Amerykański Semrush, wiodąca platforma zajmująca się widocznością w Internecie, staje się większościowym akcjonariuszem Brand24 w transakcji wartej niemal 55 mln zł. Synergia biznesowa, efekt skali i wymiana unikatowego know-how umożliwi Brand24 skokowy rozwój i dotarcie do ponad 100 000 klientów, korzystających z Semrush na całym świecie.
W wyniku transakcji Semrush Holding Inc (za pośrednictwem spółki zależnej Prowly) staje się większościowym udziałowcem Brand24. Za pośrednictwem transakcji Semrush obejmuje 57 proc. akcji Brand24, odkupując je od podmiotów: Larq Capital i Unfold oraz założycieli. Łącznie wartość transakcji to ok. 55 mln zł.
– Od lat skutecznie zwiększamy sprzedaż produktów Brand24 na rynkach globalnych i rozszerzamy portfolio klientów. Mamy jednak apetyt na więcej. Naszym celem jest liczenie klientów nie w tysiącach, ale w dziesiątkach tysięcy – mówi Michał Sadowski.
Semrush to platforma SaaS oferująca dziesiątki narzędzi marketingu internetowego. Semrush ma ponad 100 000 płacących klientów i ponad 1 000 000 bezpłatnych, zarejestrowanych aktywnych klientów. Po przejęciu Prowly w 2020 roku Semrush posiada 13 oddziałów na całym świecie, w tym w Warszawie.
– Brand24 to imponująca firma ze świetnym produktem i świetnym zespołem. Jesteśmy z nimi partnerami od wielu lat i nie możemy się doczekać wspólnego, nowego rozdziału – powiedział Eugene Levin, prezes Semrush.
Brand24, który powstał 14 lat temu jako wrocławski start up monitorowania mediów, ma za sobą najlepszy rok w historii. Dziś z narzędzi oferowanych przez Brand24 korzysta 4000 marek ze 160 krajów, wśród których są takie podmioty, jak IKEA, Uniwersytet Stanford, Samsung czy Uber.
Zarząd, czyli founderzy: Michał Sadowski i Piotr Wierzejewski, a także Bartosz Kozłowski będą kontynuować rozwój spółki w dotychczasowych rolach.
– Jesteśmy podekscytowani możliwością połączenia sił z Semrush. Zmiany w akcjonariacie nie zmniejszą naszego zaangażowania w Brand24. Nigdzie się nie wybieramy, a przez kolejne długie lata zamierzamy rozwijać Brand24 i zarządzać nim. Ta spółka to nasze dziecko i jesteśmy zmotywowani, aby wspólnie z Semrush, przenieść ją na wyższy poziom organizacyjny, technologiczny i finansowy. Jesteśmy w 100 procentach skupieni na Brand24 – zapewnia Michał Sadowski.
Michał Sadowski podkreśla, że jedną z pierwszych decyzji biznesowych po połączeniu z Semrush jest rozbudowa załogi Brand24, co będzie niezbędne, aby wykorzystać potencjał wzrostu skali biznesu. Warto odnotować, że Semrush już teraz zatrudnia w Polsce ponad 140 osób.
– Mamy bardzo komplementarne produkty, a połączenie doświadczeń otwiera przed nami możliwości rozwoju kolejnych innowacji. Semrush ma też dobry track record pracy z polskimi projektami – inwestując np. w Prowly kilka lat temu, wspólnie z załogą powiększyli ten biznes kilkukrotnie – mówi Piotr Wierzejewski, współzałożyciel i członek zarządu Brand24.
– Semrush ma rozległe doświadczenie w marketingu cyfrowym, optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), przetwarzaniu płatności cyklicznych, sprzedaży dużym korporacjom i wielu innych. Dzięki tej transakcji, ten know-how trafi do Polski, co znacznie wzbogaci polski ekosystem start-upów. – dodaje Piotr Wierzejewski.
Proces przeglądu opcji strategiczny i wybór partnera strategicznego rozpoczął się z inicjatywy LARQ SA, czyli dotychczasowego wiodącego akcjonariusza Brand24.
– Było to związane z osiągnięciem horyzontu inwestycyjnego oraz uzyskaniem ponadprzeciętnych stóp zwrotu na zainwestowanym kapitale. Cieszymy się, że potencjał i wartość naszej spółki portfelowej zostały dostrzeżone i odpowiednio zwalidowane przez Semrush – światowego lidera w swojej branży z USA, który uwierzył w produkt i wartość spółki, ale przede wszystkim w ludzi, którzy je tworzą. Gratulujemy zarządowi Brand24 osiągniętego sukcesu i dziękujemy za dotychczasową znakomitą współpracę - jednocześnie trzymamy kciuki za kolejne szanse z silnym partnerem strategicznym – mówi Wojciech Byj, prezes LARQ Capital.
O Brand24:
Brand24 to popularne narzędzie ochrony reputacji i monitoringu marki, używane przez tysiące firm ze 160 krajów. Wśród klientów znajdują się takie podmioty jak Uber, Samsung, Uniwersytet Stamford, czy Wondery. Jej przychody w 2023 roku przekroczyły 27 mln zł, i ponad 80% wpływów pochodzi z zagranicy.
Od 2018 roku notowana na polskiej giełdzie. Wg najnowszego raportu giełdowych, rośnie w tempie 30% na przychodach oraz 60% na zysku operacyjnym. Brand24 wskazywany jest jako lider wśród rozwiązań marketingowych wg prestiżowego raportu G2 2024. Historycznie spółka jest także laureatem polskich konkursów takich jak Aulery, czy Mobile Trend Awards.
Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu, w biurowcu West Business Center przy ul. Strzegomskiej 138.
O Semrush:
Semrush to wiodąca platforma SaaS do zarządzania widocznością online, która umożliwia firmom na całym świecie prowadzenie kampanii z zakresu optymalizacji wyszukiwarek internetowych, płatnych kliknięć, treści, mediów społecznościowych oraz badań konkurencji i osiąganie mierzalnych wyników z działań marketingowych online.
Semrush oferuje rozwiązania dla firm, które chcą budować, zarządzać i mierzyć kampanie w różnych kanałach marketingowych. Semrush, mając prawie 108 000 płacących klientów, ma swoją siedzibę w Bostonie i posiada biura w Filadelfii, Austin, Dallas, Amsterdamie, Barcelonie, Belgradzie, Berlinie, Limassol, Pradze i Warszawie.
Źródło: Brand24