Sieć Hotele Diament powiększa się o 14. obiekt w swoim portfolio, nabywając prestiżowy Hotel Vienna w Bielsku-Białej – to kolejny strategiczny krok w ekspansji sieci i umacnianiu dominującej pozycji na hotelowej mapie południowej Polski. Obiekt z wieloletnią historią, dobrze znany zarówno gościom indywidualnym, jak i firmom, wchodzi w nowy etap funkcjonowania – pod marką sieci Hotele Diament.
• Hotel oferuje 115 pokoi oraz ponad 230 miejsc noclegowych, co czyni go jednym z największych obiektów w sieci
• Obecnie trwa proces ich dostosowywania do standardów marki – zarówno w zakresie wyposażenia, jak i organizacji przestrzeni gościnnej
• Struktura pokoi została zaplanowana tak, by spełniać różnorodne potrzeby gości biznesowych, od krótkich podróży służbowych po dłuższe pobyty grupowe
Ponad 250 miejsc parkingowych, centrum rozrywki w obiekcie i niezależna oraz wolnostojąca Koliba – Chata Grillowa tworzą kompletne zaplecze do organizacji eventów, integracji i bankietów – bez ograniczeń czasowych. To przestrzeń, która ma służyć użytkownikowi – niezależnie od celu wizyty.
Hotel położony jest w w malowniczej części miasta u stóp Beskidów, co sprawia, że jest to doskonała lokalizacja zarówno dla turystów, jak i Gości biznesowych. Hotel Bielsko-Biała oferuje widok na miasto i stanowi świetną bazę wypadową na liczne szlaki turystyczne oraz zapewnia łatwy dojazd do centrum.
W pobliżu znajdują się liczne atrakcje turystyczne, takie jak zabytkowe Stare Miasto, Teatr Polski czy trasy spacerowe i rowerowe, co czyni pobyt w Bielsku wyjątkowo atrakcyjnym.
Park Hotel Diament Bielsko-Biała staje się kolejnym prestiżowym adresem konferencyjno-biznesowym w portfolio sieci Hotele Diament
Hotel dysponuje 5 salami konferencyjno-bankietowymi o powierzchni od 45 do 450 mkw., które łącznie mogą pomieścić ponad 500 osób, zapewniając pełną elastyczność w organizacji wydarzeń o różnej skali – od kameralnych spotkań zarządu, przez konferencje z udziałem partnerów, aż po warsztaty, szkolenia, imprezy okolicznościowe i wyjazdy integracyjne.
Dzięki zaawansowanemu zapleczu technicznemu, modułowej konfiguracji przestrzeni i profesjonalnej obsłudze, hotel stworzy środowisko idealne do realizacji wydarzeń, które się pamięta – i o których się mówi.
– To dla nas wyjątkowe miejsce. Obiekt z duszą i rozpoznawalną tożsamością, który teraz zyskuje nową jakość dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu. Wprowadzamy pełną standaryzację obsługi, procesów i wyposażenia – podkreśla Rafał Bakalarski, prezes zarządu Hotele Diament S.A.
– Naszym celem jest, aby hotel po zakończeniu procesu rebrandingu spełniał najwyższe oczekiwania naszych gości. – dodaje.
Obecnie trwa proces dostosowywania obiektu do standardów sieci Hotele Diament.
Historia
Pierwszym inwestorem i właścicielem obiektu była bielska spółka Intermetal. Wnętrza hotelu od początku inspirowane były estetyką monarchii Austro-Węgierskiej — pełne przepychu, elegancji i rękodzielniczego kunsztu. Z Wiednia sprowadzono kryształowe żyrandole, stylowe meble, zasłony i dywany. Całe wyposażenie powstało na specjalne zamówienie, wykonane przez austriackich rzemieślników. Bogate, ciężkie tkaniny zdobione ręcznie pochodziły z Włoch i Niemiec, a monumentalny, trzytonowy żyrandol w hotelowym hallu — wykonany z weneckiego kryształu z huty w Murano — został pokryty 24-karatowym złotem. Porcelana, którą serwowano gościom, sygnowana była przez prestiżową manufakturę Rosenthal.
W 2006 roku obiekt przeszedł w ręce międzynarodowej grupy Orco Property Group.
Hotele Diament — rosnąca sieć z klasą
Obecnie hotel w Bielsku-Białej zasilił portfolio sieci Hotele Diament, która liczy już 14 obiektów i dysponuje ponad 1200 pokojami. Dziesięć hoteli działa na terenie Górnego Śląska, dwa znajdują się w Ustroniu — w ramach kompleksu łączącego standard 4- i 3-gwiazdkowy — a jeden funkcjonuje we Wrocławiu.