Znany, światowy producent samochodów, koncern Stellantis, potwierdza swoje zaangażowanie w działalność w Polsce. Jean-Philippe Imparato, dyrektor operacyjny Stellantis na region Rozszerzonej Europy, odbył dwudniową wizytę w polskich oddziałach Stellantis, podczas której podkreślił ich istotną rolę w strukturze Stellantis jako kluczowych producentów gamy samochodów osobowych i dostawczych firmy, wyposażonych w innowacyjne układy napędowe, w tym elektryczne (BEV) i wodorowe.
Zwrócił także uwagę na ich znaczenie w strukturze sprzedaży, oferującej szeroką gamę produktów i usług Stellantis.
Polski hub motoryzacyjny Stellantis tworzą cztery zakłady produkcyjne, zlokalizowane w Gliwicach, Tychach i Skoczowie, a także Centrum Oprogramowania SWX w Gliwicach, które specjalizuje się w rozwijaniu architektury elektronicznej i elektrycznej dla pojazdów Stellantis definiowanych oprogramowaniem (SDV – Software-Defined Vehicles).
W ten sposób Stellantis Polska wpisuje się w fundamentalne cele strategicznego planu Stellantis, który koncentruje się na pełnej elektryfikacji gamy modelowej, zdobyciu pozycji lidera w globalnym segmencie pojazdów użytkowych oraz rozwoju inteligentnych, opartych na oprogramowaniu, rozwiązań mobilnych.
W ostatnich latach polskie zakłady zrealizowały liczne projekty inwestycyjne o łącznej wartości przekraczającej 800 milionów euro, mające na celu wdrożenie najnowocześniejszych systemów produkcyjnych i technologii przyszłości.
Plan wizyty obejmował serię spotkań z kluczowymi interesariuszami Stellantis: pracownikami, dealerami i partnerami związkowymi, a także wizyty w fabrykach pojazdów w Gliwicach i Tychach, podczas których omówiono istotne aspekty działalności Stellantis w Polsce, w tym cele na nadchodzące lata.
Portfolio produkcyjne Stellantis w Polsce obejmuje zarówno samochody osobowe, jak i duże pojazdy użytkowe z różnymi układami napędowymi, w tym w pełni elektrycznymi opcjami, ogniwami wodorowymi oraz hybrydami.
Fabryka w Gliwicach, będąca częścią jednostki biznesowej Pro One Stellantis, produkuje modele dla pięciu marek, w tym bezemisyjne Citroëny Jumper, Fiaty Professional Ducato, Ople/Vauxhalle Movano oraz Peugeoty Boxer, wspierając udaną ofensywę firmy na rynku pojazdów użytkowych, gdzie Stellantis jest liderem w Europie.
Z kolei fabryka w Tychach uruchomiła, w latach 2023 i 2024, produkcję Jeepa Avenger, Fiata 600 oraz Alfa Romeo Junior, dostępnych z napędami spalinowymi, hybrydowymi i w pełni elektrycznymi, co ma kluczowe znaczenie w kontekście dynamicznej transformacji energetycznej przemysłu motoryzacyjnego w kierunku zerowej emisji.
Dyrektor operacyjny zapoznał się również z projektami „zielonej” transformacji energetycznej zakładów, w tym systemami fotowoltaicznymi oraz pozyskiwaniem energii z innych źródeł ekologicznych.
– Nasze polskie zakłady produkują kluczowe modele dla multi-energetycznej strategii Stellantis. Polskie portfolio produkcyjne Stellantis obejmuje różne rodzaje układów napędowych: od tradycyjnych po nisko- i zeroemisyjne, dając szeroki wybór zarówno naszym klientom indywidualnym, jak i biznesowym. Odgrywają też istotną rolę na naszej drodze do zrównoważonej mobilności. Jestem przekonany, że polski, bardzo zaangażowany, zespół będzie nadal przyczyniał się do rozwoju Stellantis – powiedział Jean-Philippe Imparato, dyrektor operacyjny Stellantis na region Rozszerzonej Europy.
Źródło: Stellantis