REKLAMA
Napisz komentarz
Orzech
Barierka na zatory

Marcin Torz 2008-12-11 10:50:39, aktualizacja: 2008-12-11 10:50:39

Nie każdy wjedzie na most Szczytnicki we Wrocławiu. Urzędnicy: mniej aut, to mniej korków.

Na samym środku wyremontowanego właśnie skrzyżowania przy moście Szczytnickim już na zawsze będą stały przenośne barierki. Mają zagradzać kierowcom wjazd na most od strony Stadionu Olimpijskiego i alei Różyckiego.


Choć drogowcy wybudowali nową jezdnię umożliwiającą taki przejazd, urzędnicy nagle zmienili organizację ruchu na skrzyżowaniu i na środku tej jezdni kazali ustawić barierki.
Z Różyckiego obowiązuje nakaz skrętu w Kochanowskiego. Aby dostać się na most, trzeba zawrócić dwa skrzyżowania dalej. Skutek był łatwy do przewidzenia - korki na Kochanowskiego.

Kierowcy nie kryją niezadowolenia.
- To bzdura - irytuje się Magdalena Cebula, kierowca z Sępolna. - Obiecywano, że po remoncie mostu będzie się jeździło łatwiej. A tak nie jest.

Katarzyna Kasprzak z departamentu infrastruktury urzędu miejskiego nie chce odpowiedzieć, który z urzędników zdecydował o takiej organizacji ruchu.
- Decyzja zapadła kolegialnie - ucina.
Z obliczeń urzędników ma wynikać, że jeśli z al. Różyckiego możliwy byłby bezpośredni wjazd na most, na przeprawie tworzyłyby się zatory. Nawet teraz, kiedy po przeprawie nie jeżdżą tiry. Kasprzak uważa przy tym, że obecna sytuacja na Kochanowskiego wcale nie jest taka zła.

Tymczasem profesor Jan Biliszczuk, zastępca dyrektora Instytutu Inżynierii Lądowej Politechniki Wrocławskiej, nie kryje irytacji.
- Jeszcze przed remontem ostrzegałem, że sama naprawa mostu nic nie da. Bo to tylko konserwacja tego, co Niemcy zrobili w 1934 roku - mówi Biliszczuk.

Jego zdaniem, z Różyckiego powinno się wjeżdżać na most. A sam Szczytnicki powinien mieć swój duplikat, tuż obok.
- Wtedy przepustowość byłaby o wiele większa, a o problemach komunikacyjnych moglibyśmy zapomnieć - zauważa.

http://polskatimes.pl/gazetawroclawska/ ... ,id,t.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
W dniu 29.11.2008 r. zostanie oddane do eksploatacji torowisko tramwajowe na moście Szczytnickim, w związku z powyższym od wyjazdów porannych 29.11.2008 r. zostaną wprowadzone zmiany w kursowaniu komunikacji tramwajowej i autobusowej:

9
PARK POŁUDNIOWY – ul. Ślężna – ul. Dyrekcyjna – ul. Borowska – ul. Stawowa – ul. Peronowa – ul. Kołłątaja – ul. Skargi – pl. Dominikański – ul. bł. Czesława – ul. św. Katarzyny – most Piaskowy – ul. Piaskowa – ul. św. Jadwigi – mosty Młyńskie – pl. Bema – ul. Sienkiewicza – ul. Grunwaldzka – most Szczytnicki – ul. Różyckiego – ul. Paderewskiego ul. Mickiewicza - SĘPOLNO
SĘPOLNO – ul. Mickiewicza – ul. Paderewskiego – ul. Różyckiego – most Szczytnicki – ul. Grunwaldzka – ul. Sienkiewicza – pl. Bema - mosty Młyńskie – ul. św. Jadwigi – ul. Piaskowa – most Piaskowy – ul. św. Katarzyny – pl. Dominikański – ul. Skargi – ul. Kołłątaja – ul. Piłsudskiego – ul. Peronowa – ul. Stawo-wa – ul. Borowska – ul. Dyrekcyjna – ul. Ślężna – PARK POŁUDNIOWY

12
PILCZYCE – ul. Lotnicza – ul. Legnicka – pl. Jana Pawła II – ul. Ruska – ul. Kazimierza Wielkiego - pl. Dominikański – ul. Oławska – ul. Traugutta – pl. Społeczny – most Grunwaldzki – pl. Grunwaldzki – rondo Reagana, peron II – pl. Grunwaldzki – most Szczytnicki – ul. Różyckiego – ul. Paderewskiego - ul. Mickiewicza - SĘPOLNO
SĘPOLNO – ul. Mickiewicza – most Szczytnicki – pl. Grunwaldzki - rondo Reagana, peron I – pl. Grunwaldzki – most Grunwaldzki – pl. Społeczny – ul. Traugutta – ul. Oławska - pl. Dominikański - ul. Kazimierza Wielkiego - ul. Mikołaja - pl. Jana Pawła II - ul. Legnicka - ul. Lotnicza - PILCZYCE

