REKLAMA
Napisz komentarz
Godfath3r
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia zrealizuje - jako podwykonawca - prace związane z modernizacją linii kolejowej E30 z Krakowa do Rzeszowa o wartości 142 mln zł netto.

pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Pociąg staje na nowym przystanku w Jaśkowicach Legnickich
http://www.legniczka.com/news,single,init,article,2217
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Zakończyła się modernizacja linii kolejowej Legnica - Szczedrzykowice (ZDJĘCIA)
http://legnica.naszemiasto.pl/artykul/4 ... ,t,tm.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Grupa PKP PLK zamierza zainwestować ponad 20 mln euro w system telekomunikacyjny GSM-R. Pilotażowy projekt będzie wdrażany na trasie Legnica – Węgliniec. Jego budowa potrwa blisko trzy lata.

PKP Polskie Linie Kolejowe planują budowę systemu GSM-R wzdłuż modernizowanej linii kolejowej na Dolnym Śląsku. Kolejowa spółka, odpowiedzialna za utrzymanie infrastruktury kolejowej, ogłosiła już przetarg na jego wykonanie. Będzie to pierwsza tego typu inwestycja w Polsce.


pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
Stacja, położona 40 km od Wrocławia zmienia swój wizerunek. Wiaty, przejście podziemne i perony zyskują nowy standard.

W Malczycach, położonych na modernizowanej linii E 30 między Wrocławiem i Legnicą dynamicznie zmienia się wygląd stacji. Nie ma już śladu po demontażu starych wiat i głębokiego wykopu pod przejście podziemne dla pieszych. Widać nowe, funkcjonalne perony, zgodne z obowiązującymi normami. Kończy się montaż odnowionych konstrukcji wiat, które zachowały historyczny wygląd lecz zostały uzupełnione i zakonserwowane. Montowane są również cztery nowe, wyposażone w siedzenia wiaty. Prace przy przejściu podziemnym wyszły na powierzchnię. Aktualnie powstają schody. Inwestor PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., nie zapomniały również o dostosowaniu obiektu do potrzeb i obsługi osób niepełnosprawnych. Widać efekty prace przy pochylniach dla wózków i rowerów. Klientom kolei służyć będzie nowe nagłośnienie oraz funkcjonalne oświetlenie. Pojawiły się już pierwsze elementy systemu informacji wizualnej. Są one zgodne ze stylistyką modernizowanej linii E 30.

pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
Standard obsług podróżnych na stacji Miękinia zmienia się radykalnie. Podróżni korzystają już z nowego wyposażenia peronów.

W ramach umowy "Odbudowa i modernizacja linii kolejowej E-30/CE-30 na odcinku Opole-Wrocław-Legnica, stacja Miękinia tor nr 1 i 2 -; wymieniane są tory i rozjazdy oraz wykonywane odwodnienie. Zamontowano już częściowo nową sieć trakcyjną, nowe urządzenia elektroenergetyki i łączności.


Podróżni korzystają już z nowych, estetycznych i funkcjonalnych peronów. Obiekt ma nowe oświetlenie i system informacji wizualnej. Do dyspozycji oddano jasne, wyposażone w siedzenia wiaty.

pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
Szykuje się chyba najpoważniejszy remont stacji kolejowej w Leśnicy od czasów jej powstania. Rada otrzymała decyzję Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu (decyzja o sygn. ROŚ-02-WOOŚ-6613-1L/10/Z45 z dnia 15. lutego 2010 r.) o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. Przebudowa stacji kolejowej Wrocław Leśnica obejmować ma m.in.: wykonanie drugiego wyjścia z tunelu kolejowego od strony ul. Trzmielowickiej/ Wojska Polskiego, budowę drugiego tunelu przystosowanego dla niepełnosprawnych od strony ul. Wyboistej.

Co bardzo ważne, z uwagi na zabytkowy charakter naszej stacji kolejowej, remont drewnianych wiat, budynków dworca kolejowego oraz dawnej nastawni, remont nawierzchni peronów, a także elewacji przejścia podziemnego, ma być przeprowadzony w taki sposób, by odtworzyć historyczny wygląd obiektu. Nawet słupy i oprawy oświetleniowe mają być wzorowane na historycznych.

