Dino Polska S.A. planuje budowę nowego, wielkiego centrum dystrybucyjnego. Tym razem zlokalizowane będzie w województwie śląskim, w jego wschodniej części. To kolejna tego typu inwestycja, którą planuje wybudować ta największa polska sieć supermarketów.
Centrum Wynajmu Nieruchomości (CWN), spółka realizująca inwestycje dla Grupy Dino Polska S.A., stara się o pozwolenia na realizację inwestycji na nieruchomości o wielkości ok. 18 ha, położonej w Zawierciu – Marciszowie (woj. śląskie), w rejonie ul. Inwestycyjnej.
W ramach planowanego do realizacji przedsięwzięcia spółka zaplanowała budowę centrum logistycznego o łącznej powierzchni wynoszącej ok. 48 tys. metrów kwadratowych. W ramach inwestycji planowana jest także budowa pawilonu handlowy (nowy sklep sieci Dino).
Za projekt architektoniczny odpowiedzialne jest biuro Mesa Projekt.
Nowe miejsca pracy
Patrząc na już działające centra dystrybucyjne Dino Polska, można założyć, że pracę w planowanym centrum w Zawierciu znajdzie co najmniej 300 osób. Dodatkowe powstaną w tzw. "otoczeniu inwestycji".
Sieć dystrybucyjna Dino coraz większa
Dino Polska S.A. posiada obecnie sieć logistyczną, oparte na dziewięciu centrach dystrybucyjnych (w Krotoszynie, Jastrowiu, Wolborzu, Rzeszotarach pod Legnicą, Łobzie, Sieroniowicach, Sierpcu i miejscowości Kaliska). Najnowsze centrum zostało otwarte w tym roku w województwie wielkopolskim, w miejscowości Bolewicko, w powiecie nowotomyskim, w gminie Miedzichowo.
Swoje kolejne, 10 centrum dystrybucyjne Dino Polska S.A. zdecydowała się ulokować na granicy województw opolskiego i dolnośląskiego, w Brzegu. Będzie podobnej wielkości do już istniejących tego typu obiektów tej sieci w Polsce. Pracę znajdzie w nim co najmniej 300 osób. Dodatkowe powstaną w tzw. "otoczeniu inwestycji".
O inwestorze:
Dino to ogólnopolska sieć oraz wiodący gracz w perspektywicznym i rosnącym segmencie średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Dino to także jedna z najszybciej rosnących sieci, pod względem liczby sklepów i wartości sprzedaży, na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce.
W 2024 roku spółka otworzyła 283 nowe obiekty handlowe. Na dachach większości z nowych sklepów zostały zainstalowane panele fotowoltaiczne.
Na koniec 2024 r. sieć liczyła łącznie 2688 sklepów. Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 1 061,2 tys. metrów kwadratowych. wobec 947,9 tys. mkw. w 2023 roku.
Standardowym elementem wyposażenia nowo otwieranych marketów Dino są instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają firmie czystą energię elektryczną.
Na koniec III kw. posiadało je 2386 sklepów, co stanowiło 93% całej sieci Dino. Własne instalacje odnawialnych źródeł energii działają także w trzech centrach dystrybucyjnych Grupy.
Łączna moc instalacji OZE należących do Grupy Dino wyniosła na koniec III kw. 2024 r. 95,2 MW.
Zdjęcie główne w artykule: zdjęcie ilustracyjne - jedno z centrów Dino Polska S.A.