plus
15komentarzy
0zdjęć
obserwuj
Komentarz do inwestycji Dworzec Wrocław Nadodrze (remont)
plus
Obserwuję dziwne zjawisko: autor-anonim
" autorzy uważaja",
wizualizacja INPLUS Doradztwo Inwesrtcyjne
"koncepcja" - "propozycja"
Czy to wstyd być autorem?

Czy był jakiś konkurs ?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
plus
No właśnie, to jest dobry początek.
Po co to niszczyć?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
plus
No to szukajmy dalej
...to takie ćwiczenie umysłowe, teoretyczne...

Jeżeli dobrze rozumiem, Anubis stwierdza, że brak jest otwartych umysłów na kolei, które potrafiłyby wykorzystać posiadane mozliwości
Nawiasem mówiąc jest to potworny spadek po komunie,w której przebiegała negatywna selekcja, a wszelkie osoby myślące ekonomicznie i przedsiębiorcze
uznawane były za wrogów systemu, zmierzającego jedynie słuszną drogą do przepaści

Czyli trzebaby zmienić kierownictwo tego państwowego przedsiębiorstwa.
Jeżeli nie potrafimy znaleźć osób o odpowiednich kwalifikacjach wśród Polaków ( no bo jak widać przez tyle lat nie potrafimy),
to poszukajmy ich za granicą. Tam koleje mają się nieźle.A przy paru światłych umysłach szybko wyszkolilibyśmy nowe kadry.
Ja uważam, że coraz ważniejszym zadaniem, z uwagi na kryzys paliwowy, staje się unowocześnienie kolei, wprowadzenie np podmiejskich szybkich kolejek
Kolej powinna być na własnym rozrachunku, zamiast sięgać do kasy państwowej, czyli naszych podatków
Ma ogromne rezerwy w postaci terenów, które posiada. Popatrzcie na mapie satelitarnej - to widac w środku Wrocławia.
Wezmy na przykład bocznice przy poczcie, obecnie niepotrzebne, bo rozładunek jest na Awicenny.
PKP może te tereny sprzedawać, a może je zagospodarować, użyczyc i czerpac z tego zyski na dalszy rozwój

Nie reprezentuję żadnej ze stron PKP / Miasto . Staram sie tylko nad tym zastanowić
Nie sądzę, żeby lepiej było by PKP ten majątek odbierać, zwłaszcza "za darmo" (chyba, że uznajemy ich za debili)
Otóz niestety , w tej dziedzinie władze miasta Wrocławia w niczym nie przewyższają zarządu PKP,
co np potwierdzają wyniki tego konkursu, przecież w jury zasiadał Architekt Miejski.
A wygrała "wizja" z lat 70. Bloki i trawniki

Przy okazji można dodać, że podobno Muzeum Sztuki Współczesnej nie będzie na razie realizowane. czy to prawda?
Więc i to był tylko pic i fotomontaz. Wracamy do normy

Po co tracic tyle energii na działania pozorne? Nie lepiej wybrać parę waznych zadan , na nich sie skoncentrować i pchac sprawy do przodu?
Zacząc trzeba od tego, że wybierze się osoby odpowiedzialne każde z zadań, oczywiście za odpowiednim wynagrodzeniem
Trzeba skończyć z polowaniem na stołki, na których się wygodnie siedzi po znajomości i zacząć rozliczac za konkretnie wykonane zadania

Każdy gospodarz wie, że jeżeli kon ciągnie wóz, to trzeba się nim opiekować, bo gdy za dużo naładuje się do wozu, to szkapa padnie
i tak jest z nasza postkomunistyczną gospodarką. Najlepiej siedzieć na panstwowej posadce z głebokim żalem, że mało płacą.
Pytanie jest - kto za to płaci? GDZIE TA SZKAPA

Ale może sie mylę? Może chocholi taniec to już przeszłość?
Może jest wszystko w porządku..i nie da się nic wiecej zrobić

i to by było na tyle
0
Zaloguj aby dodać komentarz
plus
i ja tak myslę,
zwracalismy sie o inwentaryzacje terenow pod peronami, ale odpowiedź była odmowna
0
Zaloguj aby dodać komentarz
plus
Ale czy tu chodzi o spekulacje działkami, czy oto, aby we Wrocławiu żylo sie wygodniej
aby wprowadzic sprawny ruch kolejowy, w tym intercity i ograniczyć zużycie benzyny...
To jest zadanie zarówno dla władz miejskich jak i dla kolei

Można też sobie czekac i ... jakoś to bedzie...., ale wtedy to nadal będzie byle jak
Dworce podobo mają być lada moment przekazane miastu
ale gdyby PKP było zarządzane przez światłych ludzi, to właśnie na tych działkach, świetnie położonych w centrum miasta
PKP mogłoby doskonale zarobić, a dochód przeznaczyc na modernizację kolei