Jeśli wszystkie te zamierzenia zostaną zrealizowane, nasza stacja ma szansę stać się perełką architektury związanje z kolejnictwem.

pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
http://www.plk-sa.pl/wydarzenia/archiwum-komunikatow/article/587/1.html

Podpisanie umowy na pochylnie dla małych zwierząt.

Wartość prac objętych umową wynosi 160 500,00 złotych netto (195 810,00 złotych brutto). PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sfinansuje kontrakt z własnych środków budżetowych.

Wykonawcą zamówienia została firma:

Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe JUANJA Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu.

Wykonawca ma 40 dni kalendarzowych na wykonanie zamówienia.
W imieniu wykonawcy umowę podpisał wiceprezes Zarządu Ryszard Dąbrowski, a w imieniu inwestora PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - wiceprezes Zarządu Marek Pawlik oraz członek Zarządu Zbigniew Zarychta.

24 marca 2009 r. w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. została podpisana umowa, której przedmiotem jest wykonanie i zabudowa żelbetowych pochylni dla małych zwierząt montowanych wewnątrz rowu odwadniającego, wykonanego z korytek krakowskich przy torach linii kolejowej E 30 na odcinkach: Węgliniec - Legnica, Węgliniec - Zgorzelec i Węgliniec - Bielawa Dolna.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
KingaM
Wyremontują tory i stację kolejową w Miękini

Ponad 55 mln zł będzie kosztowała modernizacja linii kolejowej w Miękini, która leży na trasie Wrocław - Legnica. Na odcinku ok. 5 km zostaną wymienione tory i rozjazdy i cały teren zostanie odwodniony. PLP PLK zamontuje tam również nową sieć trakcyjną i łączności.
Ale to nie jedyne zmiany jakie czekają podróżnych i mieszkańców Miękini. Wzdłuż stacji, zostaną zamontowane ekrany akustyczne, które mają zmniejszyć hałas przejeżdżających pociągów.
Inwestycja ma zakończyć się już za rok. Wtedy swój wygląd zmienią też perony. Będą miały nowe oświetlenie i urządzenia służące podróżnym - siedzenia i tablice informacyjne.

http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/977943.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
http://www.plk-sa.pl/wydarzenia/archiwum-komunikatow/article/583/1.html

Podpisana umowa na odbudowę i modernizację linii kolejowej E 30/CE 30 stacja Miękinia

Uroczyste podpisanie umowy „Odbudowa i modernizacja linii kolejowej E-30/CE-30 na odcinku Opole-Wrocław–Legnica, stacja Miękinia tor nr 1 i 2” odbyło się 20 marca 2009 r. w siedzibie Oddziału Regionalnego PKP PLK S.A. we Wrocławiu.

W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę podpisali: Jerzy Dul Naczelny Dyrektor PKP PLK S.A. Oddziału Regionalnego we Wrocławiu i Mieczysław Rodak Z-ca Naczelnego Dyrektora ds. Ekonomiczno - Finansowych, natomiast ze strony wykonawcy Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie Pan Jerzy Jóźwik Prezes Zarządu i Andrzej Grobicki – Członek Zarządu.

Wartość kontraktu wynosi: brutto 55 052 677,30 zł.

Termin realizacji umowy: 12 miesięcy od daty podpisania.

Na odcinku ok. 5 km stacji wymienione zostaną tory i rozjazdy oraz odwodnienie. Zamontowana będzie nowa sieć trakcyjna, urządzenia elektroenergetyki i łączności. Ponadto zmodernizowane zostaną 2 obiekty inżynieryjne i wybudowany 1 przepust. W ustalonych lokalizacjach, wzdłuż terenu stacji, zamontowane zostaną ekrany akustyczne. Po przebudowie funkcjonalne perony będą miały nowe oświetlenie i urządzenia służące podróżnym - siedzenia i tablice informacyjne.

