Są umowy na poprawę bezpieczeństwa w województwie podkarpackim

Orzech

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowy na poprawę bezpieczeństwa ruchu na przejściach dla pieszych na DK77 oraz DK73 i w obrębie A4/DK94. Inwestycje, które zrealizowane zostaną w ramach rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024 (PBID), w znaczący sposób wpłyną na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Prace zostaną zrealizowane do końca 2024 r.

Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK77

W przetargu na realizację prac na DK77 złożono pięć ofert. Złożone dokumenty były badane i oceniane. Następnie w oparciu o kryteria przetargu: cena (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości (20 proc.) oraz skrócenie terminu realizacji (20 proc.), wybrano ofertę najkorzystniejszą. Złożyła ją firma BROSS KUSEK i SOBECKI z Tarnowa, która zaoferowała przedłużenie okresu gwarancji jakości o 2 lata i skrócenie terminu realizacji o 2 miesiące. Z tym wykonawcą podpisaliśmy umowę na realizację prac. Wartość robót to 4 801 083,60 zł.

Zakres prac w ramach podpisanej umowy obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych infrastruktury dla pieszych w postaci oświetlenia dedykowanego przejść dla pieszych ze strefami przejściowymi/bez stref przejściowych w ciągu DK77. W ramach tego zadania doświetlimy łącznie 59 przejść dla pieszych, które zlokalizowane są w m. Trześń (1 szt.), Gorzyce (5 szt.), Motycze Poduchowne (1 szt.), Zaleszany (2 szt.), Zbydniów (1 szt.), Turbia (3 szt.), Agatówka (5 szt.), Stalowa Wola (4 szt.), Rudnik nad Sanem (2 szt.), Tarnogóra (2 szt.), Nowa Sarzyna (6 szt.), Leżajsk (4 szt.), Tryńcza (7 szt.), Wólka Ogryzkowa (1 szt.), Gorzyce (3 szt.), Wólka Pełkińska (4 szt.), Pełkinie (2 szt.), Jarosław (2 szt.), Skołoszów (1 szt.), Orły (3 szt.).

Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK73/A4

Firma BROSS KUSEK i SOBECKI z Tarnowa będzie realizowała także prace związane z poprawą brd na przejściach dla pieszych na DK73 i w obrębie A4/DK94. W przetargu złożono pięć ofert, które były badane i oceniane. Następnie w oparciu o kryteria przetargu: cena (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości (20 proc.) oraz skrócenie terminu realizacji (20 proc.), wybrano ofertę najkorzystniejszą. Złożyła ją firma BROSS KUSEK i SOBECKI z Tarnowa, która zaoferowała przedłużenie okresu gwarancji jakości o 2 lata i skrócenie terminu realizacji o 2 miesiące. Z tym wykonawcą podpisaliśmy umowę na realizację prac. Wartość robót to 3 125 553,00 zł.

W ramach tego zamówienia przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie oświetlenia dedykowanego przejść dla pieszych ze strefami przejściowymi/bez stref przejściowych w ciągu DK73 i A4/DK94 oraz przesunięcie przejścia dla pieszych w m. Brzostek wraz ze zmianą oznakowania i zmianą lokalizacji wysięgnika ze znakiem aktywnym D-6. W ramach tego zadania doświetlimy łącznie 38 przejść dla pieszych, które zlokalizowane są w m. Pilzno (3 szt.), Strzegocice (1 szt.), Bielowy (1 szt.), Kamienica Dolna (1 szt.), Zawadka Brzostecka (1 szt.), Brzostek (5 szt.), Bukowa (1 szt.), Kołaczyce (5 szt.), Krajowice (1 szt.), Jasło (16 szt.), Korczowa (3 szt.).

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024 ma na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. PBID wskazuje rodzaje działań, które są potrzebne do wykonania, aby sieć dróg krajowych w Polsce była dostosowana technicznie i organizacyjnie do potrzeb użytkowników.

Koszt wszystkich zadań z Programu to ok. 2,5 mld zł. Źródłem finansowania przebudowy dróg krajowych w ramach PBID jest Krajowy Fundusz Drogowy.

Źródło: GDDKiA