Oczywiście to jest tylko moje zdanie jako prywatnego obywatela miasta.
Może są ważne względy, ktore uniemożliwiają wszelką aktywność gospodarczą
Tak jak są ważne względy, ktore uniemożliwiają budowę autostrad.
(W Polsce, bo gdzie indziej nie)

Dla mnie jest tylko jeden powód:
małe rozumki
czyli - niski poziom cywilizacji
0
Zaloguj aby dodać komentarz
plus
za dużo tu się dzieje
na tej elewacji
0
Zaloguj aby dodać komentarz
plus
Dlaczego nie?
Czy nie znajdzie się chętny aby stworzyć galerię handlową przylegajacą do południowej strony terenów dworcowych,
skoro może tam mieć duże pbroty, a dojeżdżającym do pracy byłoby wygodniej?

Czego nam we Wrocławiu brakuje najbardziej? Co nas hamuje? plany miejscowe miasta a właściwie ich brak
opracowywane są jedynie jakeś plany cząstkowe - sieczka umysłowa
i to jest następny dowód braku mądrości władz w Polsce.
Całej zresztą
Tak jakby nikt tu nie panował.
Jak można zarządzac nie mając planu?
Ile to juz lat minęło od obalenia komunizmu?
18? 19?
Czasem myslę, choc wstyd to przyznac, że te dowcipy o Polakach miały jakis sens...
Nawet nie bardzo ukryty
0
Zaloguj aby dodać komentarz
plus
Jak najbardziej zgadzam sie z propozycją poprowadzenia trzypasmowej drogi ekspresowej S5 na Poznań równolegle do linii kolejowej
po jej zachodniej stronie drogą na Wrocław - Oborniki,po wschodniej stronie wsi Szewce, a dalej w połowie drogi pomiędzy Obornikami i Trzebnicą
i tam należy skierować ruch tranzytowy
Natomiast pomiędzy ul Trzebnicką a Trzebnicą trzeba poprowadzić lokalną drogę - ulicę dwupasmową , jakoposzerzenie istniejącej
z możliwością dogodnego podłączenia wszystkich znajdujacych sie na tej trasie wsi- osiedli w jeden ciąg
Nalezy założyc, że Trzebnica powoli stanie się dzielnicą Wrocławia, być może dobrym rowiązaniem byłby po prostu szybki tramwaj

Tereny dawnego poligonu oraz lasu pomiędzy Malinem a Ligotą są jednym z nielicznych, położonych w pobliżu miasta terenów , który
mozna przeznaczyc na cele rekreacyjne, gdyż pozostaja nadal dzikim rezerwatem przyrody. Nikt o tym na razie nie mysli, oprócz ekologów.
Tym niemniej powstało tam juz pole golfowe
Prowadzenie tą trasą autostrady jest nieporozumieniem,
0
Zaloguj aby dodać komentarz
plus
Obserwuję pewne rozdwojenie jażni

W tym samym czasie we Wrocławiu władze miasta zorganizowały dwa konkursy:
muzeum sztuki współczesnej - wartość realizacji ok 130 000 000 zl
przebudowa dworca - wartość realizacji całości prac objetych opracowaniem wraz z "wizją" około 1 000 000 000 zł
skala trudności nieporównywalna
znaczenie obiektu również.

Bez muzeum sztuki współczesnej potrafimy zyc i jeszcze długo zapewne pożyjemy bez,
natomiast dworzec jest niezbędnie potrzebny , wymaga nowego image i jest autentyczną wizytówką miasta
a przejazd pod torami w chwili obecnej jest udręką

no i mamy dwa różne podejscia

w pierwszym konkursie - termin opracowania 3 miesiące
dobrze przygotowane warunki
1 nagroda 200 000 zł

w drugim konkursie - termin ok. 1,5 miesiąca
warunki słabo przygotowane - wymagania ogromne
1 nagroda.... 35 000 zł (naprawdę)
a jury nie miało nawet czasu, aby dokładnie zapoznac sie z pracami

jaka jest wartość tej ostatniej koncepcji - proszę sobie obliczyć,
przyjmując np 4 % wartości inwestycji za dokumentację projektowa,
z czego 10 % za koncepcję, która jest przedmiotem konkursu
Zabawne?

W konkursie na muzeum widać, jak wielkie znaczenie ma wybór najlepszej pracy
Dlaczego biedny dworzec był tak dyskryminowany
czy ktoś potrafi to wytłumaczyć?