Inwestycja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na szlaku Środa Śląska – Malczyce jest częścią modernizacji linii kolejowej E 30 Opole – Wrocław – Legnica – Węgliniec – Zgorzelec/Bielawa Dolna.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
http://www.plk-sa.pl/wydarzenia/archiwum-wydarzen/article/577/1.html

Podpisanie umowy na Odbudowę i modernizację linii kolejowej E30/CE30 szlak Środa Śląska - Malczyce wraz ze stacją Malczyce

Uroczyste podpisanie umowy "Odbudowa i modernizacja linii kolejowej E 30/CE 30 na odcinku Opole Wrocław - Legnica, szlak Środa Śląska - Malczyce tor 1 i 2 wraz ze stacją Malczyce" odbyło się 6 marca 2009 r. w siedzibie Oddziału Regionalnego PKP PLK S.A. we Wrocławiu.

W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę podpisali: Jerzy Dul Naczelny Dyrektor PKP PLK S.A. Oddziału Regionalnego we Wrocławiu i Mieczysław Rodak Z-ca Naczelnego Dyrektora ds. Ekonomiczno - Finansowych, natomiast ze strony wykonawcy KONSORCJUM PRKiI - INFRAKOL - PRK KRAKÓW - Stefan Dziedziul Prezes Zarządu i Marita Szustak Wiceprezes Zarządu Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. z Wrocławia.

Wartość umowy wynosi 167 221 315 zł netto zaś jej termin realizacji wynosi 18 miesięcy od daty podpisania.
Zgodnie z umową roboty na ok. 10 km dwutorowym szlaku linii kolejowej obejmują kompleksową wymianę torów i rozjazdów, odwodnienie, sieć trakcyjną, urządzenia łączności, elektroenergetyki. Zmodernizowane będą 24 obiekty inżynieryjne i w ustalonych lokalizacjach zabudowane zostaną ekrany akustyczne, chroniące przed hałasem.

Na stacji Malczyce perony po przebudowie zostaną wyposażone w nowe siedzenia, urządzenia informacji głosowej i wizualnej oraz nowe oświetlenie. Obiekt będzie dostosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Efektem modernizacji będzie m. in. wzrost prędkości jazdy pociągów pasażerskich do 160 km/h, zwiększenie bezpieczeństwa ruchu pociągów, poprawa warunków obsługi podróżnych oraz poprawa stanu ochrony środowiska. Inwestycja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na szlaku Środa Śląska - Malczyce jest częścią modernizacji linii kolejowej E 30 Opole - Wrocław - Legnica - Węgliniec - Zgorzelec/Bielawa Dolna.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
MarcinK
Odgałęźny Wielkie Piekary z wiaduktu na ul.Wrocławskiej w Legnicy kilka dni temu

[galeria:22uhh648]http://img25.imageshack.us/img25/982/dsc06322.jpg[/galeria:22uhh648]
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
http://www.plk-sa.pl/wydarzenia/archiwum-wydarzen/article/571/1.html

Stacja Zgorzelec wygodniejsza dla podróżnych.

Modernizacja linii E 30 na odcinkach Węgliniec - Zgorzelec i Węgliniec - Bielawa Dolna projekt ISPA nr FS 2002/PL/16/P/PT/016-06 obejmuje również inwestycję na stacji Zgorzelec. Efektem kończących się prac są nowe perony, wygodne zejścia i podjazdy przed budynkiem dworca, bezpieczne przejście przez tory. Dla podróżnych istotne są również estetyczne wiaty i dobre oświetlenie terenu.

Poza obiektami obsługi podróżnych zgorzeleckie zadanie obejmuje m.in. budowę toru z odwodnieniem, 11 rozjazdów, przebudowę dwóch przejazdów i 6 obiektów inżynieryjnych (w tym wiaduktu o konstrukcji stalowej, 3 przepustów i kładki dla pieszych.). Zmienia się także standard urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Wygląd stacji Zgorzelec po modernizacji wpisuje się w stylistykę innych stacji i przystanków na trasie z Legnicy do granicy. Szaro- czerwona nawierzchnia peronów, niebieska kolorystyka małej architektury oraz wyraźnie tablice informacyjne to najbardziej charakterystyczne elementy wizerunku linii E 30.

Obecnie na stacji kończy się plantowaniu skarp i montaż ogrodzenia. Na przejazdach kolejowo drogowych instalowane są nowe sygnalizatory.

W Zgorzelcu, poza modernizowana stacją, czynny jest przystanek osobowy Zgorzelec Miasto. Zmodernizowano w 2007r. obiekt ułatwia podróż osobom dojeżdżającym do pracy i szkół.

