Empik otworzył flagowy salon w pawilonie dawnej Cepelii w Warszawie [ZDJĘCIA]

Orzech

Trzy piętra pełne inspiracji, przestrzeń łącząca historię z nowoczesnością, a także klub, w którym będzie można spotkać się z twórcami. W piątek 13 grudnia Empik otworzył flagowy salon w zrewitalizowanym, modernistycznym pawilonie dawnej Cepelii w samym centrum Warszawy.

Otwarcie Empik Marszałkowska w pawilonie dawnej Cepelii bezpośrednio wpisuje się w strategię korporacyjną Grupy. Z uwagi na przeznaczenie handlowe i kulturalne dziedzictwo, a także lokalizację i powierzchnię, budynek ten był naturalnym i najlepszym możliwym wyborem na flagowy salon Empik.

Zaniedbany przez lata budynek ponownie zachwyca nie tylko oryginalnym wyglądem i nowoczesnym wnętrzem, ale także szerokim i unikalnym asortymentem. Już niebawem zacznie też tętnić kulturalnym życiem za sprawą Klubu Empik.

GALERIA:

Typ nieznany: feed

Salon Empik Marszałkowska mieści się w ikonicznym budynku przy Rondzie Dmowskiego, w samym sercu stolicy. Tym samym staje się jednym z najbardziej prestiżowych punktów handlowych w Polsce. Cały projekt, podobnie jak pierwowzór dawnej Cepelii, opiera się na koncepcji lokalu sprzedażowo-usługowego przenikającego się z ulicą.

– Empik Marszałkowska to nie tylko flagowy salon marki, lecz także wyjątkowa przestrzeń w sercu Warszawy, która odzwierciedla nasze nieustające zaangażowanie w kulturę. Czerpiąc z bogatej tradycji Empiku, który zaczynał właśnie jako klub, stworzyliśmy innowacyjne miejsce spotkań, inspiracji i emocji. Łącząc światy online i offline, oferujemy bogaty, omnikanałowy asortyment, który spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających miłośników kultury i różnorodnych stylów życia. Wierzymy, że Empik Marszałkowska stanie się przestrzenią bliską zarówno warszawiakom, jak i odwiedzającym stolicę. Witajcie w klubie! – zaprasza Ewa Szmidt, Prezeska Empiku.

Empik Marszałkowska to aż trzy piętra pełne zakupowych inspiracji: od literatury, przez muzykę, zabawki, artykuły papiernicze i kreatywne po unikalne kolekcje gadżetów.

Na półkach zgromadzono 35 tysięcy produktów, z czego ponad połowę stanowi książka. Na poziomie 1 znajdziemy gorące premiery, pięknie wydane albumy, komiksy, poezję i największy w sieci wybór mangi.

W nowym salonie Empik oferuje także wachlarz książek anglojęzycznych: od literatury klasycznej, kryminałów i thrillerów po młodzieżową i dziecięcą, a także zagraniczne edycje albumów, atlasów czy klasycznych bajek. Dostępna jest również literatura polska w zagranicznych wydaniach, jak np. książki Lema, Mrożka czy Kapuścińskiego.

Ale to nie wszystko – na czytelników czekają publikacje z autografami polskich i zagranicznych autorów, m.in. Olgi Tokarczuk, Wojciecha Chmielarza, Camili Lackberg czy Jo Nesbo. Odwiedzający mogą tu także korzystać z małej czytelni z panoramicznym widokiem na centrum Warszawy.

Nowy salon wyróżnia się nie tylko imponującą ofertą dla czytelników, lecz także dla fanów muzyki. Na poziomie -1 Empik Marszałkowska znajdziemy największy wybór płyt winylowych, m.in. w kolekcjonerskich, unikatowych wydaniach, a także nowe sekcje tematyczne, jak K-pop czy ciężkie brzmienia. Na półkach prezentowane są ponadto specjalne wydania CD czy wydawnictwa wielopłytowe z pełną dyskografią artystów, które nie były do tej pory dostępne stacjonarnie. Na klientów czeka także strefa z gadżetami fanowskimi oraz szeroki wybór gramofonów, a dodatkowo z okazji otwarcia – egzemplarze płyt CD i winyli z autografami artystów m.in. Dawida Podsiadło, sanah czy Korteza.

Specjalnie z myślą o turystach odwiedzających Warszawę, również tych z zagranicy, Empik przygotował ofertę pamiątek i produktów regionalnych, m.in. gadżetów, przewodników, książek i albumów, w tym także wydań obcojęzycznych.

Już od 76 lat, odkąd powstały pierwsze Kluby Prasy i Książki, Empik jest nieodłącznie kojarzony z wydarzeniami. Salon przy Marszałkowskiej będzie kontynuować tę tradycję i stanie się ważnym miejscem na kulturalnej mapie Warszawy. W nowo otwartym Klubie Empik, zlokalizowanym na poziomie -1, będą odbywać się spotkania autorskie, koncerty, premiery książek i płyt, sesje autografów a także inne wydarzenia artystyczne. To przestrzeń ze sceną z profesjonalnym nagłośnieniem i oświetleniem, 100 miejscami w układzie klubowym oraz zapleczem technicznym do transmisji online. Bogaty program wydarzeń będzie towarzyszyć warszawiakom i turystom na co dzień. Już w styczniu odbędą się spotkania z artystami nominowanymi do corocznych nagród – Odkryć Empiku.

Po kilkudziesięciu latach modernistyczny pawilon odzyskał dawną świetność i historyczny charakter miejsca otwartego na Warszawę. Empik pisze teraz jego nowy rozdział, czerpiąc z kulturalnego dziedzictwa, a zarazem wprowadzając innowacyjne rozwiązania. W salonie dostępne są usługi omnikanałowe łączące w jednym miejscu wygodę zakupów online i offline. To m.in. click & collect – ekspresowa rezerwacja produktów z odbiorem już po 2 godzinach czy darmowa dostawa zamówień z Empik.com – z oferty własnej oraz wybranych sprzedawców Empik marketplace. Zamówienia można wygodnie i szybko odebrać zarówno w specjalnym Punkcie, jak i w Empikomacie. Co więcej, Empik

Marszałkowska sezonowo prezentuje wyselekcjonowany asortyment, na co dzień dostępny na platformie Empik.com, obejmujący elektronikę, gaming, sport, urodę oraz marki własne.

Odrestaurowany pawilon Cepelii zachwyca na nowo, wiernie oddając modernistycznego ducha oryginału. Dzięki realizacji budynek znów nabrał lekkości – powróciły szklane ściany i charakterystyczne wolnostojące gabloty ekspozycyjne. Odwzorowane zostały także historyczne oświetlenie, okładziny elewacyjne z aluminiowej blachy trapezowej, okna lamelowe oraz elementy dekoracyjne. Starannej renowacji poddano niepowtarzalną ceramiczną mozaikę autorstwa Stanisława Kucharskiego złożoną z ręcznie wypalanych płytek. We wnętrzu słupy obłożone lustrami tworzą iluzję lekkości, a dynamiczne schody – będące wewnętrzną, wielkoskalową rzeźbą – zostały odtworzone zgodnie z oryginalnym projektem, z dodatkiem biegu prowadzącym na poziom -1. Obok pawilonu stanął maszt flagowy, który był przewidziany w pierwotnym projekcie Zygmunta Stępińskiego, ale dopiero teraz doczekał się realizacji.

W nowym Empiku nie zabrakło również miejsca dla symbolu Cepelii – słynnego koguta. Nie zachował się oryginalny neon, ale przetrwała blacha fasady z jego obrysem, która została wkomponowana w wystrój wnętrza nowego salonu. Na linii jego odbicia został odtworzony neon, który pięknie prezentuje się po zmroku, ciesząc oko przechodzących obok pawilonu warszawiaków.

Otwarcie Empik Marszałkowska w pawilonie dawnej Cepelii bezpośrednio wpisuje się w strategię korporacyjną Grupy. Z uwagi na przeznaczenie handlowe i kulturalne dziedzictwo, a także lokalizację i powierzchnię, budynek ten był naturalnym i najlepszym możliwym wyborem na flagowy salon Empik.

Sieć salonów liczy dziś 370 lokalizacji w całej Polsce. Empik zamknie ten rok z liczbą około 25 nowo otwartych sklepów i równie ambitne plany zapowiada na 2025 rok:

– Naszym celem na przyszły rok jest osiągniecie 400 lokalizacji na mapie Polski. Kontynuujemy dynamiczną ekspansję zarówno w dużych miastach, jak i małych miejscowościach. Jesteśmy liderem sprzedaży omnikanałowej, a salony są nieodłącznym elementem naszego ekosystemu – podkreśla Ewa Szmidt i dodaje: – Oddajemy w ręce klientów trzy piętra pełne multikategoryjnej, wyselekcjonowanej oferty, od książek i muzyki, aż po sport, dom i ogród czy elektronikę. Jestem dumna, że od 13 grudnia Empik Marszałkowska na dobre zagości na zakupowej i kulturalnej mapie Warszawy.