Ponad 100 zmodernizowanych sklepów KiK w Polsce w 2024 roku

Orzech

W kwietniu 2024 roku sieć KiK wprowadziła nową koncepcję aranżacyjną Dynamics 2.0. Została ona zaimplementowana nie tylko do nowo otwartych sklepów KiK, ale także do tych już istniejących. Tylko w 2024 roku zmodernizowano blisko 1/4 salonów KiK w Polsce.

O przełomie w aranżacji sklepów KiK, korzyściach płynących dla klientów i ogromnej skali przedsięwzięcia mówi dyrektor zarządzający KiK Polska – Jan Skowron.

Nowa koncepcja aranżacyjna jest kontynuacją wcześniejszego konceptu Dynamics. Jej celem jest jeszcze lepsza ekspozycja towarów i oznakowanie stref tematycznych, tak aby były intuicyjne dla klientów i bardziej dostrzegalne po wejściu do sklepu. W odświeżonym formacie w sklepach pojawiły nowe meble, ekspozytory outfitowe, czy stojaki pozwalające na jeszcze lepszą prezentację produktów zorganizowanych w grupy asortymentowe. Rozwiązanie ma nie tylko ułatwić zakupy, ale także zainspirować klientów do tworzenia stylowych zestawów.

– „Koncepcja Dynamics 2.0 to naturalny krok w naszej strategii rozwoju, która opiera się na dostosowywaniu oferty do rosnących potrzeb klientów. To priorytet, który jest zakorzeniony w naszej filozofii „Klient jest Królem”.

W ciągu ostatnich lat zbudowaliśmy zaufanie Polaków, a sklepy KiK stały się miejscem, w którym klienci znajdują produkty o atrakcyjnej relacji jakości do ceny, zarówno w towarach tekstylnych, jak i tzw. non-food. Dlatego nowy format to coś więcej niż zmiana aranżacji. To inwestycja w doświadczenie klienta – od momentu wejścia do sklepu aż po finalizację zakupów.

Zależało nam na zwiększeniu funkcjonalności przestrzeni, która czyni proces zakupowy jeszcze przyjemniejszym, co przekłada się na zwiększenie efektywności operacyjnej” – mówi Jan Skowron, dyrektor zarządzający KiK Polska.

Modernizacja na szeroką skalę

Pierwszy sklep w standardzie Dynamics 2.0 otwarto na początku II kwartału. Niemal równocześnie rozpoczęto modernizacje istniejących salonów, aby jak najwięcej klientów mogło korzystać z udogodnień wynikających z odświeżonego formatu.

– „Nowy układ przestrzenny pojawił się w kwietniu ubiegłego roku we wszystkich nowo otwartych sklepach, a za sprawą przeprowadzanych modernizacji także w starszych obiektach. Przebudowanie już istniejących sklepów jest częścią naszej strategii, której celem jest umocnienie pozycji KiK.

Polska jest jednym z kluczowych rynków dla KiK, dlatego inwestujemy w nowoczesne rozwiązania również w zakresie prezentacji wizualnej produktów, które poprawiają funkcjonalność naszych sklepów. Działamy dynamicznie – zaledwie w 7 miesięcy zmodernizowaliśmy ponad 100 sklepów KiK.

Prace remontowe były przeprowadzone z najwyższą starannością, aby zminimalizować wszelkie niedogodności dla klientów, co wymagało dobrej organizacji. Kolejne przebudowy przed nami, tak aby dostosować nasze salony sprzedaży do nowych standardów.

Łącznie w ramach projektu zmodernizujemy 132 sklepy – to duże przedsięwzięcie patrząc nie tylko przez pryzmat wartości inwestycji, która wynosi 3 mln €, ale także z perspektywy 13 lat obecności KiK na polskim rynku” – podkreśla Jan Skowron.

Dynamics 2.0 to obok uruchomienia sklepu internetowego czy wprowadzenia programu lojalnościowego ważny etap w 13-letniej historii umacniania pozycji na polskim rynku. Nowy układ przestrzenny salonów sprzedaży to inwestycja w komfort klientów i inny wymiar doświadczeń zakupowych. Prace modernizacyjne będą kontynuowane również w 2025 roku. Równolegle sieć stawia na działania ekspansyjne – w połowie lutego planowane jest otwarcie nowego sklepu w Mrągowie, a kolejne lokalizacje są już w przygotowaniu.

O firmie:

KiK Textil Sp. z o.o. to firma działająca na rynku od 1994 roku. Na przestrzeni lat osiągnęła status jednej z wiodących sieci detalicznych na rynku europejskim. Kolebką sieci są Niemcy, ale jej koncept przyjął się już także na terenie Polski, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier, Chorwacji, Włoch, Rumunii, Niderlandów, Bułgarii, Hiszpanii oraz Portugalii. Aktualnie pod szyldem KiK działa ponad 4 000 sklepów, w tym około 460 w Polsce.

Misją KiK jest oferowanie produktów modnych i uniwersalnych w dobrej jakości, ale niskiej cenie. Poza szerokim wyborem tekstyliów dla kobiet, mężczyzn i dzieci w asortymencie KiK można znaleźć także dodatki do aranżacji wnętrz, akcesoria dla zwierząt i małe AGD.