W Polsce zadebiutuje kolejna skandynawska sieć handlowa zadebiutuje. Søstrene Grene ogłasza ekspansję na rynek polski – debiut duńskiej marki w Europie Środkowo-Wschodniej.
Duńska sieć handlowa Søstrene Grene, znana z szerokiego asortymentu artykułów gospodarstwa domowego inspirowanych skandynawskim wzornictwem, ogłosiła plany ekspansji na nowe rynki europejskie.
W 2026 roku marka zadebiutuje między innymi we Włoszech oraz w Polsce, po raz pierwszy wchodząc na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.
Jak podał portal Interior Daily, Søstrene Grene prowadzi działalność w ponad 330 lokalizacjach w Europie, a wejście na kolejne rynki stanowi kluczowy element jej strategii rozwoju. Polska została wskazana jako perspektywiczny obszar o istotnym potencjale handlowym.
– „Musimy poświęcić trochę czasu na zrozumienie jego dynamiki” – podkreślił Mikkel Vaupell Grene, współwłaściciel i dyrektor generalny firmy.
Rozszerzenie działalności wpisuje się w długofalową strategię Søstrene Grene, polegającą na wzmacnianiu obecności marki w Europie poprzez starannie selekcjonowane rynki docelowe. Polska, jako nowy kierunek ekspansji, stanowi dla firmy istotne wyzwanie, natomiast Włochy – zgodnie z deklaracjami zarządu – są jednym z największych rynków detalicznych na kontynencie.
Marka wykazuje szczególne zainteresowanie lokalizacjami zarówno przy głównych ulicach handlowych, jak i w centrach handlowych – zaznacza Interior Daily.
Søstrene Grene, została założona w Aarhus w Danii w 1973 roku jako firma rodzinna, przez Inger Grene i Knuda Crestena Vaupella Olsena. „Søstrene Grene” to po duńsku „siostry Grene”.
Firma planuje równolegle dalsze otwarcia sklepów na rynkach, na których jest już obecna, w tym w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Obecnie jej sklepy funkcjonują między innymi w Austrii, Belgii, Francji, Holandii, Norwegii i Szwajcarii.