Duży, nowy hotel w centrum Gdańska został sprzedany

Orzech

Kolejna transakcja na rynku nieruchomości inwestycyjnych w Polsce. Tym razem dotyczy rynku hotelarskiego. Invesco Real Estate kupuje nowy hotel w Gdańsku, w imieniu swojego niemieckiego klienta. Sprzedającym jest Granaria Development Gdańsk, spółka joint venture Immobel i Multibud.

Ukończony i otwarty w 2024 roku hotel Cloud One Gdańsk będzie zarządzany i obsługiwany przez Motel One Group na podstawie 25-letniej umowy najmu. Motel One Group to sieć hotelowa z portfolio 94 hoteli w 12 krajach w Europie i w Stanach Zjednoczonych.

Cloud One Gdańsk to siedmiopiętrowy budynek położony przy ul. Stągiewnej w Gdańsku, na Wyspie Spichrzów, około 2 km od głównego dworca kolejowego i w bezpośrednim sąsiedztwie Starego Miasta. Hotel otrzymał certyfikat BREEAM na poziomie Very Good, ale w planach jest wprowadzenie zmian, które pozwolą na uzyskanie oceny Excellent.

– Cloud One w Gdańsku ma długi okres najmu z wysoce atrakcyjnym profilem stóp kapitalizacji. W związku z tym stanowi atrakcyjną inwestycję dla naszego niemieckiego klienta, a jednocześnie opiera się na specjalistycznym, sukcesie Invesco Real Estate w europejskim sektorze hotelarskim. Gdańsk w dalszym ciągu czerpie korzyści ze zwiększonego ruchu turystycznego i biznesowego, co jest silnym uzasadnieniem dla tego przejęcia – komentuje Tomas Picha, senior director - Investment Management, CEE, w Invesco Real Estate.

– Nieruchomość spełnia wszystkie wymagania dotyczące lokalizacji, jakości i ma zawartą długoterminową umowę najmu z silnym partnerem. Europejski sektor hotelarski nadal podnosi się po kryzysie związanym z koronawirusem, co powoduje, że obecnie pojawiają bardzo dobre możliwości dla inwestorów o selektywnym podejściu inwestycyjnym. Nadal obserwujemy silny popyt ze strony klientów i jesteśmy dobrze przygotowani do wspierania inwestorów instytucjonalnych w dywersyfikacji portfela – dodaje Michael Berchtold, dyrektor ds. zarządzania funduszami w Invesco Real Estate.

Invesco Real Estate ma duże doświadczenie w europejskim sektorze hotelarskim. Zespół ekspertów firmy zarządza obecnie 27 inwestycjami hotelowymi pod 16 markami w siedmiu krajach w całej Europie.