Będzie kolejna rewitalizacja linii kolejowej w województwie dolnośląskim. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei (DSDiK) rozpisała przetarg na rewitalizację kolejnego fragmentu linii kolejowej nr 308.
Pociągi pasażerskie po wielu latach powrócą ponownie na trasę z Mysłakowic do Kowar. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei rozpisała przetarg na rewitalizację kolejnego fragmentu linii kolejowej nr 308. Ruch pasażerski ustał w 1986 roku, natomiast zamknięcie linii dla ruchu kolejowego nastąpiło w 2007 roku.
Samorząd Województwa Dolnośląskiego przejął całą linię kolejową nr 308 (na odcinku Kamienna Góra – Jelenia Góra) w 2021 roku. Część linii, pomiędzy Jelenią Górą a Mysłakowicami, została zrewitalizowana w ostatnich miesiącach z myślą o odtworzeniu połączenia do Karpacza – linia nr 340 prowadząca do tego popularnego, górskiego kurortu zaczyna swój bieg właśnie na stacji Mysłakowice.
W ramach inwestycji wyremontowane zostaną ponad 4 kilometry torów, od 29,588 kilometra do 25,223 kilometra. Przedsięwzięcie nie obejmuje stacji Kowary. Prace rewitalizacyjne na tym odcinku tej linii kolejowej mają zostać zrealizowane w ciągu 9 miesięcy od momentu podpisania umowy. Rewitalizacja linii kolejowej ma zostać sfinansowana z nowego regionalnego programu unijnego.
Jak czytamy w zamówieniu przetargowym:
[...] "Zadanie obejmuje rozbiórkę obecnego toru, wzmocnienie podłoża wraz z jego odwodnieniem, oczyszczenie podsypki oraz wykonanie całkowicie nowej nawierzchni kolejowej. Wykonawca ma również wykonać zupełnie nowe odwodnienie. Po rewitalizacji linia ma być zdolna do kursowania pociągów z prędkością 80 km/h a maksymalny nacisk na oś to 196 kN. W ramach prac zostanie rozebrany oraz zbudowany od nowa przystanek osobowy w Kostrzycy. Jego lokalizacja nie ulegnie zmianie względem obecnego umiejscowienia." [...]
Peron na nowym przystanku ma liczyć 100 metrów długości a jego wysokość to 55 centymetrów. Szerokość peronu wyniesie 3,7 metra długości. Na peronie pojawi się wiata, ławki oraz kosze na śmieci. Zadanie obejmie również montaż monitoringu, tablic kierunkowych i tablicy z nazwą przystanku.
W ogłoszonym postępowaniu przetargowym mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu pięciu ostatnich lat wykonali co najmniej jedno zadanie związane z modernizacją/rewitalizacją/budową/przebudową linii kolejowej o wartości co najmniej 10 mln złotych brutto.
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena – 60% i okres obowiązywania gwarancji – 40%.