17
SĘPOLNO – ul. Mickiewicza – ul. Paderewskiego – ul. Różyckiego – most Szczytnicki – ul. Grunwaldzka - ul. Sienkiewicza – pl. Bema – mosty Młyńskie – ul. św. Jadwigi – ul. Piaskowa – most Piaskowy – ul. św. Katarzyny – ul. bł. Cze-sława - pl. Dominikański – ul. Skargi – ul. Kołłątaja – ul. Piłsudskiego – ul. Powstańców Śląskich – ul. Karkonoska – ul. Przyjaźni – KLECINA
KLECINA - ul. Przyjaźni – ul. Karkonoska – ul. Powstańców Śląskich – ul. Świdnicka – ul. Piłsudskiego – ul. Kołłątaja – pl. Dominikański – ul. bł. Czesława – ul. św. Katarzyny – most Piaskowy – ul. Piaskowa – ul. św. Jadwigi – mosty Młyńskie – pl. Bema – ul. Sienkiewicza – ul. Grunwaldzka – most Szczytnicki – ul. Różyckiego – ul. Paderewskiego – ul. Mickiewicza - SĘPOLNO

21
WROCŁAWSKI PARK PRZEMYSŁOWY – ul. Robotnicza – ul. Śrubowa – ul. Złotoryjska – ul. Legnicka – pl. Jana Pawła II – ul. Ruska – ul. Kazimierza Wielkiego – ul. Szewska – ul. Grodzka – most Uniwersytecki – ul. Drobnera – pl. Bema – ul. Sienkiewicza – ul. Grunwaldzka – most Szczytnicki – ul. Różyckiego – ul. Paderewskiego – STADION OLIMPIJSKI
STADION OLIMPIJSKI – ul. Paderewskiego – ul. Różyckiego – most Szczytnicki - – ul. Drobnera – most Uniwersytecki – ul. Nowy Świat – ul. św. Mikołaja – pl. Jana Pawła II – ul. Legnicka – ul. Złotoryjska – ul. Śrubowa – ul. Robotnicza – WROCŁAWSKI PARK PRZEMYSŁOWY

Linia będzie kursować tylko w dni robocze.

131
GALERIA DOMINIKAŃSKA – pl. Dominikański – ul. Oławska – ul. Traugutta – pl. Społeczny – most Grunwaldzki – pl. Grunwaldzki – rondo Reagana, przystanek na peronie nr 2 – pl. Grunwaldzki, przejazd torowiskiem – most Szczytnicki - ul. Kochanowskiego - mosty Jagiellońskie - ul. Brücknera - ul. Krzywoustego - ul. Kiełczowska - ul. Żmudzka - ul. Litewska - LITEWSKA
LITEWSKA - ul. Litewska - ul. Żmudzka - ul. Kiełczowska - ul. Krzywoustego - ul. Brücknera - mosty Jagiellońskie - ul. Kochanowskiego – most Szczytnicki - pl. Grunwaldzki - rondo Reagana, przystanek na peronie nr 1 – pl. Grunwaldzki - most Grunwaldzki – pl. Społeczny – ul. Traugutta – ul. Oławska – pl. Dominikański – ul. Skargi – GALERIA DOMINIKAŃSKA

Uwaga:
Linia kończy bieg na przystanku przy ul. Skargi i następnie bez pasażerów przejazd ul. Teatralną na ul. Wierzbową. Na ul. Wierzbowej postój:
1. po prawej stronie jezdni po wjeździe z ul. Teatralnej – 1 miejsce postojowe
2. po lewej stronie jezdni za skrzyżowaniem z ul. Menniczą - 2 miejsca postojowe
Wybrane kursy przez ul. Poleską oraz do cmentarza przy ul. Kiełczowskiej

141
GALERIA DOMINIKAŃSKA – pl. Dominikański – ul. Oławska – ul. Traugutta – pl. Społeczny – most Grunwaldzki – pl. Grunwaldzki – Rondo Reagana, przystanek na peronie nr 2 – pl. Grunwaldzki, przejazd torowiskiem – most Szczytnicki - ul. Kochanowskiego - mosty Jagiellońskie - ul. Brücknera - ul. Krzywoustego – ul. Bora-Komorowskiego - ul. Irkucka - ul. Królewska - OSIEDLE SOBIESKIEGO
OSIEDLE SOBIESKIEGO - ul. Królewska - ul. Irkucka – ul. Bora-Komorowskiego - ul. Krzywoustego – ul. Brücknera - mosty Jagiellońskie - ul. Kochanowskiego – most Szczytnicki - pl. Grunwaldzki – rondo Reagana, przystanek na peronie nr 1 – pl. Grunwaldzki – most Grunwaldzki – pl. Społeczny – ul. Traugutta – ul. Oławska – pl. Dominikański – ul. Skargi – GALERIA DOMINIKAŃSKA

Uwaga:
Linia kończy bieg na przystanku przy ul. Skargi i następnie bez pasażerów przejazd ul. Teatralną na ul. Wierzbową. Na ul. Wierzbowej postój:
1. po prawej stronie jezdni po wjeździe z ul. Teatralnej – 1 miejsce postojowe
2. po lewej stronie jezdni za skrzyżowaniem z ul. Menniczą - 2 miejsca posto-jowe

701
LINIA ULEGA LIKWIDACJI

Uwaga:

Likwiduje się przystanki dla linii autobusowych zlokalizowane dotychczas na ul. Kochanowskiego. w rejonie skrzyżowania z ul. Różyckiego.
Autobusy będą się zatrzymywać na wspólnych przystankach autobusowo-tramwajowych zlokalizowanych pomiędzy mostem Szczytnickim a ul. Kochanowskiego (przystanki dotyczą wszystkich linii au-tobusowych w tym rejonie).

