Co słychać na budowie 174-metrowego wieżowca The Bridge? [FILM]

Orzech

Sylwetka The Bridge, nowego wieżowca Ghelamco, coraz mocniej wyróżnia się w panoramie Warszawy. Jego rozrzeźbiona bryła w większości jest już pokryta szklaną elewacją, za którą toczą się intensywne prace wykończeniowe. Dzieło światowej renomy architektów już niedługo stanie się jednym z symboli biznesowej Warszawy, której serce bije wokół ronda Daszyńskiego.

Za projektem imponującego drapacza chmur na warszawskiej Woli stoi holenderska pracownia architektoniczna o międzynarodowym uznaniu – UNStudio (we współpracy z Polsko Belgijską Pracownią Architektury Projekt), mająca na swoim koncie spektakularne obiekty w Europie, Azji i Australii, w tym m.in. słynne Mercedes-Benz Museum w Stuttgarcie, campus Booking.com w Amsterdamie czy jeden z symboli Rotterdamu – ikoniczny Erasmus Bridge. Warszawski The Bridge wyróżnia się na tle stołecznych wysokościowców dynamiczną, rozrzeźbioną bryłą, która z każdej strony wygląda inaczej, a każda jego kondygnacja jest niepowtarzalna – nie ma dwóch identycznych! Na 40 piętrach znajdzie się w sumie 47 tys. mkw. najnowocześniejszej powierzchni biurowej. To najwyższy tego typu obiekt, jaki jest obecnie budowany w Polsce.

The Bridge, dosłownie i w przenośni, stanowić będzie most między industrialną przeszłością Woli, a jej nowym, wielkomiejskim obliczem, które wyraża się w architekturze szklanych wieżowców. To wyjątkowy projekt z wielu względów, ale jednym z nich jest to, że odnajdą się w nim zarówno firmy szukające dla siebie nowoczesnego, dynamicznego środowiska pracy, jak i miłośnicy starych murów i kameralnej skali. W tej jednej inwestycji łączymy ze sobą dwa różne światy, które dzięki synergii stworzą niepowtarzalne miejsce na biurowej mapie Warszawy – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor zarządzający Ghelamco Poland.

Planowany termin zakończenia budowy to I kwartał 2025 roku.

W kwietniu The Bridge osiągnął swoją docelową wysokość 174 m. Teraz ekipy budowlane konsekwentnie montują na nim szklane panele elewacyjne z charakterystycznymi „żyletkami”, które pokryły już większą część budynku – aktualnie znajdują się na wysokości 34 kondygnacji, a do września konstrukcja w całości znajdzie się pod fasadą. Równolegle roboty budowlane trwają wewnątrz obiektu – wykańczane są hole i łazienki, trwa montaż wind oraz prowadzone są prace HVAC w maszynowniach technicznych.

Szczególne wrażenie robi niezwykle wysokie lobby z antresolą, w najwyższym miejscu sięgające aż 18 m, które łączy nowy wieżowiec z historycznym budynkiem Bellony. Jego charakterystycznym elementem są pochylone kolumny z betonu barwionego w masie, układające się w literę V, które pełnią funkcję konstrukcyjną i zarazem ozdobną, a także szerokie schody, na których będzie można siadać. W wystroju dominować będzie drewno z elementami betonu i bujna roślinność.