DODAJ
Damian Daraż 11.06.2015, godz. 13:20
Trasa Zwierzyniecka, Trasa Pychowicka to elementy tras szybkiego ruchu, tworzące tzw. elementy trzeciej obwodnicy Miasta, dla komunikacji Samochodowej i Tranzytowej, w formie drogi ekspresowej (2 X 3 PASY)
Trasa Zwierzyniecka ma przebiegać Tunelem pod Wzgórzem Św. Bronisławy
odpowiedz
Damian Daraż 11.06.2015, godz. 13:26
11.06.2015
Za 2 mld złotych władze Krakowa chcą wybudować dwie trasy: Zwierzyniecką i Pychowicką. Urzędnicy jeszcze w tym miesiącu rozpoczną konsultacje dotyczące kształtu nowej inwestycji drogowej na zachodzie naszego miasta.

Przygotowania do rozpoczęcia budowy Tras Zwierzynieckiej oraz Pychowickiej ciągną się latami. Jedna z koncepcji powstała sześć lat temu. Wykonała ją, na zlecenie Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, krakowska firma Mp-Mosty. Spółka została zobowiązania także do opracowania wniosków o wydanie decyzji środowiskowych oraz lokalizacyjnych. Papiery trafiły na lata do szuflad urzędniczych...

pokaz-artykul.png
odpowiedz
Damian Daraż 11.06.2015, godz. 13:32
168638_1000x.jpg
odpowiedz
Damian Daraż 13.06.2015, godz. 22:36
5 sierpnia 2014
Inwestycje. Wczoraj doszło do ważnych rozmów prezydenta Jacka Majchrowskiego z państwową spółką w sprawie budowy i sposobu sfinansowania trzeciej obwodnicy miasta. Inwestycje. Jest realna szansa budowy w Krakowie najdłuższego tunelu drogowego w Polsce. Zostałby on przebity pod korytem Rudawy i Wzgórzem bł. Bro­ni­sła­wy, na którym znajduje się kopiec Kościuszki. Wprawdzie za gminne pieniądze uda się to dopiero w latach 2022-2032, ale współpraca z państwową spółką Polskie Inwestycje Rozwojowe (PIR) może przyspieszyć sprawę nawet o 10 lat. Plan tunelowego giganta stanowi część większej inwestycji, czyli tzw. Trasy Zwierzynieckiej. Wraz z trasami Pychowicką i Ła­giew­nic­ką ma ona uzupełnić brakujące odcinki trzeciej obwodnicy miasta. Choć koszty budowy trzech wspomnianych tras szacuje się na astronomiczną jak na krakowskie warunki kwotę ok. 3 mld zł, pojawiła się możliwość współpracy gminy z PIR-em i prywatnym partnerem. Wczoraj w magistracie rozmawiał o tym prezydent Jacek Maj­chrow­ski i Mariusz Grendowicz, prezes PIR...

pokaz-artykul.png
odpowiedz
Damian Daraż 13.06.2015, godz. 22:38
168940_1000x.jpg
odpowiedz
Damian Daraż 13.06.2015, godz. 22:45
5 listopada 2014
Inwestycje. Jest szansa, że już za cztery lata za 800 mln zł powstanie nowa, sześciopasmowa trasa z Kurdwanowa na Ruczaj, a wraz z nią linia tramwajowa To może być jedna z największych i najdroższych inwestycji drogowo-tramwajowych w historii Krakowa. Władze miasta podpisały właśnie wstępną umowę ze spółką Polskie Inwestycje Rozwojowe (należącą do Skarbu Państwa) w sprawie budowy tzw. trasy Łagiewnickiej o długości około czterech kilometrów. Miałaby ona powstać w ciągu czterech najbliższych lat. Trasa będzie częścią III obwodnicy Krakowa. Koszt jej budowy jest szacowany na około 800 mln zł. W tym roku mija 20 lat, odkąd pojawiła się w miejskich planach. Ciągle jednak brakowało pieniędzy na rozpoczęcie budowy. Dopiero teraz pojawiła się na to realna szansa...

pokaz-artykul.png
odpowiedz
Damian Daraż 13.06.2015, godz. 22:48
168941_1000x.jpg
odpowiedz
Damian Daraż 13.06.2015, godz. 22:56
07.11.2014
Władze miasta w połowie tygodnia podpisały umowę z Polskimi Inwestycjami Rozwojowymi na dofinansowanie budowy Trasy Łagiewnickiej. Budowa drogi oraz linii tramwajowej może rozpocząć się w przyszłym roku.
Trasa Łagiewnicka ma łączyć dwie południowe dzielnice Krakowa i stać się częścią III obwodnicy miasta. – Planujemy wybudować około 5-kilometrowy odcinek drogi – mówi w rozmowie z LoveKraków.pl Tadeusz Trzmiel, zastępca prezydenta Krakowa ds. infrastruktury i inwestycji.

pokaz-artykul.png
odpowiedz
Damian Daraż 13.06.2015, godz. 23:08
9.02.2015
Inwestycje. Spółka Polskie Inwestycje Rozwojowe deklaruje, że dołoży 250 mln zł do budowy tzw. Trasy Łagiewnickiej. W tym tygodniu odbędą się decydujące rozmowy w sprawie tej kluczowej inwestycji W tym miesiącu urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu chcą ogłosić przetarg na projekt nowej linii tramwajowej od pętli Kurdwanów do ul. Zakopiańskiej. Budowa mogłaby ruszyć w ciągu trzech najbliższych lat. Miasto przygotowuje się też do podpisania ostatecznego porozumienia ze spółką Polskie Inwestycje Rozwojowe (PIR) w sprawie wspólnej budowy tzw. Trasy Łagiewnickiej, czyli drogi od ul...

pokaz-artykul.png
odpowiedz
Damian Daraż 13.06.2015, godz. 23:50
168942_1000x.jpg
2
168943_1000x.jpg
3
168944_1000x.jpg
4
168945_1000x.jpg
odpowiedz
Damian Daraż 13.06.2015, godz. 23:56
168946_1000x.jpg
6
168947_1000x.jpg
7
168948_1000x.jpg
8
168949_1000x.jpg
odpowiedz
Damian Daraż 22.06.2015, godz. 17:58
22.06.2015
W najbliższy wtorek pierwsze spotkanie konsultacyjne w budzącej emocje sprawie Trasy Zwierzynieckiej i Trasy Pychowickiej. Budowa części III obwodnicy ma być podzielona na siedem odcinków. Oczekiwane w Krakowie od dawna ekspresowe połączenie rejonu ronda Ofiar Katynia z Przegorzałami i dalej z Pychowicami oraz Kurdwanowem ma wreszcie szansę na budowę dzięki wsparciu Polskich Inwestycji Rozwojowych. Trzy spotkania konsultacyjne

Potężna inwestycja ma być podzielona na etapy, a jej realizacja może potrwać nawet dekadę. Szczegóły projektu - na razie na odcinku od ROK do skrzyżowania ul. Grota-Roweckiego i Rostworowskiego (Trasa Zwierzyniecka i Trasa Pychowicka) - będą mogli poznać mieszkańcy w ramach ruszających właśnie konsultacji społecznych. W ich trakcie odbędą się trzy spotkania konsultacyjne.

Element Trzeciej Obwodnicy...

pokaz-artykul.png
odpowiedz
Damian Daraż 23.06.2015, godz. 13:02
22.06.2015
Inwestycje. W tym tygodniu odbędą się spotkania dla mieszkańców – w ramach konsultacji społecznych dotyczących tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej.
Budowa tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej ma objąć teren od ronda Ofiar Katynia do skrzyżowania ulic Grota Roweckiego – Rostworowskie­go, czyli połączenia z Trasą Łagiewnicką. Całą inwestycja to bardzo ważny element tzw. III obwodnicy Krakowa...

pokaz-artykul.png
odpowiedz
Damian Daraż 24.07.2015, godz. 11:18
24.07.2015
Obwodnica z protestami

Transport. Miasto ma problemy z przygotowaniami do budowy choćby
trasy Łagiewnickiej, a mieszkańcy już zgłaszają uwagi do kolejnych tras

Czytaj więcej: http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/4658362,obwodnica-z-protestami,id,t.html

odpowiedz
Damian Daraż 05.08.2015, godz. 20:05

Plany krakowskiej obwodnicy budzą niemałe kontrowersje
odpowiedz
Damian Daraż 19.08.2015, godz. 13:04
Nowy artykuł dotyczący [Kraków] Trasa Zwierzyniecka (TUNEL), Trasa Pychowicka, Trasa Łagiewnicka (3 Obwodnica Miasta) [Kraków] Trasa Pychowicka dalej od domów
odpowiedz
Damian Daraż 19.08.2015, godz. 13:07
19.08.2015
Trasa Pychowicka dalej od domówUdało się rozwiązać problem z budową Trasy
Pychowickiej. Sześciopasmowa droga miała przebiegać tuż pod oknami
mieszkańców ulicy Sodowej. Okazało się, że jednak wojsko przekaże
działkę miastu. Dzięki temu można będzie nanieść poprawki na planach.

Pod koniec czerwca urzędnicy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i
Transportu przedstawili wstępną koncepcję budowy Trasy Pychowickiej i
Zwierzynieckiej. Droga miałaby zaczynać się przy rondzie Ofiar Katynia i
biec do skrzyżowania ulic Grota-Roweckiego i Rostworowskiego, czyli
połączenia z Trasą Łagiewnicką.
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/trasa-pychowicka-dalej-od-domow_9983.html

odpowiedz
Damian Daraż 24.08.2015, godz. 00:59
22.08.2015
Czy miasto będzie stać na odsunięcie Trasy Pychowickiej od domów?
Cały tekst: http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,18609373,czy-miasto-bedzie-stac-na-odsuniecie-trasy-pychowickiej-od-domow.html#ixzz3jgKVEOUz

odpowiedz
Damian Daraż 25.08.2015, godz. 13:28
Nowy artykuł dotyczący [Kraków] Trasa Zwierzyniecka (TUNEL), Trasa Pychowicka, Trasa Łagiewnicka (3 Obwodnica Miasta) [Kraków] Różne wizje dla budowy tras trzeciej obwodnicy
odpowiedz
Damian Daraż 25.08.2015, godz. 13:31
25.08.2015
Różne wizje dla budowy tras trzeciej obwodnicy

Inwestycje. Pod koniec września ma być gotowa koncepcja tras
Zwierzynieckiej i Pychowickiej, po analizie uwag, jakie mieszkańcy
wnieśli podczas konsultacji społecznych...

Czytaj więcej: http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/6248415,rozne-wizje-dla-budowy-tras-trzeciej-obwodnicy,id,t.html

odpowiedz