Przystanki "Bujwida" na pl. Grunwaldzkim będą obowiązywały linie: 131, 141, 241.

Przystanki "Bujwida" nie dotyczą linii: 116 i 259.

http://www.mpk.wroc.pl
0
Zaloguj aby dodać komentarz
scx
[quote:2acxrnys]Grunwaldzką (żadną Sienkiewicza!!!)[/quote:2acxrnys]
Ups :oops:

Hydral jak widać nie uznaje mostu za zabytkowy :)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Darek
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
Tego nie można było zrobić wcześniej, bo jeden słup sieci trakcyjnej stałby na środku drogi dojazdowej do mostu tymczasowego. To samo tyczy się wjazdu w Grunwaldzką (żadną Sienkiewicza!!!) oraz częścią chodników, gdzie jakiekolwiek roboty wiązałyby się z wyłączeniem z eksploatacji mostów tymczasowych.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
adam
ja tutaj czegoś nie rozumiem! skanska "tlumaczyla sie" ze opoznienie zakonczenia robot spowodowane bylo tym iż sam most byl w gorszym niz zakladano stanie. ok, moze i tak bylo wiec most mogli oddac do uzytku pozniej, ale jak to sie ma do reszty? most jest skonczony ale czytamy ze z sienkiewicza nie mozna na niego wjechac, ze torowisko wokol nieskonczone, ze slupow trakcyjnych jeszcze nie ma, ze z rozyckiego wjechac tez sie nie da? chodniki w rozsypce? jak to sie ma do mostu, ktory "zawinil"? przeciez reszte infrastruktury mozna bylo zrobic juz dawno! smierdzi tu na odleglosc! tak jak sie slyszy od dawna, skanska znalazla sobie dobre zrodlo dochodow i tymi dochodami zapewnie dzieli sie z kims z miasta, bo jak zrozumiec tu brak kary za spoznienia? sprawa jak dla mnie do CBA!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Scx witamy na forum.

Przejeżdzałem dziś przez most, zatrzymałem auto, wysiadłem i przeszedłem się po okolicy. Moją uwagę zwróciły pobrudzone (plamy olejów i smarów z maszyn budowlanych?) chodniki przy skrzyżowaniu z Sienkiewicza :(
0
Zaloguj aby dodać komentarz
scx
Most Szczytnicki otwarty!

Ruch odbywa się już po moście, na razie jednak jest tylko po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Oczywiście wywołuje to konsternację u kierowców - jazda na zakładkę to przecież taka trudna sprawa...
c7d0bc0e48e25789m.jpg

Z ulicy Sienkiewicza nie można wjechać na most, ale z mostu można wjechać w Sienkiewicza. Wciąż niegotowa jest sygnalizacja świetlna, nie ma trakcji tramwajowej.
a1d88cc462e6de3dm.jpg

Koniec trakcji tramwajowej na wysokości McDonalda
d28a7f9bab5105b2m.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Godfath3r
[size=150:1hkfosvz]W sobotę otwarty zostanie most Szczytnicki [/size:1hkfosvz]
[size=85:1hkfosvz]mag
2008-10-24, ostatnia aktualizacja 2008-10-24 19:48 [/size:1hkfosvz]

Na razie przeprawą pojadą tylko samochody. Tramwaje zaczną z niej korzystać dopiero za miesiąc, bo remont wciąż nie został jeszcze zakończony

Na moście i wokół niego nadal obowiązywać będzie tymczasowa organizacja ruchu. Przeprawą w dalszym ciągu nie będą mogły jeździć pojazdy o masie powyżej 9 ton. Ograniczony będzie także wjazd i wyjazd z ul. Różyckiego. Będzie można w nią skręcić tylko jadąc z mostu. Manewr w przeciwnym kierunku będzie zakazany. Z Różyckiego będzie można wyjechać tylko w stronę ul. Kochanowskiego.

