PKP CARGOTABOR – mniejsze zwolnienia grupowe niż zaplanowano

Orzech

Przypomnijmy, w dniu 2 września 2024 roku Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy podjął decyzję o otwarciu postępowania sanacyjnego dla spółki PKP CARGOTABOR Sp. z o.o.

Działania te umożliwią wygenerowanie znacznych oszczędności i pozwolą osiągnąć równowagę posiadanych mocy produkcyjnych w stosunku do przewidywanego zapotrzebowania, co pozwoli na uniknięcie likwidacji spółki. W wyniku podjętych już działań restrukturyzacyjnych liczba pracowników, z którymi planowane jest rozwiązanie umowy (520), uległa zmniejszeniu w stosunku do liczby, która została przekazana związkom zawodowym w zawiadomieniu o zamiarze przeprowadzenia zwolnień grupowych (752) w sierpniu br.

Kluczowe działania naprawcze obejmują konieczność dopasowania skali działalności spółki – a w szczególności liczby zakładów i wielkości zatrudnienia – do równowagi kosztów i przychodów. Zwolnienia grupowe będą obejmować łącznie do 520 pracowników, z czego 436 pracowników zatrudnionych jest w lokalizacjach, które mają zostać zlikwidowane.

W dniu 25 października 2024 r. zarządca masy sanacyjnej PKP CARGOTABOR Sp. z o.o. w restrukturyzacji z siedzibą w Warszawie Geromin Lewandowski Restrukturyzacje Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie wydał Regulamin Zwolnień Grupowych w PKP CARGOTABOR w restrukturyzacji Sp. z o.o.

Jednocześnie należy wskazać, że Spółka podjęła działania mające na celu minimalizację negatywnych skutków działań restrukturyzacyjnych, w tym. m.in. listy intencyjne:

z MW Rail S.A. z siedzibą we Wrocławiu w celu wydzierżawienia lub wynajmu na rzecz MWR nieruchomości położonych w Olsztynie wchodzących w skład Olsztyńskiej Sekcji Północnego Zakładu Napraw Taboru Kolejowego, wraz z ewentualną opcją zakupu,

z PKP Intercity S.A. z siedzibą w Warszawie, w którym kontrahent deklaruje chęć przejęcia części infrastruktury naprawczej PKP CARGOTABOR Sp. z o.o., zlokalizowanej w Gdyni, przy ulicy Osada Kolejowa 12, stanowiącą obecnie Północny Zakład Napraw Taboru z siedzibą w Tczewie, Sekcję w Gdyni,

z POLREGIO S.A. z siedzibą w Warszawie w zakresie wzajemnej współpracy w kluczowych obszarach utrzymania i diagnostyki taboru kolejowego, jego zespołów i podzespołów przy wykorzystaniu do wskazanego procesu również specjalistycznych grup pracowników z segmentu utrzymania i napraw PKP CARGOTABOR Sp. z o.o.

Źródło: PKP CARGO