Rusza budowa nowego parku handlowego w woj. warmińsko-mazurskim [WIZUALIZACJE]

Orzech

W województwie warmińsko-mazurskim powstanie nowy park handlowy. Inwestor, firma KRAM Investment wybrała generalnego wykonawcę budowy Parku Handlowego Bratian, która wybuduje Park do końca I kwartału 2026 r. KRAM Investment zabezpieczyła już grunt pod tą inwestycję, a na przełomie maja i czerwca rozpoczną się prace budowlane. Obiekt jest już skomercjalizowany w 60 proc. Równolegle trwa pre-kampania crowdfundingu inwestycyjnego na platformie Emiteo, której celem jest weryfikacja zainteresowania inwestorów przed emisją akcji o wartości do 5 mln euro.

Dzięki dogodnej lokalizacji oraz rosnącemu zainteresowaniu formatem parków handlowych, inwestycja Retail Park Bratian ma szansę stać się istotnym punktem handlowym w regionie.

Inwestycja powstanie w odległości zaledwie 4 km od centrum Nowego Miasta Lubawskiego, w pobliżu drogi krajowej nr 15 (Olsztyn–Toruń). W bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się popularne sieci handlowe, takie jak Biedronka i Dino, a także planowana restauracja McDonald’s, której budowa rozpocznie się jeszcze w tym roku.

Projekt zakłada budowę obiektu o powierzchni 3950 mkw. GLA, z możliwością dalszej rozbudowy o kolejny etap obejmujący 7000 metrów kwadratowych GLA. Firma wybrała generalnego wykonawcę polską firmę, która ma który ma na koncie realizację kilkudziesięciu podobnych obiektów.

– Wybór doświadczonego generalnego wykonawcy to kluczowy krok w realizacji projektu. Dzięki współpracy z firmą z bogatym doświadczeniem mamy pewność, że Park Handlowy Bratian powstanie zgodnie z najwyższymi standardami. Równocześnie prowadzimy intensywne rozmowy z najemcami – zainteresowanie jest bardzo duże, a wśród negocjowanych umów znajdują się renomowane marki – mówi Jerzy Maliszewski, prezes zarządu KRAM Investment SA.

Równolegle z postępami w realizacji inwestycji, KRAM Investment prowadzi pre-kampanię crowdfundingu inwestycyjnego na platformie Emiteo

Inwestorzy mogą składać niezobowiązujące deklaracje zainteresowania udziałem w projekcie, który ma na celu zebranie do 5 mln euro. Pozyskane fundusze zostaną przeznaczone na realizację Retail Park Bratian oraz przygotowanie kolejnych inwestycji w ramach strategii ekspansji KRAM Investment.

– Dzięki crowdfundingowi nie tylko pozyskujemy kapitał, ale także budujemy społeczność inwestorów zaangażowanych w naszą długoterminową strategię rozwoju. Zależy nam na transparentności i bliskiej współpracy, dlatego chcemy, aby nasi partnerzy mieli realny wpływ na przyszłe inwestycje. Wierzymy, że takie podejście nie tylko wzmacnia nasze możliwości finansowe, ale także buduje zaufanie i zaangażowanie zarówno wśród inwestorów, jak i lokalnych społeczności, w których działamy – komentuje Andrzej Krauze, dyrektor ds. rozwoju biznesu Kram Investment SA.

Oprócz Retail Park Bratian, w 2025 r. spółka zamierza rozpocząć realizację kolejnych dwóch inwestycji.

Będą one zlokalizowane w województwach warmińsko-mazurskim i mazowieckim. Długofalowe plany spółki obejmują rozwój nowoczesnych, zeroemisyjnych parków handlowych, które będą wykorzystywać fotowoltaikę, systemy odzysku energii oraz innowacyjne materiały budowlane zmniejszające ślad węglowy.