DSC_0304.JPG

DSC_0260.JPG

DSC_0141.JPG
0
Zaloguj aby dodać komentarz
anubis
Konsorcjum spółki Trakcja Polska ma kontrakt z PKP PLK warty 176,22 mln zł netto

PAP - 30-01-2009 18:49

Konsorcjum, którego liderem jest spółka Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych, zależna od firmy Trakcja Polska, zawarło z PKP Polskie Linie Kolejowe umowę na odbudowę i modernizację linii kolejowej na szlaku Środa Śląska - Malczyce wraz ze stacją Malczyce, poinformowała spółka w piątek. Wartość kontraktu to 176,22 mln zł netto.
Spółka podała, że prace mają polegać na "wykonaniu robót budowlanych polegających na "Odbudowie i modernizacji linii kolejowej E-30/CE-30 na odcinku Opole - Wrocław - Legnica, szlak Środa Śląska - Malczyce tor nr 1 i 2 wraz ze stacją Malczyce".

W skład konsorcjum wchodzą: Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych SA, jako lider, Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego Infrakol SC. oraz Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A.

Narastająco w I-III kw. 2008 roku grupa miała 41,15 mln zł zysku wobec 20,38 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 548,06 mln zł wobec 421,22 mln zł.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
W przetargu na odbudowę i modernizację linii kolejowej E-30/CE-30 na odcinku Legnica - Wrocław - Opole, stacja Miękinia tor nr 1 i 2 jako najkorzystniejszą wybrano ofertę:
Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o., ul. Chodakowska 100, 03-816 Warszawa
cena brutto: 55.052.677,30 zł.
W przetargu wpłynęło 5 ofert, z czego 2 odrzucono.
Szczegóły: http://www.przetargi.plk-sa.pl/kprzetarg_szczegoly.php?szczegoly_id=51a3bf59d9c201e8a379a483f59e227c&futix=-4660000
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
W Bolesławcu myszką sterują pociągami

Bernard Łętowski 2008-11-12 20:29:09, aktualizacja: 2008-11-12 22:32:37

Dyspozytorzy śledzą pociągi w komputerach. To najlepsze urządzenia na polskich kolejach.

W uruchomionym w środę Lokalnym Centrum Sterowania PKP w Bolesławcu dwaj dyspozytorzy kontrolują ruch pociągów na pięciu stacjach oraz na 31 przejazdach kolejowych.
- Zamiast obsługiwać wszystko z pomocą dźwigni ręcznych, klikamy tylko myszką - tłumaczy dyżurny ruchu Ryszard Klimek.

Komputer ustala drogę składu i nie ma już mowy o pomyłce ludzkiej. Tak nowoczesnych urządzeń nie ma na żadnej innej dolnośląskiej stacji PKP. Komputery sterują całym ruchem kolejowym między Legnicą a Węglińcem. Trasa została przez PKP całkowicie odnowiona. Położono nowe tory, wyremontowano perony. Pociągi jadą szybciej i ciszej. Osobowe mogą teraz jeździć z prędkością 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.

Bolesławieccy dyspozytorzy kierują też ruchem w Miłkowicach, Chojnowie, Okmianach i Zebrzydowej. Obserwują na monitorach ruch na poszczególnych stacjach. Mogą rozdzielać między siebie stacje, za które odpowiadają, a także bezzwłocznie interweniować w sytuacjach kryzysowych.
Dwóch dyżurnych w Bolesławcu robi to, co dotychczas wykonywało pięciu dyżurnych na pięciu stacjach. PKP podkreśla jednak, że zmiana nie wiąże się ze zwolnieniami. Nowy system kosztował PKP niemal 30 mln euro.


