Dzisiaj pierwszy dzień powszedni nowej stacji PKP Łódź Fabryczna. Jej wygląd zapiera dech w piersiach, a na otwarcie przyszły tłumy. Powstał dworzec największy w Polsce i jeden z większych w UE. Nie wiadomo jednak do końca, po co. http://forsal.pl/artykuly/1000807,wpadki-i-wyzwania-nowego-dworca-w-lodzi-zbedna-gigantomania.html
Pojawiły się oficjalne protesty w sprawie zmiany tras pociągów Dart i Flirt, które miały usprawnić obsługę największego dworca w Polsce – dowiedział się „Forsal”. To komplikuje obsługę stacji Łódź Fabryczna, która ma zacząć działać w połowie grudnia. http://forsal.pl/artykuly/960058,ile-dart-jest-dla-brukseli-wart-nowe-protesty-wokol-lodzi-fabrycznej.html
PKP Łódź Fabryczna - superstacja za 1,7 mld zł bez pociągów? Zdecyduje Unia Nowoczesny, niemal jak z folderu reklamowego, nowy dworzec kolejowy w Łodzi miał być centrum logistycznym Kolei Dużych Prędkości. I choć on powstał, to koleje już nie. W związku z tym nie wiadomo, jakie pociągi, i czy w ogóle, będą na niego wjeżdżać. http://forsal.pl/artykuly/948446,pkp-lodz-fabryczna-superstacja-za-1-7-mld-zl-bez-pociagow-zdecyduje-bruksela.html
Wczesną jesienią przyszłego roku powinien zostać udostępniony podróżnym dworzec Łódź Fabryczna. Jego budowa jest największą inwestycją prowadzoną obecnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Wartość kontraktu to ponad 1,75 mld zł brutto.
Jak poinformował w środę PAP Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PKP PLK zniknęła ostatnia przeszkoda utrudniająca zakończenie inwestycji, bo łódzki magistrat przejął od jednej z firm teren potrzebny do zakończenia budowy dworca. Oznacza to, że mogą ruszyć prace m.in. przy niezbędnych trasach dojazdowych do obiektu.