Robotnicy po dwóch latach znikają z budowy wokół Stadionu Miejskiego

Robotnicy po dwóch latach znikają z budowy wokół Stadionu Miejskiego

Wrocław
REKLAMA
Tereny wokół pilczyckiej areny były przez ostatnie dwa lata wielkim placem budowy. To jedna z największych inwestycji komunikacyjno-drogowych w historii Wrocławia. Cała infrastruktura jest już gotowa.
Infrastruktura wokół stadionu jest praktycznie gotowa i funkcjonuje, ostatnie prace upiększające teren mogą być jeszcze prowadzone wiosną.
- Mieliśmy tam aż kilka projektów. Zaczęliśmy od alei Śląskiej przygotowanej do obsługi budowy stadionu, zwieńczeniem jest lądowisko dla helikopterów miedzy stadionem i rzeką - opisuje Paweł Rychel, prezes spółki Wrocławskie Inwestycje, która w imieniu miasta nadzorowała prace.
Największe projekty to ukończony przed czasem węzeł do obsługi obwodnicy autostradowej i słynny węzeł kolejowo-tramwajowy. Ten tymczasowo został już uruchomiony i obsługiwał kibiców podczas spotkania reprezentacji Polski z Włochami i pojedynku o mistrzostwo Polski wrocławskiego Śląska z Wisłą Kraków.
- Technicznie największym wyzwaniem była przebudowa ul. Lotniczej, ponieważ wiązało się to z wyburzeniem i wybudowaniem od nowa kilku mostów i wiaduktów. Wspomnieć trzeba o Królewieckiej, nowej krańcówce tramwajowej i terenach między rzeką i stadionem. Część tego wykonaliśmy znacznie przed bardzo wyśrubowanymi terminami, większość w wyznaczonym czasie - wymienia szef Wrocławskich Inwestycji.
Urzędnicy zapewniają, że opóźnienia były kontrolowane, bo były to głównie roboty dodatkowe i zdecydowano się na nie dopiero mając pewność, że nie staną na przeszkodzie organizacji imprez.
REKLAMA
Pozostałe do wykonania prace to w zasadzie kosmetyka, związana z przekazaniem poszczególnych zadań ich docelowym użytkownikom. W związku z tym, że zima za pasem niewykluczone, że wykonawcy wiosną na chwilę pojawią się jeszcze gdzieniegdzie, aby dopiąć ostatnie guziki.
- Wiadomo, że taka impreza jak Euro 2012 wymaga, by wszystko lśniło właśnie tuż przed nią. Oczywiście warto wiedzieć, że powodem obecności robotników także wiosną będą programowe działania jak analizy porealizacyjne czy prace gwarancyjne - kończy Paweł Rychel.
Od strony Lotniczej i Kosmonautów do stadionu można już dojeżdżać bez problemów, zarówno autem, jak i komunikacją miejską. Po przeciwnej stronie - na Kozanowie wciąż pracują robotnicy. Do marca przyszłego roku gotowe ma być nowe torowisko, wiodące od ul. Milenijnej wzdłuż Pilczyckiej aż do Królewieckiej.
Niedawno na osiedlu zakończyły się prace sieciowe i rozpoczęła się też budowa torowiska dla Tramwaju Plus, który dowiezie pasażerów w rejon ulicy Gwareckiej i Ignuta. Krańcówka na ul. Królewieckiej przy arenie jest już gotowa.
Autor: Jarosław Garbacz

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA