REKLAMA
Napisz komentarz
Jan Augustynowski
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Inauguracja „Pociagu do nieba” na pl. Strzegomskim:
http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,ina ... -4488.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Na tę chwilę artysta Andrzej Jarodzki czekał szesnaście lat. Na 19 października zaplanowano Wielką Inaugurację największej rzeźby miejskiej w Polsce.

Uroczystość otwarcia odbędzie się w dwóch częściach. W pierwszej z nich weźmie udział prezydent Wrocławia Rafała Dutkiewicz. Część wieczorną stanowi inaugurację z wielką iluminacją „Pociągu do nieba” i koncertem zespołu All Sounds Allowed. Uroczystość rozpocznie się o godz. 12. na pl. Strzegomskim we Wrocławiu.


pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
m...k
Zdaje mi się że malować raczej nie będą, ona przyjechała już z pomalowanym przodem a łatwiej byłoby całość pomalować na warsztacie, raczej ta patyna ma wymiar symboliczny. Mi natomiast wydaje się że chyba przybyło torów ale jeszcze kawałek mógłby być
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jan Augustynowski
Nie spieszą się :( Pomalują całą lokomotywę? Wygląda, jakby mieli skończyć na wiosnę...
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Xyz
8891_1000x.jpg

8892_1000x.jpg

8893_1000x.jpg

8894_1000x.jpg

8895_1000x.jpg

8896_1000x.jpg

8897_1000x.jpg

8898_1000x.jpg

8899_1000x.jpg

8900_1000x.jpg

8901_1000x.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bura
6531_1000x.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Promocyjna trasa „Pociągu do nieba” została zainaugurowana:
http://miastowroclaw.pl/index.php?optio ... i&Itemid=2
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Materiał wideo: http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/10,105 ... ejska.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jan Augustynowski
"Orzech" napisał:
[quote="xsaw":zwmch017]witam

wiecie że pociąg do nieba to plagiat
tu macie linka:
http://waniliowaarchicomedia.blox.pl/html

z tego co jest tam napisane wynika że archicom to złodzieje :/


No ciekawa sprawa. Ciekawe czy ktoś z licznego grona dziennikarek i dziennikarzy, zaglądających na nasze forum, podejmie ten temat?[/quote:zwmch017]

Kwestia czasu :) Jak zawsze... ;)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
"xsaw" napisał:
witam

wiecie że pociąg do nieba to plagiat
tu macie linka:
http://waniliowaarchicomedia.blox.pl/html

z tego co jest tam napisane wynika że archicom to złodzieje :/


No ciekawa sprawa. Ciekawe czy ktoś z licznego grona dziennikarek i dziennikarzy, zaglądających na nasze forum, podejmie ten temat?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
xsaw
witam

wiecie że pociąg do nieba to plagiat
tu macie linka:
http://waniliowaarchicomedia.blox.pl/html

z tego co jest tam napisane wynika że archicom to złodzieje :/
0
Zaloguj aby dodać komentarz
alsen strasse 67
5148_1000x.jpg


5149_1000x.jpg


5150_1000x.jpg


5151_1000x.jpg


5152_1000x.jpg


5153_1000x.jpg


5154_1000x.jpg


5155_1000x.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bura
5144_1000x.jpg



5145_1000x.jpg



5146_1000x.jpg



5147_1000x.jpg
[size=85:2z6tnotg]Już świetnie to wygląda zakryją zawias węglarką przedłużą tory i będzie super[/size:2z6tnotg]
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jan Augustynowski
http://investmap.pl/galeria/user/teklusie,5686.html - jeszcze kilka zdjęć teklusia :)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jan Augustynowski
5140_1000x.jpg
[size=85:bfsbnu9a]stoi[/size:bfsbnu9a]
0
Zaloguj aby dodać komentarz
denu
Takie fotki dzisiaj o 14 zrobiłem

5119_1000x.jpg
[size=85:rw2h9465]Pociąg do nieba[/size:rw2h9465]

5120_1000x.jpg
[size=85:rw2h9465]Pociąg do nieba[/size:rw2h9465]
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Materiał wideo : http://www.prw.pl/articles/view/1663/-P ... awiu-Wideo
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bura
5115_1000x.jpg
[size=85:wwdq9vjp]Załadunek w Długołęce[/size:wwdq9vjp]


5116_1000x.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,3575 ... w_tle.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Gregs
"WroFanatyk" napisał:
Bura, kiedyś Gregs mial taki pomysł, żeby dodać nowy dział na forum - Myszyny budowlane. Chyba spodobałby Ci się taki dział, co?


Nadal pomysł aktualny trzeba dopracować :) A co do dużych dźwigów w Polsce to jest firma Kran Waryło ze Szczecina mają dźwig Liebherr LG1750 udźwig 750 ton powinien sobie z ciufcią poradzić spokojnie ;)

0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Dokumentacja fotograficzna projektu: http://www.pociagdonieba.org/news.html
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
70-tonowa, zabytkowa lokomotywa TY210-35 przyjedzie do Wrocławia w nocy z 20 na 21 czerwca i trafi na pl. Strzegomski jako "Pociąg do nieba".

Idea „lokomotywy-parowozu jadącego do nieba” pojawiła się w 1994 r. Wkrótce potem wrocławski artysta Andrzej Jarodzki przelał wizję na płótno. Po 16 latach, blisko trzydziestometrowa, pionowa instalacja powstanie we Wrocławiu na placu Strzegomskim, tuż koło bunkra. Oficjalne odsłonięcie zaplanowano na październik.


pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Chaber
4892_1000x.jpg

4893_1000x.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Chaber
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jan Augustynowski
Bura, kiedyś Gregs mial taki pomysł, żeby dodać nowy dział na forum - Myszyny budowlane. Chyba spodobałby Ci się taki dział, co?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bura
AC-700LCC.3%20141_1.jpg

dwa lata temu go przyłapałem jak wkładał jakiś wirnik przez dach na terenie Pafawagu http://www.zuraw.pl/ea/strony/index.php?id=279&p=60&k=134&l=187 700 ton udźwigu fotki fotosik wcioł

albo ten :faef4c56e0564678med.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bura
Na stronie są najnowsze zdjęcia i ciekawy artykuł
http://www.pociagdonieba.org/media

dziwne tylko z tym dźwigiem co to 100 ton nie podniesie żaden na świecie skoro nawet we Wrocławiu pracuje kilka co mają większy udźwig np: na lotnisku i stadionie a te ze strony
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?f=20&t=5151&st=0&sk=t&sd=a&start=20 to wagę 100 t mają za nic

sdsc05888xm3.jpg

liebherrltm1400beaufortjq4.jpg
te by się przydały do nowego projektu- latający Holender

2xterexdemagac700vrijdaot7.jpg


Wszelkich informacji oraz zgody na wykorzystanie materiałów wizualnych udziela:

Małgorzata Udała

Marketing i PR Manager
malgorzata.udala@archicom.pl
tel. 71-78 58 819

Archicom Holding Sp. z o.o.
ul. Liskego 7
50-345 Wrocław
http://www.archicom.pl




Przeczytaj o pociągu w Gazecie Wrocławskiej:
Gazata Wrocławska 01-12-2008
Gazata Wrocławska 03-04-2009


Rozmowa Sylwii Chmielarz z Radia Wrocław z Kazimierzem Śródką, prezesem Archicomu:

Sylwia Chmielarz: Kiedy we Wrocławiu Pociąg Do Nieba pojedzie do nieba?
Kazimierz Śródka: Mam nadzieje, że odfrunie przed końcem roku. Teraz czekamy na decyzje pozwolenia na budowę. Można powiedzieć ze jesteśmy prawie gotowi do instalacji rzeźby na miejscu na Placu Strzegomskim.
S.Ch.: Jednak co budować, skoro lokomotywa już jest?
K.Ś.: To jest blisko sto ton stali. To jest trochę szalone przedsięwzięcie. Nie istnieją takie dźwigi, które by podniosły taką lokomotywę. W związku z tym postanowiliśmy to zrobić metodami, które nazywam „z Wyspy Wielkanocnej”. Mamy zamiar podnieśc lokomotywę prawie tylko siłą ludzkich mięśni.
S.Ch.: Rzeczywiście, ma Pan racje, coś co jest wyprodukowane, żeby się poruszać w poziomie, trzeba teraz będzie postawić.
K.Ś.: Na początku gdy przyjedzie na niskopodwoziowych samochodach dostawczych chcemy ją z nich zrzucić. Mamy zamiar ją przetoczyć na torach. Ustawimy wstępne torowisko, a potem zaprosimy, no nie wiem, Pudziana, który pociągnie ją na linach. Chcemy nawlec parowóz na specjalny zawias, który w tej chwili konstruujemy. Na tym zawiasie uzyskamy jedną pozytywną rzecz, mianowicie połowę wagi lokomotywy. Będzie ona po odchudzeniu ważyć ok. 80 ton. Będziemy mieli więc do dźwignięcia już tylko 40 ton, skoro z jednej strony będzie zawias. Następnie mamy zamiar, przy użyciu bloczków bądź podnośników hydraulicznych, powoli podnieść ją do góry i po kolei stemplować. Tak jak to robione było dawniej, przy pomocy prostych dźwigni (tak jak budowa piramid). Lokomotywa pochodzi z 1944 roku, a jest to model TY2.
S.Ch.: Gdzie parowóz czeka na podróż do nieba?
K.Ś.: Lokomotywa przebywa obecnie w Jaworzynie Śląskiej, gdzie jest przygotowywana do tego, aby być rzeźbą. Jest to lokomotywa typowo wojskowa. Jest to jednocześnie bardzo ciekawy parowóz, który był używany do przewożenia sprzętu na front wschodni w bardzo ciężkich warunkach.
S.Ch.: Ta lokomotywa jest obecnie cała pokryta rdzą. Nie boi się Pan, że Wrocławianie będą zszokowani?
K.Ś.: Każdy w pierwszym momencie chciałby ją odnowić, ale nie o to nam chodzi. Nam chodzi o to, aby to był autentyk, autentyk, który gdzieś tam stoi i który gdzieś tam z podziemi może wylecieć w kosmos.
S.Ch.: Rdza jest ładna?
K.Ś.: Rdza jest piękna. Wszyscy staramy się zrobić wszystko takie ładne, piękne, plastikowe, przepraszam za stwierdzenie, ale chińskie. Mi się natomiast wydaje, że w tym projekcie jest taka frapująca autentyczność.
S.Ch.: Ten temat już 15 lat jest wałkowany. Czy on szokował?
K.Ś.: Szokował raczej wszystkich tych, którzy mieli wydać decyzję. W dzisiejszych czasach, gdy każde miasto szuka swojej indywidualności, znaleźliśmy tak naprawdę super klimat do tego, aby tak intrygujący pomnik postawić. Objawiał się on nie tylko w samym zarządzie miasta, ale również w otoczeniu zarządu miasta,.
S.Ch.: Niech Pan nie mówi, że to będzie konkurencja dla krasnali.
K.Ś.: Może krasnale zabiorą się razem z nami? Razem z pociągiem? Może znajdzie się jakiś krasnal maszynista?
S.Ch.: Może na końcu tej szyny?
K.Ś.: Na samej górze może przecież usiąść krasnal. Kto wie? Może krasnala też poślemy do nieba?
S.Ch.: Po co firmie takie przedsięwzięcia? Można przecież budować domy, sprzedawać mieszkania i koniec.
K.Ś.: Mamy już przecież jabłko na Jagodnie. Jest też nosorożec, który stoi przy Renesansie. Dawniej architekci robili wszystko od podstaw, prawda? Całe te otoczenie. Myślę, że my dokładnie się w to wpisujemy. Nie chciałbym, żebyśmy byli tylko architektami, którzy zajmują się obiektem, elewacją, otrzepują łapki i odchodzą.
S.Ch.: Jak Pan uważa kto powinien tak naprawdę inwestować w takie obiekty jak rzeźby? Miasto czy prywatni inwestorzy?
K.Ś.: Uważam, że miasto również powinno się angażować w tego typu projekty. Np. powodzianka. Jest to przecież akcja mieszkańców, która jest jednocześnie ważnym wydarzeniem. Myślę jednak, że pewne pomysły powinny płynąć też od strony tych, którzy chcą coś zrobić dla miasta. Tak robi większość firm w większych zachodnich, amerykańskich miastach (Np. Toronto). Tam w większości biurowców lub w plenerach miejskich stoją rzeźby znakomitych rzeźbiarzy. My preferujemy na razie rzeźby wrocławskie, tzn. rzeźbiarzy wrocławskich i sztukę wrocławską. Jest to cenne, bo wrocławskie firmy finansują wrocławskich artystów.
S.Ch.: Ale rzeźbę można przecież przewieźć daleko.
K.Ś.: Oczywiście, że można przewieźć rzeźbę daleko. Mi na razie natomiast się wydaję, że jesteśmy na etapie szukania własnej tożsamości. Każde miasto szuka jakiejś własnej tożsamości, a my przecież tą tożsamość odnaleźliśmy dopiero w latach 90-tych. Ja się nie czułem przedtem Wrocławianinem, aż tak bardzo jak dzisiaj ludzie, mieszkańcy Wrocławia poczuli się Wrocławianinami. Zdarzyło się tak, że na pograniczu centrum miasta, a Placu Strzegomskiego, była kiedyś fabryka Linkego, związana z przemysłem kolejowym. Później był tam Pafawag przez wiele następnych lat. Wrocław był, kiedyś bardzo silnym ośrodkiem produkcji urządzeń dla kolejnictwa. Dlatego można powiedzieć, że jedność miejsca i akcji nałożyła się w niesamowity sposób.
S.Ch.: Można powiedzieć, że jest to wasz ukłon w stronę przyszłości?
K.Ś.: Jest to wiązanie przeszłości z przyszłością. Sama nazwa „Pociąg Do Nieba” związana jest bardzo mocno z przyszłością, a taki zardzewiały pociąg z kompletną przeszłością.


Ściągnij rozmowę w postaci audio
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jan Augustynowski
Anubis, przepraszam, że usunąłem Twojego posta ;) Zrobiłem mały porządek z tym tematem :)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
REKLAMA