Poszukujący mieszkań premium w Warszawie wybierają Mokotów, Powiśle i Saską Kępę

Orzech

Niemal 9 na 10 spośród wszystkich warszawiaków jest zadowolonych z życia w stolicy, a ponad połowa uważa, że sytuacja materialna ich gospodarstwa domowego jest dobra – wynika z najnowszego Barometru Warszawskiego. Pula potencjalnych klientów mieszkań premium w stolicy jest więc spora. Jak wskazują eksperci CBRE, poszukując takiego lokalu kierują się przede wszystkim lokalizacją i wybierają Mokotów, Powiśle, Saską Kępę, Żoliborz i Śródmieście.

To dzielnice, które odpowiadają na najważniejsze potrzeby klientów mieszkań premium, a więc dobre sąsiedztwo, dostęp do zieleni, infrastruktury, atrakcyjnych restauracji i innych usług. Mieszkanie to centrum życia, a odpowiednie sprzyja zadowoleniu z różnych jego obszarów: zawodowego, rodzinnego i towarzyskiego.

– Mokotów to największa pod względem liczby ludności dzielnica Warszawy, a przy tym bardzo różnorodna. Mokotowianie są jednymi z bardziej zadowolonych z okolicy, w której mieszkają – wskazuje tak 92 proc. z nich. Jednocześnie jest to dzielnica z bardzo dużym i popularnym rynkiem mieszkaniowym. W czerwcu br. sprzedanych zostało tam 211 mieszkań z rynku pierwotnego, a więc najwięcej w całej stolicy. W ofercie jest 51 inwestycji, z których ok. 10 proc. stanowią obiekty premium. Choć klienci poszukujący lokali najwyższej jakości bardzo często pytają także o Powiśle, Saską Kępę, Żoliborz czy Śródmieście, to na Mokotowie wybór jest największy – podkreśla Katarzyna Borkowska, Head of Residential Sales and Letting, Signature Estates, CBRE.

Jakość i personalizacja

Oprócz odpowiedniej lokalizacji, poszukujący mieszkań premium wybierają te, które wyróżniają się najwyższą jakością wykończenia – zastosowaniem luksusowych materiałów, indywidualnie zaprojektowanych wnętrz oraz dopracowanym w każdym detalu standardem technicznym.

Coraz większą rolę odgrywa trend tzw. quiet luxury, który stawia na subtelną elegancję i ponadczasowy design zamiast przesadnego przepychu.Klienci oczekują pełnej personalizacji przestrzeni – wnętrz „szytych na miarę”, unikalnych rozwiązań architektonicznych oraz obecności dzieł sztuki.

Standardem stają się również rozbudowane udogodnienia, takie jak usługi concierge, spa, siłownia, kort do padla, basen, strefy coworkingowe, ogrody zimowe czy tarasy. Równie ważne pozostają kwestie bezpieczeństwa i prywatności – zamknięte osiedla z ochroną, prywatne windy i dyskretna obsługa zapewniają mieszkańcom pełen komfort.

Nowoczesne technologie smart home i systemy oparte na sztucznej inteligencji pozwalają z kolei na automatyczne zarządzanieenergią, odzyskiwanie wody czy monitorowanie bezpieczeństwa, podnosząc standard życia na zupełnie nowy poziom.

– Wśród oczekiwań klientów premium warto uwzględnić także odpowiedni proces zakupu. Decyzje podejmowane są świadomie, często z udziałem doradców, architektów i prawników. Liczy się jakość obsługi i zaufanie do agenta – informuje Katarzyna Borkowska, CBRE.