Przecież nic nie stoi na przeszkodzie, aby stworzyc projektantom dobre warunki pracy twórczej.
Rezultaty ich prac , dobrze rozwiązane i piękne obiekty bedą nam służyły codziennie przez wiele lat

Jesteśmy wolnymi ludżmi i wszystko zależy od nas
Czy potrafimy ten stan rzeczy zmienić?

i jeszcze jedno pytanie:
Dlaczego prasa chowa wyniki konkursów pod dywan i boi sie dyskusji,
pokazując jedynie wybrane rozwiązanie i ukrywając pozostałe?
Przecież mieszkańcy miasta nie są idiotami i zapewne interesuje ich, jakie były projekty tej wizytówki miasta
i jakie sa propozycje rozwiązania kłopotów komunikacyjnych
Przecież opinia mieszkanców - użytkowników dworca ma duże znaczenie
0
Zaloguj aby dodać komentarz
plus
Podsumowując :
Widzę w tym całym konkursie wielkie pomieszanie pojęć i brak profesjonalizmu.
Z jednej strony konkurs życzeń na ogromną skalę - od secesyjnej balustrady do zmiany planu miasta
przy braku podstawowych dokumentów - np hali peronowej.
po prostu przyjdzie architekt i rozwiązanie wycjągnie jak królika z kapelusza,
oczywiście za darmo i za pięć minut
Wizja dworca - proszę bardzo , każdy potrafi (?)- ale nie bądżmy naiwni

Tu potrzebny jest prawdziwy manager projektu, który odpowiedzialnie nakreśli nie tylko ramy finansowe tego przedsięwzięcia,
ale także sposób pozyskania środków, .
Możnaby na przykład działkę przy Peronowej sprzedać pod hotel(typu Mariot?), bardzo korzystnie położony w centrum miasta,
w pobliżu zespołu konferencyjno - wystawowego w starym dworcu,
a za te pieniądze po prostu wybudować galerię handlowo - usługową przy ulicy Suchej, w której znajdą sie także pomieszczenia dworca PKP i PKS
i z tego przedsięwzięcia, które będzie złotą kurą, czerpać stałe zyski na dalszy rozwój kolei.
To takie proste, prawda?

Na razie nie wygląda na to, żeby pani dyrektor potrafiła się z tego zadania wywiazac, skoro już wybrała projekt nie spełniający takich zadan ,
wizję "wizytówki miasta" typu biurowce z wielkiej płyty, w dodatku bez rzetelnej analizy kosztów całego przedsięwzięcia, bo na poziomie wizji nie jest to mozliwe

W chwili obecnej komisja powinna raczej wyłonić najlepsze rozwiazania pod wzgledem biznesowym, omówic je z autorami zwłaszcza w odniesieniu do proponowanych zmian w usprawnieniu komunikacji miejskiej , i zlecic wykonanie koncepcji wielobranżowych z rzetelnym doprecyzowaniem kosztów
Takiej poważnej inwestycji , jak zagospodarowanie terenów wokół dworca - o wartości powyżej miliarda złotych - nie planuje sie byle jak , z dnia na dzień, to wymaga pracy


Co jakiś czas słyszymy o nowej inwestycji we Wrocławiu a następnie inwestycja pada. Dlaczego - widocznie nie była dobrze przygotowana
Jak powiedziano wyżej - skończy się na tym ze połozymy nowe płytki na peronach
i ... jakoś to będzie
0
Zaloguj aby dodać komentarz
plus
No to wyjasniam po kolei

Nie było mowy o wyłączeniu ruchu samochodoego z ulicy Suchej, jedynie o wprowadzeniu dodatkowej linii tramwajowej. Potwierdza to cytat z tekstu powyżej
"Pawilon, który ma tam powstać, będzie składał się z tzw. grzebienia ... W koncepcji zaznaczono możliwość przerzucenia nad ulicą Suchą kładki w kierunku Dworca PKS."
Kładka jest akurat najlepszym rozwiązaniem, zwłaszcza, gdy na poziomie 1 pietra zlokalizowano drugi poziom galerii handlowej
alternatywą byłoby przejscie podziemne

jury konkursu nie zapoznało sie wcale z projektem siódmym z kolei.
Nie wiedziało, że parking oraz dostawa towarów zostały zlokalizowane pod halą dworcową,
umożliwiając szybki dostep na perony po zaparkowaniu samochodu, oraz tego , ze przed dworcem pozostanie w ten sposob zieleń parkowa a pod tarasami dodatkowe lokale.
W nagrodzonej pracy cały plac dworcowy będzie parkingiem podziemnym, (z mniejszą ilością mp) a z zieleni pozostanie trawnik.

Dach nad peronami - w odróznieniu od palmiarni, charakteryzuje duzy przewiew na kierunku wschod zachod, powietrze przepychaja tez pociagi

jury wyjasniło jaka jest zaleta "ukladu grzebieniowego":
będzie można ten budynek podzielic na kawalki i sprzedac roznym inwestorom
Dlatego nie ma znaczenia, ze obiekty te są nieciekawe i nie posiadają charakteru.
jest w tym pewna logika... jakos to będzie.

