Korzyści z pozycjonowania stron internetowych – z pewnością jest ich sporo. Jednak czym tak właściwie jest pozycjonowanie oraz dlaczego warto optymalizować strony pod kątem SEO? Na te oraz inne pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury!
Czym jest pozycjonowanie strony?
Aby lepiej zrozumieć korzyści płynące z pozycjonowania stron, musimy dowiedzieć się, czym tak naprawdę ono jest. Otóż jest to szereg działań mających na celu wypromowanie określonej strony internetowej na jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonowanie bardzo często określa się mianem SEO, czyli skrótem wywodzącym się od angielskiej nazwy: Search Engine Optimazation. Prawidłowe pozycjonowanie niesie za sobą szereg korzyści, o których przekonamy się za chwilę.
Sposób na zwiększenie ruchu na stronie
Jednym z kluczowych atutów pozycjonowania jest zwiększenie ruchu na stronie. Natomiast większa aktywność oznacza, że naszą ofertą zainteresowanych jest coraz więcej potencjalnych klientów, którzy teraz bądź w przyszłości z niej skorzystają. Należy bowiem pamiętać, że nawet najlepsze marki nie osiągną sukcesu, jeżeli użytkownicy nie będą o nich wiedzieć.
Pozycjonowanie stron internetowych pozwala dotrzeć do osób, które już same wyraziły zainteresowanie daną usługą bądź produktem z naszej oferty poprzez wpisanie odpowiedniej frazy w wyszukiwarce. To czy ruch na witrynie wzrasta, możemy sprawdzić w łatwy sposób dzięki narzędziom analitycznym.
Budowa silnej reputacji w oczach klientów
Strona, która zajmuje wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, jest zwykle uważana za wysokiej jakości oraz godną zaufania witrynę, a to z kolei zwiększa wiarygodność naszej firmy. Użytkownicy Google oczekują bowiem, że wyszukiwarka w pierwszej kolejności dostarczy im odpowiednie i wartościowe treści. Większość osób bezwarunkowo ufa algorytmowi, dlatego wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania z pewnością buduje solidną jakość produktu oraz wiarygodność w podświadomości odwiedzających.
Tani sposób na reklamę
Kolejną zaletą SEO jest fakt, że pozycjonowanie to inwestycja o niewielkim nakładzie finansowym. Wyszukiwarki indeksują naszą stronę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, promując przydatne treści oraz pomagając w organicznym pozyskiwaniu nowych odbiorców. SEO pozwala bowiem naszej firmie w skuteczny sposób dotrzeć do użytkowników. Odpowiednio przygotowana strategia SEO może być po prostu tańsza niż inne formy reklamy.
Przewaga konkurencyjna
Niezaprzeczalnym atutem pozycjonowania stron internetowych jest przewaga konkurencyjna. Ci, którzy dużo inwestują w SEO, wyprzedzają konkurencję w wynikach wyszukiwania i zdobywają wyraźne miejsce na rynku. Większość klientów polega bowiem na Internecie podczas wyszukiwania informacji o danym produkcie czy usłudze. Dlatego tak ważną rolę odgrywa odpowiednia optymalizacja strony, dzięki której będziemy sukcesywnie zwiększać swoją widoczność w sieci, zapewniając sobie przy tym przewagę nad innymi firmami.
Jak widać, korzyści płynących z pozycjonowania stron jest naprawdę sporo. I choć nie wyczerpaliśmy tematu, to trzeba przyznać, że odpowiednio wdrożone SEO to niesamowite narzędzie marketingowe. Warto również dodać, że pozycjonowanie to istotny krok do umocnienia miejsca, które chcemy zająć w umyśle klienta docelowego. Pomaga firmie posiadać swoją szczególną przestrzeń rynkową i być postrzeganym jako ekspert z czymś wyjątkowym do zaoferowania. Należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie jest procesem długofalowym, dlatego warto mieć to na uwadze podczas wdrażania pierwszych działań optymalizacyjnych.