Wrocław powiększa Strefę Płatnego Parkowania o sześć kolejnych ulic

Wrocław powiększa Strefę Płatnego Parkowania o sześć kolejnych ulic

https://img.investmap.pl/user/3/35_%s.jpg
Orzech
REKLAMA
We Wrocławiu zostanie powiększona Strefa Płatnego Parkowania. Miejscy urzędnicy kończą wdrażać projekt porządkowania parkowania na Przedmieściu Świdnickim. 
Od 1 października zapłacimy za parkowanie w tej części stolicy Dolnego Śląska na odcinkach ulic Żytniej, Pszennej, Jęczmiennej, Kolejowej, Lelewela, Stysia oraz fragmencie placu Rozjezdnego. Wszystkie nowe, płatne miejsca parkingowe znajdować się będą w strefie C.
Projekt porządkowania parkowania na Przedmieściu Świdnickim przygotowany przez gminę Wrocław obejmuje wyznaczenie znakami pionowymi i poziomymi sposobu parkowania równoległego i poprzecznego, zabezpieczenie chodników przed nielegalnym parkowaniem za pomocą słupków, wyznaczenie miejsc zastrzeżonych dla osób niepełnosprawnych, wyznaczenie pylonami oraz wyspami miejsc przejść dla pieszych, a także oznakowanie zjazdów oraz wyjazdów z garaży na wybranych odcinkach ulic. W dobiegającym właśnie końca ostatnim etapie projektu, zmianami objęte zostały ulice Żytnia, Pszenna, Jęczmienna, Kolejowa, Lelewela, Stysia oraz fragment placu Rozjezdnego.
Jest to drugi etap porządkowania parkowania w tej części Wrocławia. Pierwszy etap miasto przeprowadziło w 2018 r. na odcinkach ulicy Kolejowej, Lelewela, Prostej i placu Rozjezdnego. Wprowadzenie w fazę realizacji etapu drugiego było możliwe dopiero po uchwaleniu przez radę miejską rozszerzenia granic strefy płatnego parkowania, co nastąpiło w lipcu ubiegłego roku.
- Zmiany wprowadzamy na wniosek mieszkańców, którzy ubiegali się o rozszerzenie strefy płatnego parkowania, aby zwiększyć dostępność miejsc postojowych oraz rotację pojazdów. Wbrew obiegowej opinii celem wprowadzania opłat nie jest chęć zwiększenia dochodów do budżetu gminy, a wyłącznie wymuszenie rotacji i poprawa dostępności miejsc w konkretnych obszarach miasta - mówi Ewa Mazur, rzeczniczka Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
Wszystkie ulice objęte opłatami znajdują się w strefie C i podstrefie VIII. Mieszkańcy objętych opłatami ulic i ich fragmentów mają przywilej w postaci możliwości zakupu abonamentu typu I, który wydawany jest osobom fizycznym, zameldowanym na pobyt stały lub czasowy na terenie Strefy Płatnego Parkowania, posiadającym pojazd z tytułu własności/współwłasności/umowy leasingu/umowy przewłaszczenia, na nie więcej niż trzy pojazdy na osobę. Abonament tego typu obowiązuje wyłącznie w jednej z 14 podstref, w której zameldowany jest mieszkaniec. W sytuacji kiedy adres zameldowania znajduje się na granicy podstref, mieszkaniec sam decyduje, na którą z nich wykupi abonament

Komentarze (17)

Napisz komentarz
luneta(gość)
Wprowadźmy strefy płatnego parkowania dla rowerów
sierol(gość)
@
Ryszard Ochódzki
(gość)
A mówią, że tylko pis podwyższa opłaty i podatki :D
Może gdyby nie brakowało połowy pieniędzy na szkoły( a za te odpowiada obecnie pis) nie trzeba by było szukać kasy gdzie indziej. Trochę logiki nie szkodzi zdrowiu.
patyczak(gość)
@ikarPL za podwyżki za śmieci podziękuj pisiorom, miasto nie ma tu nic do gadania.
Kowalski(gość)
@macrose - ale nie za taką cenę :( :( :( Szkoda, że nasze pensje nie idą tak do góry, jak te opłaty za parkowanie.
macrose
@
Kowalski
(gość)
niedługo to i na Psim Polu też zrobią strefę płatnego parkowania :( :( :(
Oby tak się w końcu stało. W końcu wszyscy mieszkańcy zasługują na możliwość parkowania i ochronę chodników/zieleni przed patoparkowaniem.
NN(gość)
Z tym rowerem to była szydera z mojej strony :D
Derick(gość)
To sobie go kup. Nie każdy chce i może załatwić wszystko za pomocą roweru. Zwłaszcza w tak dużym mieście jakim jest Wrocław.
NN(gość)
Taniej wyjdzie kupić sobie rower
Kowalski(gość)
niedługo to i na Psim Polu też zrobią strefę płatnego parkowania :( :( :(
Wrocławiak(gość)
@
dominik
(gość)
Jeśli uważasz, że wszędzie trzeba dojeżdżać samochodem, to faktycznie nie jest to miasto dla ciebie
Jeżeli mieszkasz w takiej strefie i zapłacisz sto złotych za cały rok to cię nie zabiję ale może znajdziesz miejsce do zaparkowania własnego auta a nie tak jak teraz parkują tam Trzebnica Oława i inne ościenne oraz studenci wszyscy odprowadzają podatki u siebie a parkują u nas za darmo bo tu pracują i się uczą to jest przestrzeń miejska a jej utrzymanie kosztuje spytaj tych którzy nie mogą stanąć pod własnym domem bo same obce blachy

Najnowsze artykuły

Trzy firmy chcą remontować most Zwierzyniecki we Wrocławiu
Poznaliśmy oferty trzech firm, które zainteresowane są przeprowadzeniem remontu 123-letniego mostu Z...
Rynek magazynowy w Łodzi – logistyczne serce Polski
Polska Centralna to trzeci do co wielkości rynek magazynowy w Polsce, a także jeden z najważniejszyc...
Łódź: Ulica Wydmowa przeszła remont
Inwestycja została zrealizowana w ramach programu Plan dla Osiedli. Prace obejmowały odcinek od ulic...
Kraków: Mieszkańcy zdecydowali – wyniki głosowania 7. edycji Budżetu Obywatelskiego
Zrealizowanych zostanie 195 projektów na łączną kwotę 32 mln złotych. Najwięcej zwycięskich zadań do...
Kraków: tereny pod kolejowymi estakadami zostaną zagospodarowane
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. powołały zespół z udziałem miasta, którego zadaniem jest przygotowan...
Miasto sprzedaje atrakcyjną działkę tuż obok Dworca Głównego PKP. Znamy nową datę przetargu
Magistrat wystawia na sprzedaż nieruchomość położoną blisko zbiegu ulic Gwarnej i Kościuszki. Liczy...
Wrocław najbardziej aktywnym regionalnym rynkiem biurowym w Polsce
Największe polskie miasta regionalne już drugi raz w tym roku wyprzedziły Warszawę pod względem iloś...
Znane wyniki głosowania w Legnickim Budżecie Obywatelskim 2020
W ramach tegorocznego budżetu obywatelskiego do głosowania zakwalifikowało się 41 projektów z 11 obs...
W gminie Miękinia powstaje nowoczesna fabryka z branży budownictwa
Na ponad 17-hektarowej nieruchomości w gminie Miękinia powstaje fabryka prefabrykacji elementów beto...
Żabka inwestuje na Dolnym Śląsku
Żabka Polska, mimo trudnej sytuacji spowodowanej pandemią, w tym roku dokonała największych w swojej...