Gajowicka jak nowa! Tak zmieni się ta zaniedbana ulica [WIZUALIZACJE]

Tomasz Matejuk

Będąca od lat w fatalnym stanie ulica Gajowicka zmieni się nie do poznania! Właśnie rozpisano przetarg na przebudowę tej ulicy na odcinku od ulicy Zaporoskiej do alei Hallera. Jezdnia zostanie poszerzona, powstanie też buspas, a większość kostki brukowej zastąpi nawierzchnia bitumiczna.

Wczoraj informowaliśmy, że wielkimi krokami zbliża się wyczekiwana od lat przebudowa newralgicznego skrzyżowania ulicy Dubois i Drobnera. Dziś z kolei spółka Wrocławskie Inwestycje podała, że właśnie ruszył przetarg na przebudowę ulicy Gajowickiej na odcinku od ulicy Zaporoskiej od alei Hallera.

"Czeka nas przebudowa jezdni na długości ok. 1,3 km, obejmująca poszerzenie jezdni do przekroju po dwa pasy w każdym kierunku, przy czym jeden pas w każdym kierunku będzie buspasem. Na przeważającej długości nawierzchnia z kostki brukowej zostanie zastąpiona nawierzchnią bitumiczną. Cześć odcinków będzie musiała być odtworzona z kostki brukowej ze względu na wymogi postawione przez Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków."

Jak zapowiada magistrat, powstaną drogi dla rowerów po stronie zachodniej i wschodniej (na całej długości 1,3 km), wykonana zostanie przebudowa istniejących chodników na ciąg pieszo-rowerowy, a na odcinku od alei Hallera do ulicy Kruczej wykonawca przygotuje zatoki parkingowe wzdłuż wschodniej krawędzi jezdni.

Czeka nas także m.in. budowa sygnalizacji na skrzyżowaniu ulicy Gajowickiej z Grochową, przebudowa sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach Gajowickiej z Hallera i Kruczą oraz przebudowa czterech peronów autobusowych, w tym doposażenie w tablice Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Wykonawca zadba także o zieleń.

"Przed nami: przebudowa słupów oświetlenia drogowego na całym odcinku objętym zadaniem, w tym budowa doświetlaczy przy przejściach dla pieszych, przebudowa sieci wodociągowej magistralnej i rozdzielczej, przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej i ogólnospławnej, przebudowa kanalizacji deszczowej, przebudowa kolektorów drenażu, przebudowa sieci elektroenergetycznych niskiego napięcia, średniego napięcia i wysokiego napięcia, przebudowa kolidujących sieci teletechnicznych. Czeka nas też zabezpieczenie istniejącej sieci ciepłowniczej przed oddziaływaniem nowej konstrukcji jezdni."

Wykonawca na realizację postawionych przed nim zadań będzie miał 20 miesięcy od momentu podpisania umowy.