Szybka kolej

PKP za 194 404 000 euro modernizuje magistralę E-30 ze Zgorzelca do Medyki.
Na Dolnym Śląsku gotowy jest jej odcinek z Legnicy do Węglińca. W grudniu zostanie oddany odcinek z Węglińca do Zgorzelca. Poprawi się komfort jazdy oraz skróci czas przejazdu. Magistrala jest modernizowana dzięki pieniądzom pozyskanym z Unii Europejskiej.

http://polskatimes.pl/gazetawroclawska/ ... ,id,t.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
http://www.plk-inwestycje.pl/index.php?id=176

Badanie mostu nad Nysą Łużycką

Graniczny most kolejowy nad Nysą Łużycką - na modernizowanej linii kolejowej E 30, odcinek Bielawa Dolna – Horka - objęty jest badaniami. Prace dotyczą trzyprzęsłowego obiektu o długości 103,55 m. We wrześniu specjalistyczna firma wykonała badania materiałowe podpór mostu na terenie Polski i Niemiec. Pobrane próbki są poddawane analizie laboratoryjnej. Odbyły się również badania geologiczne i geotechniczne gruntu, które pozwolą określić właściwy wariant budowy.

Prace realizuje DB International GmbH w ramach podpisanej z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A 14 lipca br umowy "Wykonanie dokumentacji przedprojektowej dla zadania Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II odcinek Bielawa Dolna - Horka: Budowa mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikacja".

Wartość umowy wynosi 37 000 000 euro. Finansowane pochodzi z programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 i środków własnych PLK S.A.

Termin realizacji – 18 miesięcy od podpisania

Obecnie na moście znajduje się jeden czynny tor, a pociągi mogą poruszać się z maksymalna prędkością 70 km/h i ograniczonym obciążeniem.

Realizacja umowy umożliwi budowę mostu przez Nysę Łużycką, dla ruchu dwutorowego z prędkością 120km/h i obciążeniem 245kn/oś.

517e26de8c.jpg

8c2b5f4a1b.jpg

54ff43cdbe.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetargi na:

1. Odbudowę i modernizację linii kolejowej E-30/CE-30 na odcinku Legnica - Wrocław - Opole, stacja Miękinia tor nr 1 i 2 od km 23,298 do km 25,900 wraz z regulacją osi toru od km 22,440 do km 23,298 oraz od km 25,900 do km 27,405.

2. Odbudowę i modernizację linii kolejowej E-30/CE-30 na odcinku Opole - Wrocław - Legnica, szlak Środa Śląska - Malczyce tor nr 1 i 2 wraz ze stacją Malczyce.

Źródło: http://www.plk-sa.pl/przetargi/zamieszczane-od-1-kwietnia-08.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
ŹRÓDŁO

Umowa dot. przebudowy E 30 na odcinku Wrocław-Legnica
PKP Polskie Linie Kolejowe SA Oddział Regionalny we Wrocławiu podpisał 10 września umowę dot. przebudowy linii kolejowej E 30 na odcinku Wrocław – Legnica, szlak posterunek odgałęźny Szczedrzykowice – Legnica tor nr 1 i 2 wraz z przystankiem osobowym Jaśkowice Legnickie i przystankiem odgałęźnym Wielkie Piekary.

Roboty na 9,7 km linii obejmą: roboty torowo-odwodnieniowe, roboty drogowe, urządzenia automatyki kolejowej, elektroenergetykę niskiego napięcia, roboty elektrotrakcyjne, obiekty budowlane i inżynieryjne, instalacje sanitarne, roboty telekomunikacyjne, roboty związane z ochroną środowiska.

W zakresie umowy są prace związane ustawieniem 1400 m ekranów akustycznych i modernizacją 2 przejazdów kolejowo – drogowych, które otrzymają nową nawierzchnię oraz w nowoczesne urządzenia sygnalizacji przejazdowej.

Podczas prac zachowana będzie ciągłość ruchu kolejowego.

Koszt robót to 32 914 152,53 euro.

Termin realizacji: 12 miesięcy od podpisania umowy.

