Trzy lata drogerii dm na polskim rynku. Jakie plany na przyszłość?

Orzech

dm podsumowuje trzy lata działalności w Polsce i ogłasza dalszą ekspansję: prawie 80 sklepów do końca 2025 roku oraz podwojenie liczby drogerii w perspektywie najbliższych 3 lat. Sieć umacniania strategię omnichannel w Polsce, rozwija e-commerce i punkty ekspresowego odbioru zakupów, zwiększając dostępność swoich usług w całym kraju.

– Polska to dla nas ważny rynek i chcemy sukcesywnie umacniać jego znaczenie na tle innych państw, w których jesteśmy obecni. Zadomowiliśmy się tutaj, dokładnie tak, jak klienci zadomawiają się w naszych sklepach podczas codziennych zakupów – mówi Markus Trojansky, dyrektor obszaru ekspansji w Niemczech i dyrektor zarządzający dm-drogerie markt w Polsce.

Dokładnie trzy lata temu, w kwietniu 2022 roku, dm rozpoczęła działalność w Polsce

Dziś drogeria ma 53 sklepy w całym kraju, o łącznej powierzchni 31.832,68 metrów kwadratowych i konsekwentnie realizuje strategię długofalowego wzrostu. W 2022 roku firma koncentrowała się na Południu Polski, obecnie umacnia się także w Polsce centralnej i zachodniej. Szczególnym rynkiem w strategii ekspansji, pozostaje Łódź, gdzie wkrótce pojawią się nowe placówki.

Ponadto w najbliższym czasie dm otworzy kolejne punkty - jeden w Świdnicy i Kłodzku, dwa w Warszawie oraz zadebiutuje w Poznaniu.

Będzie też rozwijać swoją sieć we Wrocławiu, gdzie mieści się jej siedziba, i gdzie do końca roku ma działać aż 9 sklepów.

– Polska to dla nas ważny rynek i chcemy sukcesywnie umacniać jego znaczenie na tle innych państw, w których jesteśmy obecni. Zadomowiliśmy się tutaj, dokładnie tak, jak klienci zadomawiają się w naszych sklepach podczas codziennych zakupów. Nieustannie zwiększamy inwestycje w dalszy rozwój.

Do końca roku chcemy mieć prawie 80 sklepów, a już teraz mamy podpisanych kilkadziesiąt umów na kolejne 2 lata i nadal tworzą się nowe. Tylko w ostatnich 12 miesiącach zwiększyliśmy zatrudnienie z 239 do 471 pracowników. Wierzymy, że obraliśmy dobry kierunek – mówi Markus Trojansky, dyrektor obszaru ekspansji w Niemczech i dyrektor zarządzający dm-drogerie markt w Polsce.

Tylko w minionym roku dm zwiększyła swoje nakłady inwestycyjne o kilkadziesiąt procent w stosunku do roku poprzedniego

Koszt inwestycji w jeden sklep to około 3 mln zł, zaś średni czas potrzebny na otwarcie nowej drogerii wynosi 3 miesiące. W każdym nowo otwartym sklepie zatrudnienie znajduje około 7 osób – dodaje Trojansky.

Silną pozycję w ofercie dm zajmują marki własne. Wśród najczęściej kupowanych produktów znajdują się żele pod prysznic Balea, wiralowa maseczka do włosów Balea – jedwabista gładkość, napój owsiany dmBio, akcesoria kosmetyczne ebelin, karmy dla zwierząt dein Bestes, czy papier toaletowy Sanft&Sicher. Klienci szczególnie doceniają je za niemiecką jakość w korzystnej cenie.

Szeroki asortyment dm daje kupującym pełną swobodę wyboru i możliwość znalezienia także produktów od innych producentów, w zależności od indywidualnych potrzeb.

Od początku obecności w Polsce dm rozwija model multichannel

Tylko w minionym roku aż o 50% wzrosła liczba pobrań aplikacji „Mój dm”, która daje użytkownikom dodatkowe korzyści cenowe. Co więcej, w ramach trwającej właśnie kampanii promocyjnej klienci posiadający aplikację mogą aktywować kupon wielorazowego użytku oferujący 10% na całe zakupy. Nowością w 2024 roku było wprowadzenie punktów ekspresowego odbioru zamówień internetowych – zakupy można odebrać już po 3 godzinach w specjalnych punktach w sklepach stacjonarnych. Ich popularność systematycznie wzrasta, a klienci coraz chętniej korzystają z tej opcji.

Sklepy dm wyróżniają się wysokim standardem i komfortem zakupów. Klienci mogą skorzystać z bezpłatnej wody, miejsc do odpoczynku, nieodpłatnych usług pakowania prezentów, wywoływania zdjęć oraz personalizacji etykiet. Rodzice i dzieci znajdą tu m.in. przewijaki z darmowymi pieluchami marki Babylove, a nawet bujanego kucyka. Istotnym elementem strategii drogerii pozostają ceny. W sklepach dm klienci kupują sprytniej niż w promocji i zawsze korzystnie. Drogerie gwarantują atrakcyjną i trwałą cenę półkową, która nie jest podwyższana przez okres minimum 4 miesięcy od

O drogeriach dm:

Drogerie dm posiadają ponad 4 000 punktów sprzedaży, w których zatrudnionych jest ponad 89 100 osób w całej Europie. W roku obrotowym 2023/2024 dm odnotowały sprzedaż w wysokości 17,74 mld euro wygenerowaną łącznie we wszystkich 14 krajach europejskich. W tym samym okresie w Niemczech ponad 60 300 pracowników wygenerowało sprzedaż na poziomie 12,47 mld euro. dm po raz kolejny została wybrana przez klientów najpopularniejszą drogerią w ankiecie Kundenmonitor 2024.