REKLAMA
Napisz komentarz
Damian Daraż
9.01.2022
+1
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
4.12.2021
+2
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
24.09.2021
+6
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
6.09.2020
+1
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
14.08.2020
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
23.04.2017
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
3.07.2020
+8
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
Historia powstania mostu Kotlarskiego sięga roku 1909. Wtedy to gmina Kraków ogłosiła konkurs na plan zagospodarowania Grzegórzek i Podgórza, w tym opracowania przepraw mostowych przez rz. Wisłę. Niestety z tych planów do roku 1939 udało się zrealizować jedynie budowę mostu u wylotu ul. Krakowskiej. Powrócono do tych planów w latach pięćdziesiątych ale projekt "ruszył" dopiero 1998 kiedy rozpisano konkurs na opracowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej mostu. W roku 2000 został rozstrzygnięty przetarg i w październiku rozpoczęto roboty budowlane. Otwarcie mostu nastąpiło w dniu 08.12.2001r. Dane techniczne Most drogowo-tramwajowy wraz z dojazdami Inwestor: Miasto Kraków Ustrój nośny: konstrukcja stalowa, czterodźwigarowa z płytą ortotropową, jednoprzęsłowa o długości L = 166m, podpory żelbetowe, posadowienie na palach d=1500mm Dojazdy: estakady północna o długości L = 42m i południowa L= 2x42=84m Ciężar konstrukcji stalowej: o. 5 200 t Most o najdłuższym wolnopodpartym stalowym przęśle w Polsce
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
0
Zaloguj aby dodać komentarz
REKLAMA