Wykonawca wyłoniony w trybie przetargu: konsorcjum firm TORPOL Sp z o. o. – lider kontraktu, FEROCO S.A., ELMONT- Kostrzyn Wlkp., SALCEF-COZTRUZIONI EDILI E FERROVIARIE S.p.A

Modernizacja linii kolejowej E 30 Opole – Wrocław – Legnica – Zgorzelec. zapewni kursowanie pociągów pasażerskich z szybkością do 160 km/h i towarowych do 120 km/h.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
adam
"zasłyszane w pociągu"
jadąc ostatnio pociągiem trasą węgliniec-wrocław slyszalem rozmowe naczelnika sekcji eksploatacji PLK w Węglincu(znam z widzenia) z drugą, nieznaną mi osobą. rozmwiali o fuszerce jaka wykonała PRK-a(firma będąca głównym wykonawcą robót modernizacyjnych na szlaku legnica-węgliniec) . Ponoc po przejeździe maszyny szlifującej szyny (konieczne szlifowanie główek szyn, by dostosować je do poruszania się po nich z prędkością 160km/h) i po przebadaniu jej wewnętrznej struktury okazało się, że została wadliwie odlana/wykonana w hucie. w jej strukturze odkryto ponoć mikropęknięcia, nieciągłości i inne wady struktury, które dyskwalifikują je do użycia przy prędkości powyżej 140 km/h. dalej panowie rozmawiali o tym, kto jest winien tej fuszery i kto powinien ponieść koszty wymiany wadliwych odcinków szyn. Doszli do wniosku, że koszty tej operacji(samej wymiany/robocizny, nie nowych szyn, bo one objęte są gwarancją) będzie musiała ponieść plk, a że z racji braków środków najprawdopodobniej zrobią to za kilka/kilkanaście lat(ewentualnie po EURO 2012). Póki co planuje sie wprowadzenie prędkości szlakowej nie większej niż 140km/h(a modernizowano do prędkości 160km/h)..to są niesprawdzone informacje jednak pochodzące z dosc pewnego źródła...dodatkowo dziwi mnie fakt, że uzyte przy modernizacji wadliwe szyny pochodzą najprawdopodobniej z hut niemieckich(niby tacy dokładni?)...dlaczego nie zbadano tych szyn wczesniej, przed zamontowaniem? tak moglo stać sie tylko w Polsce...jeśli to prawda to po raz kolejny szkoda gadać:((
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
"antoslaw" napisał:
Nie wiesz kiedy 160 km/h bedzie obowiazywac na trasie Wroclaw-Opole?

No przecież napisałem, że od nowego rozkładu ;) Obecnie 160 km/h jest od Opola do Brzegu. Od grudnia dojdzie do tego odcinek Brzeg - Święta Katarzyna, a stąd już jest rzut beretem do Wrocławia :)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"bystrzak2000" napisał:
Od nowego rozkładu jazdy na odcinkach Miłkowice - Węgliniec oraz Święta Katarzyna - Brzeg będzie obowiązywała prędkość maksymalna 160 km/h :) Dzięki temu zostanie uruchomiony weekendowy pociąg IC Izery z Warszawy Wschodniej do Jeleniej Góry (przez Legnicę, Węgliniec, Lubań Śląski). Poza tym wszelkie pociągi Ex i IC zostaną wydłużone z Gliwic do Wrocławia.


Nie wiesz kiedy 160 km/h bedzie obowiazywac na trasie Wroclaw-Opole? Zaciekawily mnie te przedluzenia pociagow Rx/IC z Gliwic... :mrgreen: , zastanawiam sie ile bedzie trwala podroz do Wawy przez Gliwice/Katowice :) .
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
Od nowego rozkładu jazdy na odcinkach Miłkowice - Węgliniec oraz Święta Katarzyna - Brzeg będzie obowiązywała prędkość maksymalna 160 km/h :) Dzięki temu zostanie uruchomiony weekendowy pociąg IC Izery z Warszawy Wschodniej do Jeleniej Góry (przez Legnicę, Węgliniec, Lubań Śląski). Poza tym wszelkie pociągi Ex i IC zostaną wydłużone z Gliwic do Wrocławia.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Stacja Oława zmienia wizerunek

Rynek Kolejowy 09.06.2008 14:35

Stacja Oława zmienia się. Zakończone są prace na torach peronu drugiego. W najbliższych dniach wykonawca rozpocznie drugą część przebudowy mostu nad Oławą i prace na pierwszym torze. Na stacji modernizowane są: tory, sieć trakcyjna, perony, przejście podziemne, wiadukt i most.

Inwestycja realizowana jest w ramach modernizacji linii E-30. Efektem będzie skrócenie czasu jazdy pociągów na trasie Opole Wrocław Legnica Zgorzelec. Nastąpi poprawa standardu obsługi podróżnych - informuje "Rynek Kolejowy"..

