Mitiska REIM otwiera 10. park handlowy Karuzela w Polsce

Orzech

Mitiska REIM, wiodący inwestor specjalizujący się w nieruchomościach typu convenience w Europie, ogłosił dziś otwarcie nowego parku handlowego w Świebodzinie. Jest to dziesiąty projekt realizowany przez Mitiska REIM i Karuzela Holding w ciągu ostatnich pięciu lat, a w ciągu najbliższych dwóch lat planowane jest otwarcie kolejnych pięciu obiektów.

Nowa inwestycja Karuzela Świebodzin, oferująca 19 lokali o powierzchni najmu brutto (GLA) 11 450 mkw. i parking na 330 samochodów, stała się dominującym obiektem handlowym w mieście.

Park handlowy, zaprojektowany z myślą o osiągnięciu wyniku “Very Good” w skali BREEAM, oferuje operatora z branży spożywczej Lidl i wprowadza do miasta nowe marki, takie jak Sinsay, Cropp, House, CCC, Jysk, SMYK, Media Expert i Tedi. Pozostali najemcy to Pepco, Kik i Martes Sport.

Uzupełnieniem projektu jest otwarty w marcu tego roku market budowlany Bricomarche o powierzchni GLA wynoszącej 2 300 mkw., oraz sąsiadująca restauracja McDonald’s.

W nadchodzących miesiącach planowane jest otwarcie salonu meblowego Bodzio Meble o powierzchni 1 200 mkw., co zwiększy łączną powierzchnię GLA kompleksu do 14 900 metrów kwadratowych.

Janusz Botorek, Członek Zarządu Karuzela Holding, komentuje: – Inwestycja w Świebodzinie jest klasycznym przykładem naszego podejścia do nieruchomości typu convenience w Polsce. Dogodnie zlokalizowany przy głównej drodze dojazdowej, ten najnowszy park handlowy ma doskonałą widoczność i zapewnia Świebodzinowi kompleksową ofertę handlową, która obejmuje pierwszy nowy format supermarketu Lidl i pierwszy sklep budowlany Bricomarche w mieście. Karuzela Świebodzin stała się punktem docelowym codziennych zakupów zarówno w miejscowości, jak i okolicy.

Magdalena Bednarczyk, Investment Associate w Mitiska REIM, dodaje: – Ta inwestycja wprowadza nowe marki handlowe do Świebodzina i wpisuje się w naszą strategię tworzenia destynacji handlowych w sposób, który jest nowoczesny, zrównoważony i dogodnie zlokalizowany dla kupujących. Parki handlowe oferujące wygodne zakupy niezmiennie pozostają atrakcyjną i pożądaną inwestycją zarówno wśród klientów, jak i dla sprzedawców detalicznych.

Sylvie Geuten-Carpentier, Partner Zarządzający Mitiska REIM, dodaje: – To ostatnie otwarcie jest kontynuacją naszej bardzo udanej współpracy z Karuzelą, dzięki której w ciągu ostatnich pięciu lat stworzyliśmy portfel aktywów w całej Polsce o łącznej powierzchni GLA wynoszącej 105 900 mkw. Wraz z pięcioma dodatkowymi projektami, których otwarcie planowane jest w ciągu najbliższych dwóch lat, liczba ta wzrośnie do 160 000 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej, co czyni go jednym z najbardziej znaczących i zrównoważone portfeli parków handlowych w Polsce.

Polski portfel Mitiska REIM składa się z dziesięciu parków handlowych zlokalizowanych w miastach Września, Wodzisław, Lubliniec, Turek, Kołobrzeg, Biała Podlaska, Puławy, Ełk, Wągrowiec i Świebodzin. Projekt handlowy w Jastrzębiu-Zdroju jest obecnie w budowie i ma zostać otwarty w czerwcu 2024 roku.