Ale.
Taka Galeria Dominikanska nie jest podzielona na kawałki, zawiera jedynie dużą ilość pomieszczeń pod wynajem i jeżeli pomyślimy nad tym przez chwilę,to dojdziemy do wniosku,
że to ma większy sens
W otoczeniu dworca każdy m2 powierzchni przeznaczonej na handel i usługi jest bezcenny, z uwagi na duze natężenie ruchu:
a dla galerii handlowej najlepszy jest pasaz, bo daje duzy ruch w interesie, przyciaga.
Lokalizowanie tam biurowców dla osobnych firm jest nieporozumieniem,
bo ze względu na duze natężenie hałasu nie jest to dla nich najlepsza lokalizacja
0
Zaloguj aby dodać komentarz
plus
Bardzo latwo zrobić dojazdy pod placem dworcowym, ale wtedy NIE MA PARKU, tracimy tez powierzchnie pod nowymi tarasami,
a moga tam znalźć miejsce funkcje uzupełniajace jak klub nocny, sala teatralna, sale gier, itp, wszystko z zapleczem gastronomicznym

Dojazd mozna wykonac pod istniejącą halą dworcową, zapewniajac tam dodatkowe miejsca parkingowe, połączone w jeden ciąg z parkingami po bokach i mamy doskonaly uklad:
dojezdzamy na parking strzezony i monitorowany a następnie windą dostajemy sie bezpośrednio pod kasę biletową
przesiadamy sie na intercity.( i - koleje gorą, w ciągu paru godzin lądujemy np w Paryżu).
Taki sam układ można zrobić po stronie południowej
gdzie na parterze jest pasaż otwarty na ulicę na calej dlugosci , gdzie znajdują się przystanki autobusowe, tramwajowe i taxi
a windy prowadza do parkingu podziemngo. Do tego zespolu moznaby przeniesc dworzec PKS - dla wygody podroznych
Nad tym - galeria handlowa, wyżej lokale pod wynajem. Wszystko to zabezpieczone przed hałasem zarówno od strony peronów jak i ulicy Suchej

Nie sądzę aby "układ grzebieniowy" zabezpieczał przed tym hałasem

czy kogos to interesuje dalej?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
plus
hala dworcowa składa sie z ram stężonych poziomą belą stalową,
w projekcie nagrodzonym wprowadzono pasaż pieszy okolo 2 m powyżej tej belki, zamiast ją wykorzystać i za nią sie ukryć.
Schodami ruchomymi wjeżdza sie więc pod samo sklepienie, aby potem zejść schodami na poziom belki w cześciach skrajnych
Pomieszanie z poplataniem, brak czystej mysli, no i calkowita profanacja wnętrza, czyli tego co w tym dworcu najpiękniejsze.
a mozna bylo to zrobic w sposob prosty, czytelny i elegancki , pokazany gdzie?
Łatwo zgadnąc

czy mam kontynuować?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
plus
w imieniu zespołu - dziekuje

nasz projekt zajął ostatnie miejsce, czyli jedyne nienagrodzone
obok projektu kolegi, który spóżnił się o 4 minuty
(Mysle, że nawet przy poszanowaniu zasad, które jest mi bliskie, tolerancja 15 minut,
jeżeli chodzi o wynik ciężkiej pracy byłaby dla mnie wyrazem dobrej woli. oraz troski o dobro sprawy
odnoszę wrazenie, że urzednik po prostu nie rozumie co to znaczy praca}

znam dobrze ten temat
i mogę wszystkim zainteresowanym wyjaśnić dlaczego wybrane rozwiązanie nie jest dobre, (pomijajac sprawe urody)
- jezeli kogos to interesuje -
mysle,ze konkursy sluza wlasnie do wymiany pogladow - na drodze do doskonałości, którą zmierzamy, niestety dość wolno
0
Zaloguj aby dodać komentarz
plus
Tak mógłby wyglądać zespół dworcowy we Wrocławiu z lotu ptaka:
Stary dworzec zamieniony w centrum konferencyjno - wystawowo - rekreacyjne z tarasami wychodzącymi na park z fontannami,
przy którym stoją 4 budynki hotelowe ( dwa istniejace w remoncie, dwa nowoprojektowane)
z południowej strony nowy przeszklony pasaż handlowo - usługowy, stanowiący nową wizytówkę miasta ,
o indywidualnym wyrazie, gdzie przyjezdni po drodze robiliby zakupy
samochodem podjeżdżając na parking strzezony np pod starą halą dworcową i windą prawie na peron.

Moglibysmy być częścią Europy, i mieć własny niepowtarzalny charakter

ale tego nie zrobimy, bo nie mamy wyrazu, a raczej mamy : Popowice
czyli blokowisko
Wybrano bylejakość
Nie wybrali tego obywatele, tylko władze miasta.






111N.jpg


222n.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz