Do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Obwodnic (GDDKiA) wysłała ogłoszenie o przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Kalisza w ciągu drogi krajowej nr 25 o długości 18 km. Inwestycja realizowana będzie w latach 2026-2030 w ramach Programu budowy 100 obwodnic. Podpisanie umowy planowane w II połowie przyszłego roku.
Rozpoczęte postępowanie przetargowe, którego szczegóły za kilka dni pojawi się na platformie zakupowej GDDKiA, dotyczy odcinka DK25 Kokanin – Biskupice Ołoboczne.
Wykonawca zrealizuje zadanie w formule Projektuj i buduj. W ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy, ma zostać opracowany projekt budowlany i złożony wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
GDDKiA zakłada, że uzyskanie zajmie ok. 12 miesięcy, a na prace w terenie przypadną kolejne 22 miesiące. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca.
Budowa w terenie powinna rozpocząć się w połowie 2028 r. Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego, kierowcy z nowej trasy skorzystają w III kwartale 2030 r.
DK25 w Wielkopolsce – zaawansowanie poszczególnych odcinków
Budowa DK25 na terenie woj. wielkopolskiego została podzielona na pięć odcinków realizacyjnych:
• Konin – Rychwał,
• Rychwał – Zbiersk,
• Zbiersk – Kokanin,
• Kokanin – Biskupice Ołoboczne (tj. obwodnica Kalisza)
• Biskupice Ołoboczne – Ostrów Wielkopolski.
Ich łączna długość to 68 km.
18 czerwca br. GDDKiA podpisała umowę na pierwszy, 6-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 25 między Biskupicami Ołobocznymi i Ostrowem Wielkopolskim.
Dla pozostałych trzech odcinków: Konin – Rychwał, Rychwał – Zbiersk, Zbiersk – Kokanin, po wyborze najkorzystniejszych ofert, GDDKiA przekazała dokumenty do standardowej, obligatoryjnej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Planuje, że umowy zostaną zawarte w I kwartale przyszłego roku.