I. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin określa zasady świadczenia przez Usługodawcę usług w dostarczania Użytkownikom treści cyfrowej – dostępu premium do serwisu Investmap
2. Usługodawcą w rozumieniu regulaminu jest spółka Investmap sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Złota 75A/7, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Miasta Stołecznego Warszawy XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 716188, NIP 522-311-21-93, o kapitale zakładowym 150 000 zł.
3. Użytkownikiem w rozumieniu niniejszego regulaminu może być każdy zarejestrowany Użytkownik serwisu Investmap.pl.
4. Konsumentem w rozumieniu niniejszego regulaminu jest:
a) konsument w rozumieniu art. 22(1) kodeksu cywilnego,
b) każda osoby fizyczna będąca przedsiębiorcą, a zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o CEIDG.
II. Ogólne warunki świadczenia usługi
1. Usługodawca zobowiązuje się do dostarczania, na zlecenie Użytkownika, w sposób i na warunkach określonych niniejszym regulaminem, treści cyfrowej w postaci usługi dostępu premium do serwisu Investmap.
2. Usługa dostępu premium do serwisu Investmap polega na umożliwieniu nieograniczonego dostępu do treści rozpowszechnionych w serwisie Investmap, w tym do archiwum serwisu oraz artykułów premium.
3. W związku ze świadczeniem usługi Usługodawca oświadcza, iż dostęp do treści rozpowszechnionych w serwisie Investmap jest ograniczony w przypadku Użytkowników niekorzystających z niniejszej usługi.
4. Zlecając świadczenie usługi Użytkownik:
a) wskazuje rodzaj subskrypcji, tj. długość jej trwania,
b) podaje dane niezbędne do wystawienia faktury, w szczególności nazwę, adres i numer NIP – w przypadku Użytkowników, którzy chcą otrzymać fakturę,
c) wnosi opłatę subskrypcyjną.
5. Użytkownik uiszcza opłatę subskrypcyjną za pośrednictwem serwisu PayU, którego usługodawcą jest spółka PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-166), przy ul. Grunwaldzkiej 186, KRS 0000274399.
6. Prawidłowe wykonanie czynności określonych w ust. 4 oznacza zawarcie umowy o dostarczanie treści cyfrowych.
III. Warunki wykonania usługi
1. Usługodawca określa następujące rodzaje subskrypcji:
a) 1-tygodniowa – za opłatą 39 zł brutto
b) 1- miesięczna – za opłatą 69 zł brutto
c) 6-miesięczna – za opłatą 369 zł brutto
d) 12-miesięczna – za opłatą 639 zł brutto
2. Usługodawca rozpoczyna świadczenie usługi w chwili prawidłowego zaksięgowania płatności dokonanej przez Użytkownika i zaprzestaje jej świadczenia z upływem ostatniego dnia wynikającego z wybranego rodzaju subskrypcji.
3. Usługę uważa się za wyświadczoną w momencie udostępnienia Użytkownikowi nieograniczonego dostępu do treści.
4. Usługodawca oświadcza, iż nie stosuje technicznych środków ochrony treści cyfrowych.
IV. Prawa autorskie i licencja
1. Usługodawca oświadcza, iż wszystkie treści podlegają ochronie prawnej jako utwory w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, a także mogą podlegać ochronie jako baza danych w rozumieniu ustawy o ochronie baz danych.
2. Usługodawca udziela Użytkownikowi, pod warunkiem wniesienia opłaty, niewyłącznej i niezbywalnej licencji na korzystanie z treści.
3. Udzielona licencja uprawnia Użytkownika do korzystania z treści wyłącznie przez Użytkownika. Użytkownikowi nie wolno w szczególności udostępniać osobom danych służących do logowania się w serwisie, jak i poszczególnych treści pochodzących z serwisu, a także rozpowszechniać poszczególnych utworów w jakikolwiek sposób. Powyższe zastrzeżenia nie ograniczają praw Użytkownika w zakresie, w jakim wynika to z tzw. dozwolonego użytku osobistego.
V. Odpowiedzialność Usługodawcy
1. Usługodawca wyłącza odpowiedzialność z tytułu wad dostarczanej treści cyfrowej w odniesieniu do Użytkowników nie będących konsumentami w rozumieniu niniejszego regulaminu.
