opieką konserwatora zabytków, co przełożyło się na zastosowane rozwiązania architektoniczne, a także unikatowy design elewacji. Generalnym wykonawcą była firma STB Budownictwo.
Według JLL i TREI atrakcyjna i elastyczna oferta parków handlowych przyciąga nie tylko sieci dyskontowe, które stale rozwijają w nich swoją obecność, ale także właścicieli marek dotychczas nieobecnych w mniejszych miastach. JLL i Trei Real Estate Poland, autorzy czwartej edycji raportu „Parki handlowe i centra convenience w Polsce”, podsumowują trendy w strukturze najemców parków handlowych.
Parki handlowe przeżywają wyraźną fazę rozwoju, ustanawiając kolejne rekordy pod względem nowej podaży. Inwestorzy i deweloperzy aktywnie reagują na rosnący popyt, stale dostarczając na rynek nowe projekty. Ten rosnący poziom nowej podaży jest dowodem na atrakcyjność parków handlowych dla sektora detalicznego.
Trei Real Estate Poland otworzył w Lubinie swój trzydziesty siódmy Vendo Park w Polsce. To trzecia tego typu inwestycja dewelopera w województwie dolnośląskim, po Jaworze i Świdnicy. Na ponad 3 tys. mkw. zlokalizowane zostały sklepy m.in. z asortymentem odzieżowym, artykułami gospodarstwa domowego oraz sprzętem RTV, w tym między innymi debiutujący w 2023 roku w Polsce dyskont Woolworth. Tym samym portfolio parków handlowych w Polsce wzbogaciło się o kolejny obiekt typu convenience spod szyldu Vendo Park.
Do końca roku wolumen powierzchni parków handlowych może zwiększyć się o dodatkowe 230 tys. mkw. W I połowie 2023 r. deweloperzy oddali do dyspozycji najemców 219 000 mkw. powierzchni handlowych, z czego 122 640 mkw. (56 proc.) stanowiły parki handlowe, a 28 470 mkw. (13 proc.) centra convenience. W rezultacie 2023 r. może być kolejnym rekordowym rokiem pod względem dostarczenia na rynek nowej podaży.