Dobiega końca komercjalizacja kolejnego biurowca w Trójmieście. Tryton Business House, należący do firmy Globalworth, pozyskał nowego najemcę. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie podjęło decyzję o zmianie lokalizacji. Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku zostanie przeniesiony z dotychczas zajmowanego wolnostojącego historycznego budynku do nowoczesnych, przystosowanych do wymogów i modelu organizacji pracy tej instytucji przestrzeni biurowych w budynku Tryton Business House, należącym do portfela firmy Globalworth.
• Ta atrakcyjna lokalizacja cieszy się dużym zainteresowaniem, biurowiec jest obecnie niemal w całości wynajęty.
• Nowe biuro Wód Polskich zostanie zlokalizowane na III i IV piętrze kompleksu. Koncepcja projektowa przewiduje układ gabinetowy.
• Zgodnie ze standardem Globalworth, fit-out obejmie rozwiązania podnoszące komfort akustyczny i efektywność energetyczną, a także zagwarantuje wysoki poziom ochrony danych i bezpieczeństwa użytkowników przestrzeni.
Aranżacja przestrzeni biurowej dla Wód Polskich została zaprojektowana przez wewnętrzny dział Workplaces w Globalworth Poland. Zespół odpowiada również za realizację fit-outu.
– Dotychczasowe doświadczenie Globalworth we współpracy z urzędami i instytucjami pozwala nam zbudować ofertę dopasowaną do funkcjonalnych, ale także proceduralnych i organizacyjnych wymagań firm sektora publicznego. Prace dla nowego najemcy realizujemy w formule „design and build” ze względu na wyznaczony krótki termin oddania powierzchni. Sprawny przebieg kolejnych etapów realizacji tego projektu jest zasługą bieżącej koordynacji w ścisłym porozumieniu z najemcą. Dzięki szczegółowej znajomości obiektu i współpracy z pozostałymi działami w strukturach Globalworth możemy też proponować rozwiązania fit-outowe i wprowadzać zmiany do projektu sprawnie i skutecznie – mówi Joanna Liberadzka, Project Manager w zespole Workplaces, Globalworth Poland.
Bliskość centrum miasta z pełną infrastrukturą miejską, instytucjonalną i turystyczną, dworca kolejowego i połączeń komunikacji miejskiej czyni Tryton wartościową, łatwo dostępną lokalizacją dla instytucji publicznych, jak też pożądaną, reprezentacyjną siedzibą dla firm z sektora prywatnego.
– Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku funkcjonuje obecnie w dwóch lokalizacjach, co nie jest dogodne z przyczyn organizacyjnych. Ponadto Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Gdańsku, w której budynku działa część naszych biur, chce się rozwijać i wykorzystywać swoją powierzchnię na własne potrzeby. W tej sytuacji zdecydowaliśmy o wybraniu nowej siedziby, w której znajdą miejsce wszystkie wydziały naszej instytucji – wyjaśnia Paweł Szarmach, z-ca dyrektora RZGW w Gdańsku ds. organizacyjno – ekonomicznych.
– Zaufanie, jakim obdarzyło nas Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, wybierając Tryton Business House na swoją nową regionalną siedzibę, traktujemy jako potwierdzenie naszej skuteczności w tworzeniu przyjaznych, profesjonalnych i dostosowanych do specyfiki danego sektora warunków najmu. W ciągu kilku miesięcy kolejna instytucja zaufania publicznego dołącza do społeczności naszych najemców, umacniając pozycję Trytona jako miejsca o stabilnej reputacji, zapewniającego wysokiej jakości środowisko pracy – mówi Anna Zygmunt, Junior Asset Management & Leasing Manager w Globalworth Poland.
Globalworth z powodzeniem współpracuje z instytucjami sektora publicznego od wejścia na rynek polski 7 lat temu. Wśród najemców budynków z portfela firmy znajdują się również z placówki dyplomatyczne, izby oraz przedstawicielstwa w Polsce. W kwietniu br. w Trytonie rozpoczęły też pracę Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych oraz Wydział Własności Intelektualnej Sądu Okręgowego oraz Sądu Apelacyjnego w Gdańsku.
Podczas realizacji transakcji najemcę reprezentowała międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield.
– Bardzo się cieszymy, że mogliśmy uczestniczyć w procesie, który tak trafnie wpisuje się w obserwowany na rynku trend przenoszenia instytucji publicznych do świetnie zlokalizowanych, nowoczesnych biurowców, odpowiadających na rosnące potrzeby w zakresie standardu pracy, dostępności usług i efektywności przestrzeni. Kluczowym wyzwaniem tej transakcji było pogodzenie specyficznych wymagań instytucji państwowej z komercyjnymi uwarunkowaniami rynku nieruchomości biurowych, jednak dzięki dużej otwartości, elastyczności właściciela budynku oraz zaangażowaniu obu stron udało się wypracować satysfakcjonujące rozwiązanie, które w pełni odpowiada długoterminowym celom najemcy – komentuje Samanta Kiełdanowicz, Negotiator w Cushman & Wakefield.
Tryton Business House to kompleks biurowy sprzyjający realizacji projektów dla sektora publicznego. Oferuje 25 500 mkw. nowoczesnej przestrzeni, łączącej funkcjonalność i ergonomię z jakościowym designem.
W II kwartale 2025 roku planowane jest odświeżenie głównego lobby, co dodatkowo podniesie estetyczny i funkcjonalny odbiór wnętrz budynku.