Wjazd na most Szczytnicki od strony centrum będzie możliwy wyłącznie od strony ronda Reagana. Ulica Grunwaldzka na odcinku Bujwida - most tymczasowy będzie wyłączona z ruchu. Wykonawca, firma Skanska, rozpocznie tam stawianie słupów trakcyjnych. Od strony Kochanowskiego na most Szczytnicki wjeżdżać będziemy po torowisku. Jezdnia będzie zajęta przez sprzęt do rozbiórki drogi do mostu tymczasowego. Dlatego konieczne będą patrole straży miejskiej, które zadbają o bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych. Wykonawca musi także jeszcze wybudować bramy nad jezdnią, na których umieszczona zostanie sygnalizacja świetlna oraz chodniki. Tramwaje mają wrócić na most dopiero w ostatni weekend listopada. Przebudowa przeprawy trwała od czerwca 2006 r. Inwestycja kosztowała około 64 mln zł.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Godfath3r
24.10.2008, jaxan z hydrala:

249406.jpg

249438.jpg

249440.jpg

249443.jpg

249448.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
rudi
od spodu wyglada naprawde pieknie!! :D Chyba kupie sobie motorówkę...
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
18.10.2008

Północne przęsło od spodu - widziane od strony ul. Kochanowskego

248831.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
W weekend otwierają Szczytnicki

RED 2008-10-22 09:25:48, aktualizacja: 2008-10-22 09:25:48

We wtorek na most Szczytnicki we Wrocławiu po raz pierwszy od 20 miesięcy wjechały samochody.

Pierwsze ciężarówki wolno przejeżdżały przez przeprawę. Trzeba było sprawdzić, czy most został dobrze wyremontowany. Wstępne wyniki mówią, że tak. I dlatego już w weekend mostem pojadą samochody.

http://polskatimes.pl/gazetawroclawska/ ... ,id,t.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Korki zostaną?

Tekst opublikowany dzisiaj, 08:39:28, autor Agata Wojciechowska

Remont mostu Szczytnickiego można określić mianem wrocławskiej epopei. Czy inwestycja usprawni ruch w tej części miasta?


Przy każdym remoncie drogi czy mostu ścierają się ze sobą dwie koncepcje zagospodarowania przestrzeni. Pierwsza z nich w skrócie polega na poszerzaniu jezdni, tak aby zrobić dodatkowe miejsce dla zwiększającej się liczby samochodów. Druga z nich opiera się na założeniu, że należy „wyprowadzić” indywidualny ruch kołowy z centrum poprzez zwężanie dróg i wydzielenie osobnych tras dla komunikacji zbiorowej. W konsekwencji ma to doprowadzić do sytuacji, w której kierowcy, mając już dość korków, przesiądą się do autobusów lub tramwajów. Jednym z argumentów jest również niechęć do tworzenia „autostrad” w centrum miasta.

Nikt nie zaprzeczy, że most Szczytnicki wymagał remontu. Termin prac przekładano z roku na rok. Trzy lata temu ZDiK przedstawił zakres prac. Przede wszystkim konstrukcja mostu wymagała wzmocnienia i dostosowania do norm unijnych. Plany zakładały przystosowanie nawierzchni do większych obciążeń, poszerzenie jezdni na moście o 16%, tworząc dwa pełnowymiarowe pasy ruchu w obu kierunkach. Zgodnie z wytycznymi nastąpiło oddzielenie ruchu kołowego od szynowego poprzez budowę wydzielonego torowiska o długości 0,35 km – przed i za mostem. Na samym Szczytnickim tramwaje będą poruszały się po wewnętrznych pasach ruchu. Na obu końcach mostu zostanie również postawiona sygnalizacją świetlna, która ma usprawnić jazdę komunikacji zbiorowej. Oczywiście będzie ona zsynchronizowana. Chwilowe zatory mogą powodować tramwaje, skręcające w prawo w stronę ul. Sienkiewicza. Po remoncie przepustowość mostu ma się zwiększyć o około 20% w stosunku do obecnej, która była projektowana zgodnie z danymi z lat 30-tych XX wieku. Czy to jednak wystarczy?


Korki, korki, korki


Szczytnicki przyjmuje na swoje przęsła ruch z wielu ulic: z jednej strony mamy bowiem Kochanowskiego, Różyckiego, Parkową i Dicksteina. Dochodzą tam również dwa tory tramwajowe. Z drugiej - auta nadjeżdżają z osi grunwaldzkiej i doprowadzone zostały dwa torowiska. Następnie zostaje jeszcze Sienkiewicza, także z tramwajami. Na moście spotykają się więc rzesze aut jadące z Psiego Pola, Długołęki, Sycowa, Oleśnicy i wielu innych miejscowości podwrocławskich. Dodatkowy ruch na placu Grunwaldzkim generują również placówki szkół wyższych, akademiki i galeria handlowa z kinem. Czy to nie za dużo jak na jeden most z dwoma pasami i nałożonymi na nie torami?

Zdaniem specjalistów z Politechniki Wrocławskiej pozostawienie mostu bez poszerzenia będzie jednoznaczne z takimi samymi korkami, co przed remontem. Argument, że po powstaniu Śródmiejskiej Trasy Południowej i sieci obwodnic zmniejszy się natężenie ruchu, wydaje się być nielogiczny. Trudno bowiem uwierzyć, że pracujący w centrum zaczną z nich korzystać, zamiast po prostu wybrać najkrótszą trasę, biegnącą przez „Grunwald”. Poza tym należy pamiętać o planach rozbudowy mieszkaniowej w tamtej części miasta. Optymiści twierdzą, że podobne czy nawet większe natężenie ruchu przyjmuje na siebie most Grunwaldzki, gdzie sama przeprawa nie wpływała negatywnie na płynność ruchu.

Należy pamiętać, że bardziej niż szerokość mostu liczy się czas, jaki zabiera jego pokonanie. Dlatego o wiele ważniejsze niż dodatkowe pasy ruchu kwestie to wydzielone torowiska i zapewnienie odpowiednich jezdni wylotowych za przeprawą. Newralgicznym punktem są więc wjazdy w ulicę Grunwaldzką, Plac Grunwaldzki, Kochanowskiego, Parkową i Różyckiego. Dwie ostatnie będą posiadały oddzielne skręty.

Co zaś się tyczy wydzielonego torowiska, to jak pokazuje przykład mostów tymczasowych, miejsce na odpowiednią aranżację ruchu było. Niektórzy proponowali rozwiązanie przyjęte dla mostów Warszawskich. Jednak ze względu na zabytkową wartość mostu nie wyrażono zgody na tak szeroko zakrojoną przebudowę. Poza tym można ponownie przywołać przykład mostu Grunwaldzkiego, gdzie tramwaje nie mają wydzielonego torowiska. Niektóre działania kierowców powodują opóźnienia w ruchu komunikacji zbiorowej, jednak najczęściej jest to efekt ich braku wyobraźni niż źle zaprojektowanej drogi. Na egoizm na jezdni i złe zachowanie niewiele pomogą remonty.

Na moście brakuje również ścieżek rowerowych. - Często jeżdżę tędy na uczelnie i tak szczerze mówiąc tutaj zawsze było więcej rowerzystów niż pieszych – mówi Maciek, student Politechniki. - Wymijanie na moście tymczasowym graniczyło z cudem. Teraz trzeba się będzie przepychać pomiędzy pojedynczymi osobami. Średnio mi się to uśmiecha, bo zawsze ktoś krzyknie „Jezdnia jest dla rowerów”.


Zabytek klasy...


Skandalem jest również czas trwania remontu. Dwa lata zajęła budowa mostu Millenijnego czy Gądowianki. Nawet Most Grunwaldzki, który ukończono w 1910 roku, był budowany w dwa lata.

Na początku inwestycja pt. „Remont mostu Szczytnickiego”, oszacowana na 36,5 mln zł, była wstrzymywana przez przedłużający się przetarg. Następnie w 2006 roku zaprzestano prac ze względu na fakt, że część konstrukcji znajdowała się w stanie gorszym niż wskazywały na to ekspertyzy. Wiązało się to ze zmianą projektu, który uwzględniłby stworzenie niektórych elementów mostu. Opóźnienie zanotowała budowa zastępczej przeprawy. Nie można jej było ustawić ze względu na wysoki poziom wody w Odrze.

- Prace pokazały, że konstrukcja była w gorszym stanie niż zakładaliśmy. Zwłaszcza od spodu wyglądała tragicznie - powiedziała Ewa Mazur, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. - Nie wiedzieliśmy w jakim stanie jest most, ponieważ w 1934 roku został on obudowany żelbetem – dodaje. Należy również uwzględnić czas na uzupełnienie koniecznych formalności. Wydaje się, że nawet siły wyższe sprzysięgły się, aby uprzykrzyć wykonawcy życie. Czy winą za opóźnienia powinno się obarczyć... Rosjan, którzy zbombardowali przyczółek, powodując naruszenia konstrukcji? Czy może Niemców, którzy użyli w latach 30-tych betonu niskiej jakości?

Prawie trzyletni remont 68 metrów mostu to efekt zabytkowej wartości tego miejsca. O jakich walorach historycznych mowa? Są nimi kamienne filary w środkowej części mostu oraz ceglane łuki, które można oglądać od spodu, płynąc pod mostem. Obecnie zasłaniają je konstrukcje stalowe. Może mająca powstać iluminacja coś zmieni, jednak i tak możliwość obejrzenia zabytkowych cegieł zarówno przez mieszkańców czy turystów będzie ograniczona.

Dodatkowym elementem historycznym są pochodzące z 1933 roku elementy zdobnicze na balustradach. Jeden z nich to niemiecki orzeł, który w oryginale ozdobiony był swastyką. Obecnie w tym miejscu znajduje się kwadrat. Drugi z nich to herb Wrocławia. Wróciły już one na swoje miejsca.

Zapewne zbudowanie nowego mostu trwałoby krócej.


Końcowe poprawki

- Most zostanie oddany do użytku kołowego najprawdopodobniej w ostatni weekend października – poinformowała Ewa Mazur, rzecznik prasowy ZDiUM. - Tramwaje powinny wrócić na Szczytnicki do 20 listopada. Dwustopniowe przywracanie ruchu jest spowodowane faktem, że wykonawca musi jeszcze zrobić betonowanie słupów trakcyjnych. Nie może rozpocząć tego etapu, zanim samochody nie będą jeździły po moście właściwym. Po wylaniu, beton sezonuje od 3 do 4 tygodni, stąd ten miesiąc przerwy. Wtedy także wykonawca rozpocznie rozbiórkę mostów tymczasowych. Za każdy kolejny miesiąc wypożyczenia to on będzie musiał ponosić opłaty, więc myślę, że znikną one dość szybko – dodaje. Próby wytrzymałościowe będą się odbywały na tydzień przed oddaniem mostu.


Przy całym pechu, jaki prześladuje ten most, może się jeszcze okazać, że nie będzie on zdolny do użytku. Czy na uroczystości przecięcia wstęgi butelka szampana puszczona w ruch przez włodarzy miasta uderzy w konstrukcję i ją naruszy? Czas pokaże. Nikt jednak nie będzie w stanie zrekompensować mieszkańcom litrów spalonego paliwa, godzin straconych w korkach, hałasu, stresu czy podwyższonego poziomu spalin. Wszystko w imię zachowania zabytkowej sterty cegieł. Słowa, że należy przetrwać, gdyż później będzie pięknie i słonecznie, już do wrocławian nie przemawiają.

korek-szczytnicki4.jpg

http://www.wfp.pl/wroclaw-miasto/news.php?id=15038
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Corporation
[galeria:24pw8r1b]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/246/246986.jpg[/galeria:24pw8r1b] [galeria:24pw8r1b]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/246/246987.jpg[/galeria:24pw8r1b] [galeria:24pw8r1b]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/246/246988.jpg[/galeria:24pw8r1b] [galeria:24pw8r1b]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/246/246990.jpg[/galeria:24pw8r1b] [galeria:24pw8r1b]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/246/246991.jpg[/galeria:24pw8r1b] [galeria:24pw8r1b]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/246/246993.jpg[/galeria:24pw8r1b] [galeria:24pw8r1b]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/246/246994.jpg[/galeria:24pw8r1b] [galeria:24pw8r1b]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/246/246996.jpg[/galeria:24pw8r1b] [galeria:24pw8r1b]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/246/246997.jpg[/galeria:24pw8r1b] [galeria:24pw8r1b]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/247/247006.jpg[/galeria:24pw8r1b] [galeria:24pw8r1b]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/247/247007.jpg[/galeria:24pw8r1b]
0
Zaloguj aby dodać komentarz
matternhorn
W Faktach przed chwilą powiedzieli, że otwarcie w grudniu ;/
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Corporation
[galeria:3qrr9cq7]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/246/246818.jpg[/galeria:3qrr9cq7] [galeria:3qrr9cq7]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/246/246819.jpg[/galeria:3qrr9cq7] [galeria:3qrr9cq7]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/246/246847.jpg[/galeria:3qrr9cq7] [galeria:3qrr9cq7]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/246/246851.jpg[/galeria:3qrr9cq7] [galeria:3qrr9cq7]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/246/246852.jpg[/galeria:3qrr9cq7] [galeria:3qrr9cq7]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/246/246854.jpg[/galeria:3qrr9cq7] [galeria:3qrr9cq7]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/246/246855.jpg[/galeria:3qrr9cq7] [galeria:3qrr9cq7]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/246/246858.jpg[/galeria:3qrr9cq7]
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Corporation
[galeria:1h41nw23]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/245/245538.jpg[/galeria:1h41nw23] [galeria:1h41nw23]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/245/245539.jpg[/galeria:1h41nw23] [galeria:1h41nw23]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/245/245542.jpg[/galeria:1h41nw23] [galeria:1h41nw23]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/245/245543.jpg[/galeria:1h41nw23] [galeria:1h41nw23]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/245/245544.jpg[/galeria:1h41nw23] [galeria:1h41nw23]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/245/245547.jpg[/galeria:1h41nw23] [galeria:1h41nw23]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/245/245548.jpg[/galeria:1h41nw23] [galeria:1h41nw23]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/245/245549.jpg[/galeria:1h41nw23] [galeria:1h41nw23]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/245/245550.jpg[/galeria:1h41nw23] [galeria:1h41nw23]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/245/245552.jpg[/galeria:1h41nw23]
0
Zaloguj aby dodać komentarz
prometeusz
A własńie że zgłosilem - maila wysłalem. Chociarz nie dostałem potwierdzenia , ale podalem pełne dane.
Nie mam czasu na zajęcie się tym szczegółowo. Ale reszta tutejszych forumiarzy może by coś podziałala w tym kierunku ?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
jc
skutki wojny odczuwamy we Wrocławiu do dnia dzisiaj. a lepszy numer był z mostem Zwierzynieckim. podczas rozminowania tego mostu zaraz po wojnie zapomniano o kilku dobrze zamaskowanych ładunkach i dopiero wiele lat po wojnie ten most został rozminowany do końca. ale przez wiele lat po tym zaminowanym moście jeżdziły tramwaje autobusy samochody chodziły tysiące ludzi
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Darek
"prometeusz" napisał:
No rzeczywiście trzeba by zainteresować tą niekorzystną dla miasta i krótko mówiąc głupią umową, odpowiednie służby - CBA, NIK a przede wszystkim media
Jak macie czas to napiszcie do gazet, telewizji ,działajcie. Ale może lepiej dawać codziennie zdjęcia z placu budowy bo po co działać?


NIK musiałby również zająć się kilkoma profesorami z PWr, a takze m.in kilkoma żołnierzami Armii Radzieckiej i obsłudze pewnej niemieckiej baterii p-l...

Bo remont tego mostu i to co się dzieje...to wielowątkowa sprawa...
0
Zaloguj aby dodać komentarz
jc
ale estakadę budują od podstaw jako zupełnie nowy obiekt a Szczytnickiemu temu staruszkowi zafundowano reanimację. i jak to ze staruszkami bywa przy okazji wyszło kilka innych chorób i dolegliwości
0
Zaloguj aby dodać komentarz
podopat
A lotniczą wraz z estakadą oddają do użytku w przyszłym miesiącu :P
0
Zaloguj aby dodać komentarz
toolfan
"prometeusz" napisał:
Tu macie link do formularza zgłoszeniowego NIKU
http://www.nik.gov.pl/mail_form.php

Więc może warto zgłosić i już


Zgłosiłeś?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
prometeusz
Tu macie link do formularza zgłoszeniowego NIKU
http://www.nik.gov.pl/mail_form.php

Więc może warto zgłosić i już
0
Zaloguj aby dodać komentarz
prometeusz
No rzeczywiście trzeba by zainteresować tą niekorzystną dla miasta i krótko mówiąc głupią umową, odpowiednie służby - CBA, NIK a przede wszystkim media
Jak macie czas to napiszcie do gazet, telewizji ,działajcie. Ale może lepiej dawać codziennie zdjęcia z placu budowy bo po co działać?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Most na nasz koszt

Tekst opublikowany dzisiaj, 09:15:01, autor Faustyna Świstak

Wciąż przedłuża się remont mostu Szczytnickiego. Za korzystanie z tymczasowej przeprawy miasto płaci miesięcznie 190 tys. zł.

Most Szczytnicki został wybudowany w 1890 roku. Przebudowa, której projekt wykonał ZdiUM, była niezbędna. Zadecydowało o tym wiele czynników, przede wszystkim zły stan techniczny samego mostu. Również stan nawierzchni jezdni - liczne spękania, ubytki i nierówności – pozostawiał wiele do życzenia. Ponadto na skrzyżowaniach w pobliżu mostu brakowało sygnalizacji świetlnej, co obniżało poziom bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu. - Wszystko to trzeba było ze sobą zgrać i stworzyć odpowiednią przepustowość mostu – mówi Krzysztof Kubicki z biura prasowego ZDiUM – u.

Na remont czekali również mieszkańcy. - Wcześniej, kiedy przejeżdżała przez most ciężarówka, w domu trzęsły mi się okna – mówi mieszkanka ulicy Parkowej, której kamienica przylega do budowy - Niech remontują, byleby efekt był zadowalający dla mieszkańców – dodaje.

W projekcie przebudowy, oprócz samego mostu, zawarta została również przebudowa odcinka drogi krajowej nr 8 i przyległe do przeprawy dwa skrzyżowania. - Kolejną niezbędną do remontu rzeczą było torowisko tramwajowe i jezdnia, którą należało dostosować do standardów istniejący w rejonie ulicy Suchardy. Następnie podniesiono parametry techniczne obiektu poprzez wzmocnienie konstrukcji i dostosowanie jej do norm unijnych - mówi Józef Olczak, z działu nadzoru budów ZdiUM. Kolejny zrealizowany punkt w projekcie zawierał budowę węzła przesiadkowego dla komunikacji zbiorowej, a także budowę sygnalizacji świetlnej.

Projekt oderwany od rzeczywistości

Prace na moście Szczytnickim rozpoczęły się dokładnie 22 czerwca 2006 roku. Aby zupełnie nie paraliżować ruchu w tym rejonie nie przewidziano budowę mostu tymczasowego (do 9 ton). Niestety tiry, które nie widziały ostrzeżeń i wjeżdżały na niego, zniszczyły go już dwukrotnie. Zarówno budowa i jak remont był finansowany z pieniędzy przeznaczonych na inwestycję. Natomiast od czerwca za samo korzystanie z mostu tymczasowego płaci miasto, czyli my wszyscy.

Generalnym wykonawcą robót została firma Skanska. Okazało się jednak, że projekt, który otrzymała ze ZDiUM–u, w 90 procentach nie pokrywał się z rzeczywistością. Spowodowało to, że Skanska musiała przebudowę projektować na nowo.

- Oceny rzeczywistego stanu technicznego części ceglanej mostu można było dokonać dopiero po wykonaniu prac odkrywkowych, podobnie jak w przypadku mostu Warszawskiego – twierdzi Krzysztof Kubiak z zespołu prasowego ZDiUM.

