TriGranit złożył na ręce wiceprezydenta Macieja Wudarskiego dwa projekty dotyczące przyszłości starego dworca PKP. Oba zakładają zrównanie budynku z ziemią i budowę zupełnie nowego obiektu z historyczną fasadą z cegły. Do budynku powrócić ma funkcja dworcowa.
Trwają rozmowy między Poznaniem a PKP SA w sprawie zagospodarowania tzw. międzytorza, w którym znajduje się stary budynek Dworca Głównego. Kolejarze zapowiadają wzmocnienie funkcji związanych z obsługą pasażera.
We wtorkowe południe hala starego dworca PKP Poznań Główny znowu ożyła. Tym razem nie za sprawą podróżnych, ale muzyków. Zobaczcie zdjęcia z nietypowego koncertu, który odbył się w wyłączonej z użytku części budynku.
Polskie Koleje Państwowe chcą wraz z węgierskim deweloperem stworzyć wspólną spółkę, która zajmie się zagospodarowaniem nieruchomości położonej przy ul. Dworcowej 1 w Poznaniu.
Powstanie zespół roboczy, który zadba o stary dworzec w Poznaniu
PKP SA chce współpracować z miastem w kwestii wypracowania wspólnej koncepcji przebudowy starego dworca Poznań Główny – taki komunikat płynie po spotkaniu, na którym przy wspólnym stole usiedli przedstawiciele kolejowej spółki i prezydent miasta Jacek Jaśkowiak.
Prezydent Poznania: Stary Poznań Główny musi być przede wszystkim dla pasażerów
Nowy prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak spotkał się z przedstawicielami firmy TriGranit. Rozmawiali o projekcie przebudowy starego budynku dworca, zlokalizowanego pomiędzy peronami przy ulicy Dworcowej.
Prezydentowi Poznania nie spodobały się plany firmy Trigranit wobec starego dworca Poznań Główny. PKP chce utworzyć w nim 32 000 mkw. powierzchni biurowo-hotelowej, natomiast miasto wolałoby, aby z obiektu nadal korzystali podróżni.
Poznań City Center obchodzi pierwszą rocznicę powstania. Podczas 365 dni działalności Centrum odwiedziło prawie 15 mln klientów, a miejsca dla swoich sklepów znalazło 250 marek. Na przestrzeni roku Poznań City Center miało swoje wzloty i upadki, mimo to stało się nieodłącznym i stałym punktem na handlowej mapie miasta.
Dzięki wsparciu władz Poznania oraz Wojewody Wielkopolskiego na powierzchni 60 tys. mkw. w samym sercu miasta powstało centrum handlowe.
900 mkw. zajmą powierzchnie sklepów nowych marek z sektora odzieżowego, biżuteryjnego i księgarskiego w Poznań City Center. Ich otwarcia nastąpią w najbliższych miesiącach.
3 listopada minie rok, jak PKS wprowadził się do nowego dworca. Ale dopiero od wtorku jest właścicielem pomieszczeń w sąsiedztwie galerii handlowej PCC i placu manewrowego.
Najnowsze poznańskie centrum handlowe ma szansę na nagrodę Prime Property Prize w kategorii „Inwestycja Roku Rynek Powierzchni Handlowej”. 25 października minie dokładnie rok od otwarcia obiektu dla klientów. W kwietniu, gdy w budynku zawaliła się spora część podwieszanego sufitu, nad PCC pojawiły się czarne chmury.
Regulamin Poznań City Center zabrania m.in. biegania oraz "przebywania na terenie Centrum Handlowego osobom odwiedzającym obiekt w celach innych niż wynika to z jego przeznaczenia". Co to oznacza? Dyrektor galerii zapewnia: - Pasażerów wyrzucać nie będziemy.
Już w październiku doczekamy się zmian na nowym dworcu. W holu pojawi się poczekalnia z 70 krzesełkami, za to znikną różne "zawalidrogi". W przyszłym roku PKP chce zbudować ruchome schody w dół na perony.
Na peronach 4, 5 i 6 inwestor postawi betonowe słupy, na których osadzona zostanie stalowa kładka. Zostanie ona zadaszona, ale jak zaznacza Tomasz Lisiecki, nie będzie to „szklany” korytarz. Taka konstrukcja byłaby znacznie droższa. Na kładkę podróżny będzie wchodził lub wjeżdżał windą. Z niej wejdzie na parking samochodowy, skąd do dworca będzie kilkanaście metrów. Z kładki można będzie też zejść na perony.
Od 25 sierpnia mieszkańcy Poznania będą mieli możliwość darmowego parkowania w ścisłym centrum miasta. Poznań City Center daje możliwość właścicielom samochodów darmowej godziny parkowania, w sąsiedztwie dworca PKP i PKS z bezpośrednim zejściem na perony.