Primark przyspiesza rozwój w Polsce, otwierając najnowszy sklep w Lublinie i jednocześnie ogłaszając plany uruchomienia dwóch kolejnych lokalizacji – w centrum handlowym Kaskada w Szczecinie oraz w Forum w Koszalinie. Dzięki tym inwestycjom portfolio Primark w Polsce wzrośnie do 12 sklepów do końca 2027 roku, co potwierdza długoterminowe zaangażowanie marki na polskim rynku.
Nowy sklep w Lublinie, otwarty dziś rano w największym centrum handlowym miasta – Felicity, zajmuje powierzchnię 2660 metrów kwadratowych na jednym poziomie i zapewnia dostęp najnowszych trendów w modzie, artykułów wyposażenia domu i produktów kosmetycznych.
Otwarcie nowego sklepu stworzyło ponad 80 nowych miejsc pracy, w tym stanowiska dla doradców klienta i kadry zarządzającej. Primark zainwestował w nową lokalizację ponad 9 mln euro.
Wyróżnia się ona nowoczesnym designem w tym dużymi witrynami, jasnymi podświetlanymi panelami oraz ekranami prezentującymi najnowsze kolekcje. Sklep oferuje 8 kas samoobsługowych oraz 4 tradycyjne.
W ciągu najbliższych dwóch lat Primark otworzy w Polsce cztery kolejne sklepy
Oprócz lokalizacji w Szczecinie i Koszalinie, planowane są otwarcia w Atrium Biała w Białymstoku oraz w Promenadzie w Warszawie. Już dziś marka jest obecna w największych ośrodkach we wszystkich głównych regionach kraju – ekspansja rozpoczęła się w 2020 roku, od pierwszego sklepu w warszawskiej Galerii Młociny, a następnie objęła Poznań, Kraków, Katowice, Wrocław, Łódź, Bydgoszcz i Lublin.
Planowane otwarcia pozwolą jeszcze lepiej pokryć mapę Polski. Europa Środkowo-Wschodnia pozostaje kluczowym regionem rozwoju firmy, obecnie działa tu 18 sklepów w sześciu krajach: Polsce, Rumunii, Czechach, Słowenii, Słowacji i na Węgrzech.
– Jesteśmy podekscytowani tym, że możemy powitać klientów w naszym sklepie w Lublinie – pierwszej lokalizacji Primark we wschodniej Polsce – i jednocześnie ogłosić dalszy rozwój poprzez nowe sklepy w Szczecinie i Koszalinie. Jesteśmy dumni z tempa, w jakim rozwijamy się na tym rynku – ósmy sklep to ważny kamień milowy w ramach naszej 5-letniej obecności w Polsce. W tym czasie polscy klienci konsekwentnie wybierali nasze produkty i obdarzali nas zaufaniem, co stanowi dla nas największe wyróżnienie. Otwarcie w Lublinie dodatkowo wzmacnia nasz entuzjazm wobec kolejnego etapu rozwoju w Polsce – powiedział Maciej Podwojski, Head of CEE w Primark.
W tym miesiącu Primark opublikował również czwarty Raport Postępów w zakresie Zrównoważonego Rozwoju i Etyki, podsumowujący realizację strategii zrównoważonego rozwoju. Raport pokazuje m.in., że 74 proc. odzieży marki jest obecnie produkowane z materiałów pochodzących z recyklingu lub bardziej zrównoważonych źródeł, a 4 na 10 produków (39 proc.) zawiera włókna z recyklingu.
Co dwudziesty produkt (5 proc.) jest obecnie zaprojektowany w sposób umożliwiający łatwiejszy recykling po zakończeniu użytkowania – dotyczy to m.in. 20 proc. dzianin i 8 proc. jeansów. Firma redukuje również ślad węglowy i zwiększa transparentność łańcucha dostaw, rozszerzając program identyfikowalności na wszystkich dostawców odzieży, tekstyliów i obuwia z poziomu pierwszego, a także wdrażając liczne programy wspierające dobrostan pracowników w fabrykach współpracujących z Primark.