- Po głębszej analizie okazało się, że wiekowy most jest w naprawę złym stanie technicznym. Wybraliśmy metodę wzmocnienia konstrukcji przy pomocy płyty stalowej – dodaje Józef Olczak ze ZDiUM – u.

Remont mostów Szczytnickiego i Warszawskich rozpoczął się niemal w tym samym terminie. - Miasto uzyskało bowiem dotacje unijne na te inwestycje. Żeby ich nie stracić, trzeba było zakończyć i rozliczyć finansowo oba remonty do czerwca tego roku - mówi Krzysztof Kubiak.

Remont mostu Szczytnickiego jeszcze trwa. Jednym z powodów było oczekiwanie na pozwolenie na budowę, które opóźniło prace o półtorej roku. Ponadto, jak tłumaczy Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta, przebudowę trzeba było wstrzymać do czasu, aż udrożni się przejazd w okolicy pl. Grunwaldzkiego.

Już wiadomo jednak, że za most Szczytnicki - z powodu opóźnienia - w całości zapłaci miasto. Oprócz tego gmina Wrocław zobowiązana jest również płacić firmie Skanska 190 tysięcy złotych miesięcznie za korzystanie z mostu tymczasowego. Urzędnicy nie mają z tego tytułu żadnych pretensji do firmy wykonawczej. - Decyzja o budowie mostu tymczasowego nie była pomysłem wykonawcy, była to inicjatywa miasta i stanowiła jeden z warunków specyfikacji przetargowej - mówi Ewa Mazur z biura prasowego ZDiUM –u.

Łącznie na konto wykonawcy za korzystanie z mostu tymczasowego trafi do końca października około 2 milionów złotych. - Wszystko przez to, że remont Szczytnickiego jest skomplikowany – dodaje Józef Olczak. - Jego elementy są wiekowe i niepowtarzalne, większość nich trzeba remontować różnymi sposobami. Wszystko to opóźnia termin oddania i przedłuża czas korzystania z mostu tymczasowego - tłumaczy.

Fontanna zamiast muru

Dwa lata temu przez most Szczytnicki przebiegał jeden z głównych szlaków komunikacyjnych. Przystanki autobusowe i tramwajowe za rzeką były punktem przesiadkowym krzyżujących się tam trakcji. Jeszcze przed rozpoczęciem prac komunikacja miejska przestała tamtędy przejeżdżać. – Dokładnie pamiętam ten dzień, kiedy tramwaje przestały jeździć – mówi Karol Piwowarczyk, właściciel kiosku z gazetami. - Było to z końcem roku szkolnego w 2006 roku. Zaczęto wtedy przebudowywać trakcję tramwajową – mówi.

Pan Karol prowadzi swój kiosk od 5 lat. Niegdyś było to miejsce strategiczne, gdzie klientów nigdy nie brakowało. Sklepikarz z niecierpliwością czeka, aż remont placu przy moście się skończy. Nie chce zamykać interesu, bo jak twierdzi, trzeba z czegoś żyć, mimo że obroty z ostatnich 2 lat spadły o 80 procent. – Tyle biletów, ile kiedyś sprzedawałem jednego dnia, teraz sprzedaje w ciągu tygodnia – mówi.

Jedynym czynnym sklepem w okolicy mostu Szczytnickiego, oprócz kiosku pana Karola, jest cukiernia. Schowana za blaszanym, półtorametrowym murem, grodzącym budowę. Ekspedientką jest tam pani Łucja. – Cały czas jest tutaj ciemno – mówi. – O każdej porze dnia, rano czy wieczorem, siedzę tutaj jak w jakimś bunkrze. Czasem boję się tutaj siedzieć – żali się pani Łucja.

Prace mają się zakończyć 31 października. Nawet dwa tygodnie wcześniej będzie puszczony tędy ruch. - Jeden z kierowników powiedział mi, że jak tylko skończy się budowa, to w miejscu tego okropnego muru stanie piękna fontanna – mówi rozmarzona pani Łucja.

http://www.wfp.pl/wroclaw-miasto/news.php?id=1433
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jan Augustynowski
Mogliby ten tymczasowy zostawić, bo będą korki :)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Corporation
[galeria:1mkr0131]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/244/244156.jpg[/galeria:1mkr0131] [galeria:1mkr0131]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/244/244157.jpg[/galeria:1mkr0131] [galeria:1mkr0131]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/244/244158.jpg[/galeria:1mkr0131] [galeria:1mkr0131]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/244/244159.jpg[/galeria:1mkr0131] [galeria:1mkr0131]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/244/244161.jpg[/galeria:1mkr0131]
0
Zaloguj aby dodać komentarz
sdhd
most przebudowali bo musieli. jego żywotność się skończyła... skanska znalazła sobie mega interes wynajmując ten tymczasowy most miastu. Wrocław kosztuje to więcej niż skanska płaci kar za opóźnienia. a skanska przecież potrafi zybko budować... lotnicżą skończą 2 miechy wcześniej..... a tutaj po prostu się im opłaca opie***lać...:D
0
Zaloguj aby dodać komentarz
REKLAMA