2. Usługodawca odpowiada wobec Użytkowników będących konsumentami w rozumieniu niniejszego regulaminu za brak zgodności dostarczanej treści cyfrowej z umową.
3. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności dostarczanej treści cyfrowej z umową, który ujawnił się w ciągu dwóch lat od jego dostarczenia.
4. W przypadku niezgodności dostarczanej treści cyfrowej z umową stosuje się przepisy o odpowiedzialności przedsiębiorcy za brak zgodności z umową treści cyfrowej. Usługodawca odpowiada w szczególności za
a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji,
b) przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.
5. Przyjmuje się, że dostarczane treści cyfrowe są zgodne z umową, jeśli:
a) nadają się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
b) występują w takiej ilości i ma takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:
-nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
- przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
c) są dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać,
d) są zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione konsumentowi przez przedsiębiorcę przed zawarciem umowy.
6. W przypadku braku zgodności dostarczanej treści cyfrowej z umową konsument może:
a) żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową,
b) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy,
- w przypadkach i na warunkach wynikających z przepisów ustawy o ochronie praw konsumenta.
7. Szczegółowe warunki realizacji uprawnień konsumenta wynikających z braku zgodności dostarczanej treści cyfrowej z umową określają przepisy ustawy o ochronie praw konsumenta.
VI. Wyłączenia odpowiedzialności
1. Niezależnie od treści pkt V. niniejszego regulaminu, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
a) leżące po stronie dostawcy usługi poczty elektronicznej błędy techniczne uniemożliwiające zalogowanie się w serwisie,
b) konfigurację oprogramowania zainstalowanego na urządzeniu Użytkownika uniemożliwiającą zalogowanie się w serwisie lub przeglądanie jego treści.
2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki zastosowania się do treści, z wyjątkiem ogólnie obowiązujących przepisów prawa prasowego, o ochronie dóbr osobistych, a także innych regulacji.
VII. Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy
1. Usługodawca oświadcza, iż prawo konsumenta do odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku cyfrowym jest wyłączone, o ile konsument dokonał zapłaty, a Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy.
2. W innych przypadkach, niż wskazane w ust. 1 konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni od zawarcia umowy. W takim przypadku umowę uważa się za niezawartą, a Usługodawca niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpienia od umowy zwraca konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, z uwzględnieniem ust. 3 poniżej.
3. W przypadku odstąpienia przez konsumenta od umowy, ma on obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione przez Usługodawcę do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia.
4. Po odstąpieniu przez konsumenta od umowy Usługodawca nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych dostarczonych przez przedsiębiorcę, z wyjątkiem treści, które:
a) są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
b) dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych dostarczonych przez Usługodawcę;
c) zostały połączone przez Usługodawcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków;
d) zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
VIII. Przetwarzanie danych osobowych
1. Usługodawca może przetwarzać podane przez Użytkownika dane osobowe wskazane w pkt II.4 regulaminu w celu wykonania umowy i rozliczenia należności, w szczególności w celu dostarczenia biuletynu, zaksięgowania płatności oraz wystawienia i doręczenia faktury potwierdzającej transakcję.
2. Przetwarzanie danych osobowych Użytkowników następuje w sposób zgodny z rozporządzeniem 2016/679 o ochronie danych osobowych (tzw. RODO).
IX. Przepisy końcowe
1. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym regulaminie stosuje się postanowienia:
a) regulaminu serwisu internetowego Investmap,
b) polityki prywatności serwisu internetowego Investmap,
c) ustawy o prawach konsumenta,
d) ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
e) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
2. Usługodawca może zmienić treść regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności ze względu na zmianę zakresu świadczonych usług lub zmianę przepisów prawa regulujących zasady prowadzenia działalności. W takim przypadku Usługodawca informuje Użytkowników o planowanej zmianie najpóźniej na 14 dni przed datą wejścia w życie zmian, przy czym zmiana nie może wejść w życie w odniesieniu do aktualnie trwającego okresu subskrypcji Użytkownika.