Mieszkańcy i pasażerowie pociągów widzą jak powstaje przystanek Oława Zachodnia przy dużym osiedlu Sobieskiego. Efektem inwestycji realizowanej przez PKP PLK S.A. będzie lepszy dostęp do kolei. Równocześnie remontujemy most kolejowy nad Oławą i poprawiamy nawierzchnię przejazdu. Łącznie na prace przeznaczono ponad 16 mln zł, w tym 13 mln zł ze środków Programu Przystankowego.
Nowy przystanek Oława Zachodnia zapewni mieszkańcom dużego osiedla dobry dostęp do kolei. Zasadnicze prace przy pierwszym peronie są już za nami. Budujemy drugi peron. Pracownicy wykorzystują kilka maszyn w przygotowaniu przejścia podziemnego. To w tym miejscu przez najbliższe miesiące będą się koncentrowały prace. Nowy obiekt pod torem połączy perony z miastem. Mieszkańcy osiedla zyskają swobodne i bezpieczne przejście pod linią kolejową.
Od 9 czerwca przywrócony będzie między Lizawicami a Oławą ruch dwutorowy po specjalnej, tymczasowej konstrukcji odciążającej. Zastosowana na budowie technologia prac – z wykorzystaniem konstrukcji odciążającej, do minimum ogranicza zmiany w ruchu pociągów. Wykonawca będzie mógł kontynuować prace przy przejściu podziemnym.
Nowy przystanek w Oławie od połowy przyszłego roku zapewni pasażerom szybki dojazd do Wrocławia. W około 22 minuty dostaniemy się do centrum stolicy Dolnego Śląska.
ZDJĘCIA:
Efektywnie wykorzystujemy czas niezbędnego zamknięcia jednego z dwóch torów między Oławą i Lizawicami. Poza budową nowego przystanku widać dodatkowe prace na moście nad Oławą. Przeprawa o długości 35 m jest wzmacniana i zabezpieczana. Po robotach stalowa konstrukcja zapewni możliwość szybszego przejazdu pociągów – do 160 km/h. Wartość prac na obiekcie to prawie 3 mln zł. Inwestycja realizowana jest ze środków budżetowych. Podróżni skorzystają z przystanku i sprawniejszych przejazdów przez most w 2025 r.
Wraz z budową przystanku i pracami na moście wymieniana jest nawierzchnia na przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Zacisznej w Oławie. Dzięki tym zabiegom kierowcy bezpiecznej przejadą przez tory.
Przystanek PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Oława Zachodnia realizowany jest w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” za blisko 13 mln zł. Równolegle prowadzone prace na moście nad Oławą, które pozwolą uniknąć w przyszłości zmian w komunikacji na linii Wrocław – Opole. Tę inwestycję za 3 mln zł finansujemy ze środków budżetowych.
Źródło: PKP PLK S.A.