[Polska] Technologia dla dewelopera

Kajtman

Sezon wakacyjny dobiega końca. Dla wielu z nas jest porą wypoczynku, podczas gdy dla deweloperów stanowi on czas przygotowań do jesiennego ożywienia na rynku. Dawniej sezon letni był dla inwestorów sezonem ogórkowym. Ostatnie lata pokazują, że ta tendencja ulega zmianie. Co zatem ułatwia dialog pomiędzy deweloperami a ich potencjalnymi klientami?

 

Łatwość dostępu do Internetu sprawiła, że urlopowy wyjazd nie wiąże się już z całkowitym oderwaniem od rzeczywistości. Zmianie uległ obraz współczesnego wczasowicza. Wraz z najbliższymi towarzyszą mu bowiem smartphone, tablet bądź notebook. Pełnią one nie tylko funkcję rozrywkową, sprawdzają się też jako nośniki informacji. Deweloperzy, świadomi znaczenia zaistniałych zmian, wykorzystują Internet jako narzędzie komunikacji z klientami. – Wiele zgłaszających się do nas osób, przed wizytą w biurze sprzedaży, zapoznaje się z ofertą dostępną na naszej stronie internetowej – potwierdza Agata Nowaczyk z firmy Ekonbud-Fadom. – Dzięki Internetowi przeglądanie rynku mieszkań może odbywać się niemal w każdym miejscu, co jest dla klientów bardzo wygodne – zaznacza. Nowe technologie są także pożyteczne dla osób dopiero  rozważających zakup mieszkania lub tych, które doglądają postępów na budowie zakupionej nieruchomości. – Internet ułatwia nam komunikację i wizualizację naszych działań w obrębie inwestycji – stwierdza Tomasz Palacz, prezes zarządu Planetbud Development. – Staramy się średnio co tydzień wprowadzać na naszej stronie internetowej nowe informacje i zdjęcia ukazujące postępy w pracach budowlanych – dodaje. Nieograniczony dostęp do informacji sprawia, że potencjalni nabywcy to osoby mocno rozeznane w ofercie mieszkaniowej poszczególnych deweloperów. – Klienci przychodzą do naszego biura z bardzo dużą wiedzą odnośnie inwestycji i jej otoczenia. Dokładnie znają m.in. rzuty mieszkań i liczbę zajętych oraz wolnych lokali – potwierdza Tomasz Wnuk, dyrektor generalny spółki Łacina Dom, która zrealizowała inwestycję Malta Fountain na poznańskiej Polance.

 

„MdM” napędza rynek

Letni sezon urlopowy charakteryzował się na ogół niższym popytem na mieszkania na tle reszty roku. Lipiec br. ukazuje jednak, iż rynek nieruchomości ma się naprawdę dobrze. Dużą rolę w tym procesie odegrał, oprócz technologii, także rządowy program „Mieszkanie dla Młodych”. – Ponad 80% naszych klientów stara się lub będzie się starać o dofinansowanie z rządowego programu – stwierdza Krzysztof Krzyżaniak, współwłaściciel KM Building. – Dzięki niemu, wizja własnego domu czy mieszkania stała się bardziej realna – zaznacza. Tendencja ta znacząco wpłynęła na rozwój koniunktury na rynku deweloperskim. Jest to pozytywny impuls dla inwestorów. – „MdM” znacząco napędza popyt na rynku nieruchomości, dzięki czemu możemy realizować kolejne etapy naszych inwestycji – przyznaje Magdalena Czuryńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w spółce Twoje M, działającej w Plewiskach. Sezon urlopowy to także dobry moment na szczegółowe zapoznanie się z wybraną nieruchomością i jej najbliższym otoczeniem. To również dobra pora na finalizację transakcji zakupu. – Wiemy, że nasi klienci wykorzystują dni urlopowe na wnikliwe przeanalizowanie naszej oferty. A dzięki temu, że nasz budynek jest już gotowy i po odbiorze, dużo czasu poświęcają na obejrzenie kilku mieszkań, poznanie obiektu i jego najbliższego otoczenia czy istniejącej infrastruktury – mówi Marlena Zapalska ze spółki Proxin Ogrody, inwestora Nowych Ogrodów.

 

Deweloperzy gotowi na jesień

Schyłek lata to dla deweloperów także okres przygotowań do jesiennego wzrostu popytu na nieruchomości. Tegoroczne letnie ożywienie na rynku to zapowiedź jeszcze gorętszej jesieni.

Zbliżające się Targi Mieszkaniowe (6-7 września br.) wskażą, jakich nowych inwestycji deweloperskich mogą spodziewać się potencjalni klienci. Już teraz wiadomo, że na poznańskim Dębcu wybudowany zostanie drugi z czterech budynków inwestycji Red Park. Deweloper, firma RED – Real Estate Development stawia na nowoczesny projekt. – Mieszkania z obszernym tarasem, balkonem, loggią, a nawet z ogródkiem to tylko część naszej oferty – ujawnia Roma Pikulska, marketing manager firmy Red Park.

 

W opinii wielu deweloperów tegoroczne lato należy uznać za optymistyczne. Pomimo sprzyjającej aury oraz oczywistych przerw urlopowych biura sprzedaży nie narzekały na brak zainteresowania ze strony klientów. Postęp technologiczny i idący za nim nieograniczony oraz bezproblemowy dostęp do informacji, a tym samym oferty dewelopera, czyni wakacje równie udanym okresem w procesie sprzedaży.