Zakończono konserwację połączonej z budynkiem wiaty. Jest już nowa nawierzchnia peronów z zaznaczonym pasem bezpieczeństwa.

Wykonano już przebudowę wiaduktu obok stacji.

Na 2 peronie remont obejmuje drewnianą i stalową konstrukcję wiaty wraz z pokryciem dachu, konserwacją i malowaniem. Nad odnową obiektu cały czas czuwa konserwator zabytków. W przejściu podziemnym zbito tynki, wykonano izolacje. Powstaje nowy wystrój tunelu. Zamontowane będą 2 mechaniczne platformy przyporęczowe dla obsługi osób niepełnosprawnych. W ramach modernizacji stacji Oława zaplanowano również ekrany dźwiękochłonne.

Do minimum ograniczamy utrudnienia w rozkładzie jazdy. Utrzymanie ruchu kolejowego na trasie Opole – Wrocław wymaga etapowania robót. W pierwszej fazie, od maja do września, wykonywane były roboty we wschodnim rejonie stacji, a w październiku i listopadzie pasażerowie przejeżdżających przez Oławę pociągów obserwowali przebudowę peronu pierwszego i części peronu drugiego.

Koszt przedsięwzięcia ok. 14,4 mln euro czas realizacji 18 miesięcy (rozpoczęcie maj 2007).

http://logistyka.wnp.pl/stacja-olawa-zm ... 1_0_0.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
http://www.przetargi.plk-sa.pl/index.php/offset/10

Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na dokumentację przedprojektową dla zadania "Modernizacja linii kolejowej E30, etap II, odcinek Bielawa Dolna-Horka:budowa mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikacja".
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
"Niph" napisał:
ciekawe kiedy ktos z pkp weznie sie za linie przylegle, np Jelcz-Laskowice - Wrocław?

linia jest przestarzala, powolna i tragiczna, np na odcinku Czernica Wr. - Miłoszyce jedzie sie z V max 20 km/h (patrzylem na wskaznik, maszynista nie przekracza tej predkosci). Mosty sa przestarzale i czesto sie na nich cos psuje, czasem na trasie jakies drzewo upada na pociag...

Linia ta jest przezaczona do modernizacji. Na razie trwa przygotowanie studium wykonalności tej inwestycji.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Niph
ciekawe kiedy ktos z pkp weznie sie za linie przylegle, np Jelcz-Laskowice - Wrocław?

linia jest przestarzala, powolna i tragiczna, np na odcinku Czernica Wr. - Miłoszyce jedzie sie z V max 20 km/h (patrzylem na wskaznik, maszynista nie przekracza tej predkosci). Mosty sa przestarzale i czesto sie na nich cos psuje, czasem na trasie jakies drzewo upada na pociag...
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
Rozstrzygnięto przetarg na modernizację mostu w Bolesławcu: http://www.plk-sa.pl/uploads/media/Informacja_o_wyborze_oferty_najkorzystniejszej_03.pdf
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bystrzak2000
http://inforail.pl/text.php?id=16965&from=main

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddział Regionalny we Wrocławiu, ogłasza przetarg na przebudowę linii kolejowej E-30 na odcinku Wrocław–Legnica. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie linii kolejowej E-30 na odcinku Wrocław –Legnica, szlak p.odg. Szczedrzykowice –Legnica tor nr 1 i 2 wraz z po. Jaśkowice Legnickie i p.odg. Wielkie Piekary. Zamawiający nie dopuszcza podziału na części oraz składania ofert wariantowych. Zamówienie ma zostać zrealizowane w okresie 12 miesięcy od udzielenia. Kryterium udzielenia zamówienia jest najniższa cena. Oferty można składać do dnia 12.05.2008.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
MarcinK
1.04

Wr Żerniki

60260094a5c435af.jpg

cf7ef7380c376c10.jpg

0af5e434136dafea.jpg


Środa Śl

50ee362248aadda9.jpg

7cab769ba22e241e.jpg

d4473f7b422c13cc.jpg

0635ada51782e521.jpg

3caa6ce6559a9af9.jpg

8a943456e0351fb2.jpg

46134f42e262dfb4.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
REKLAMA