Modernizacja magistrali kolejowej E-30 Zgorzelec-Legnica-Wrocław(-Kraków-Przemyśl)

REKLAMA
realizacja inwestycjiI kw. 2013

O inwestycji Modernizacja magistrali kolejowej E-30 Zgorzelec-Legnica-Wrocław(-Kraków-Przemyśl)

Linia E30/C-E30 granica państwa-Wrocław-Opole-Katowice-Kraków-granica państwa

CHARAKTERYSTYKA LINII

Magistrala kolejowa E30 stanowiąca część III europejskiego korytarza transportowego jest linią o priorytetowym znaczeniu. Łączy się z VI korytarzem transportowym w Katowicach oraz z linią E59 (łączącą korytarz III z II) we Wrocławiu. Na polskim odcinku przebiega od granicy z Niemcami w Zgorzelcu i Bielawie Dolnej, przez Legnicę, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów i Przemyśl do granicy z Ukrainą w Medyce.

EFEKTY MODERNIZACJI:

* poprawa dostępności komunikacyjnej
* dostosowanie parametrów linii do wymogów AGC i AGTC
* podniesienie prędkości
* zwiększenie nacisków do 221 kN/oś,
* zwiększenie przepustowości
* poprawa bezpieczeństwa
* wprowadzenie zasad interoperacyjności z wdrożeniem ERTMS
* poprawa w zakresie ochrony środowiska

DŁUGOŚĆ MODERNIZOWANYCH ODCINKÓW:

Opole – Katowice – Kraków 203 km

Kraków - Tarnów - Rzeszów - Medyka - granica państwa 160 km

Pilotażowe wdrożenie ERTMS w Polsce na odcinku Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna – granica państwa 54 km
Napisz komentarz
Godfath3r
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia zrealizuje - jako podwykonawca - prace związane z modernizacją linii kolejowej E30 z Krakowa do Rzeszowa o wartości 142 mln zł netto.

pokaz-artykul.png
Orzech
Pociąg staje na nowym przystanku w Jaśkowicach Legnickich
http://www.legniczka.com/news,single,init,article,2217
Orzech
Zakończyła się modernizacja linii kolejowej Legnica - Szczedrzykowice (ZDJĘCIA)
http://legnica.naszemiasto.pl/artykul/4 ... ,t,tm.html
Orzech
Grupa PKP PLK zamierza zainwestować ponad 20 mln euro w system telekomunikacyjny GSM-R. Pilotażowy projekt będzie wdrażany na trasie Legnica – Węgliniec. Jego budowa potrwa blisko trzy lata.

PKP Polskie Linie Kolejowe planują budowę systemu GSM-R wzdłuż modernizowanej linii kolejowej na Dolnym Śląsku. Kolejowa spółka, odpowiedzialna za utrzymanie infrastruktury kolejowej, ogłosiła już przetarg na jego wykonanie. Będzie to pierwsza tego typu inwestycja w Polsce.


pokaz-artykul.png
bystrzak2000
Stacja, położona 40 km od Wrocławia zmienia swój wizerunek. Wiaty, przejście podziemne i perony zyskują nowy standard.

W Malczycach, położonych na modernizowanej linii E 30 między Wrocławiem i Legnicą dynamicznie zmienia się wygląd stacji. Nie ma już śladu po demontażu starych wiat i głębokiego wykopu pod przejście podziemne dla pieszych. Widać nowe, funkcjonalne perony, zgodne z obowiązującymi normami. Kończy się montaż odnowionych konstrukcji wiat, które zachowały historyczny wygląd lecz zostały uzupełnione i zakonserwowane. Montowane są również cztery nowe, wyposażone w siedzenia wiaty. Prace przy przejściu podziemnym wyszły na powierzchnię. Aktualnie powstają schody. Inwestor PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., nie zapomniały również o dostosowaniu obiektu do potrzeb i obsługi osób niepełnosprawnych. Widać efekty prace przy pochylniach dla wózków i rowerów. Klientom kolei służyć będzie nowe nagłośnienie oraz funkcjonalne oświetlenie. Pojawiły się już pierwsze elementy systemu informacji wizualnej. Są one zgodne ze stylistyką modernizowanej linii E 30.

pokaz-artykul.png
bystrzak2000
Standard obsług podróżnych na stacji Miękinia zmienia się radykalnie. Podróżni korzystają już z nowego wyposażenia peronów.

W ramach umowy "Odbudowa i modernizacja linii kolejowej E-30/CE-30 na odcinku Opole-Wrocław-Legnica, stacja Miękinia tor nr 1 i 2 -; wymieniane są tory i rozjazdy oraz wykonywane odwodnienie. Zamontowano już częściowo nową sieć trakcyjną, nowe urządzenia elektroenergetyki i łączności.


Podróżni korzystają już z nowych, estetycznych i funkcjonalnych peronów. Obiekt ma nowe oświetlenie i system informacji wizualnej. Do dyspozycji oddano jasne, wyposażone w siedzenia wiaty.

pokaz-artykul.png
REKLAMA