POLREGIO inwestuje w nowoczesny tabor dla Małopolski

Orzech

Spółka POLREGIO podpisała umowę na zakup czterech używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Składy, które uzupełnią park taborowy przewoźnika, trafią na tory w województwie małopolskim. To kolejny symboliczny krok – po uzyskaniu dofinansowania unijnego na zakup 5 sztuk EZT – w kierunku wymiany najbardziej wysłużonego taboru przewoźnika.

• Kupione pojazdy to Elektryczne Zespoły Trakcyjne 14WE, wyprodukowane przez firmę Newag

• Każdy pomieści ponad 300 pasażerów, w tym 184 na miejscach siedzących. Do dyspozycji podróżnych będą również miejsca na rowery

• Wszystkie pojazdy będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

Pasażerowie skorzystają z rozwiązań umożliwiających wejście i wyjście z pociągu. Wewnątrz znajdzie się również przestrzeń dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Każdy ze składów będzie mógł kursować z maksymalną prędkością 110 km/h.

Pociągi będą obsługiwały połączenia uruchamiane przez Małopolski Zakład POLREGIO.

Kontynuacja programu wymiany taboru

Wymiana taboru jest jednym z głównych priorytetem Zarządu POLREGIO. Jego obecne władze aktywnie działają również na rzecz pozyskania dofinansowania na zakup nowych pojazdów. Prowadzone są rozmowy z rządem, instytucjami dystrybuującymi środki unijne oraz samorządami. Efektem tych działań jest przyznanie europejskiego wsparcia na zakup nowoczesnych, zeroemisyjnych pojazdów dla regionów świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego. Dzięki współpracy spółki z samorządami, na przełomie 2028 i 2029 roku na tory wyjedzie pięć nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

/ EZT 14WE dla POLREGIO