ZME EMIT należy do Grupy Cantoni, czyli europejskiego producenta maszyn elektrycznych i napędów stosowanych we wszystkich segmentach przemysłu. Firma zdecydowała się nawiązać współpracę z Politechniką Łódzką, tworząc na tej uczelni swoje Centrum Badawczo-Rozwojowe.
ZME EMIT zajmuje się projektowaniem i produkcją silników trakcyjnych, szczególnie dla transportu szynowego w tym także dla kolei dużych prędkości. Grupa Cantoni ma 70 proc. udziałów w polskim rynku silników elektrycznych.
Powstałe na Wydziale Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki Centrum będzie stanowić zaplecze badawcze i edukacyjne ZME EMIT. Pracownicy uczelni będą wspierać firmę w doskonaleniu i rozwoju jej produktów, w szczególności w projektowaniu nowoczesnych energooszczędnych maszyn elektrycznych.
Umowa o współpracy obu podmiotów została podpisana we wtorek, 7 grudnia przez rektora Politechniki Łódzkiej prof. Krzysztofa Jóźwika i prezesa zarządu spółki ZME EMIT Włodzimierza Kęsickiego.
– Współpraca uczelni z globalnym partnerem przemysłowym otwiera możliwość realizowania specjalnie dedykowanych grantów z NCBR czy Unii Europejskiej – informują przedstawiciele Politechniki Łódzkiej.
Korzyścią dla uczelni będzie umożliwienie studentom wybranych kierunków zapoznania się z nowoczesnymi technologiami i produktami Zakładu EMIT w ramach praktyk oraz projektów i prac dyplomowych. Politechnice i ZME EMIT zależy też na realizacji doktoratów wdrożeniowych.
– Dzięki Centrum firma EMIT zyska dodatkowy impuls rozwojowy pozwalający na skuteczne rywalizowanie na konkurencyjnym międzynarodowym rynku urządzeń elektrycznych, w tym maszyn elektrycznych. Pracownicy PŁ będą wspierać firmę w doskonaleniu i rozwoju jej produktów, w szczególności w projektowaniu nowoczesnych energooszczędnych maszyn elektrycznych. Partnerzy rozmawiają m.in. o projektach związanych z Koleją Dużych Prędkości – informują przedstawiciele Politechniki Łódzkiej.
– Powołanie Centrum Badawczo-Rozwojowego firmy ZME EMIT S.A. jest w pełni popierane przez jej właściciela Grupę Cantoni, która ma 70 proc. udziału w polskim rynku silników elektrycznych. Grupa ta jest jednym z największych w Europie producentów maszyn elektrycznych i zaawansowanych technologicznie napędów stosowanych we wszystkich segmentach przemysłu – czytamy na stronie łódzkiej uczelni.