W centrum Warszawy trwa budowa 174-metrowego wieżowca The Bridge [FILMY+ZDJĘCIA]

Orzech

Konstrukcja wieżowca The Bridge, powstającego w biznesowym centrum Warszawy, osiągnęła swoją ostateczną wysokość 174 m. Jego budowniczowie właśnie ukończyli ostatnią kondygnację techniczną. Trwają prace instalacyjne i wykończeniowe wewnątrz obiektu oraz montaż elewacji.

Projekt Ghelamco to najbardziej zaawansowana technologicznie inwestycja biurowa realizowana w stolicy – na 40 piętrach znajdzie się w sumie 47 tys. mkw. najnowocześniejszej powierzchni biurowej.

W tym momencie to najwyższy wśród nowopowstających budynków w Polsce

– To wyjątkowy i ambitny projekt również z konstrukcyjnego punktu widzenia, gdyż każde piętro jest niepowtarzalne – nie ma dwóch identycznych! To za sprawą bryły budynku, która jest niezwykle rozrzeźbiona i z każdej strony wygląda inaczej dzięki licznym przełamaniom. Pod względem architektury The Bridge zdecydowanie wyróżnia się na tle pozostałych wieżowców Warszawy i jestem przekonany, że stanie się wartościowym i rozpoznawalnym elementem jej krajobrazu – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor zarządzający Ghelamco Poland.

Konstrukcja wieżowca The Bridge, powstającego w biznesowym centrum Warszawy, osiągnęła swoją ostateczną wysokość 174 m. Jego budowniczowie właśnie ukończyli ostatnią kondygnację techniczną. Trwają prace instalacyjne i wykończeniowe wewnątrz obiektu oraz montaż elewacji.

Projekt Ghelamco to najbardziej zaawansowana technologicznie inwestycja biurowa realizowana w stolicy – na 40 piętrach znajdzie się w sumie 47 tys. mkw. najnowocześniejszej powierzchni biurowej.

W tym momencie to najwyższy wśród nowopowstających budynków w Polsce (wysokość do dachu).

– To wyjątkowy i ambitny projekt również z konstrukcyjnego punktu widzenia, gdyż każde piętro jest niepowtarzalne – nie ma dwóch identycznych! To za sprawą bryły budynku, która jest niezwykle rozrzeźbiona i z każdej strony wygląda inaczej dzięki licznym przełamaniom. Pod względem architektury The Bridge zdecydowanie wyróżnia się na tle pozostałych wieżowców Warszawy i jestem przekonany, że stanie się wartościowym i rozpoznawalnym elementem jej krajobrazu – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor zarządzający Ghelamco Poland.

Kolejnym wyróżnikiem The Bridge jest jego szklana elewacja z charakterystycznymi żyletkami, które na różnych wysokościach i z różnych stron są mniej lub bardziej widoczne, nadając jej dynamiczności – w tym momencie pokryła już 18 kondygnacji. Wrażenie robi też niezwykle przestronne i wysokie lobby (w najwyższym punkcie mierzące 18 m!), które spina ze sobą dwa światy – ultranowoczesny wieżowiec z zabytkowym gmachem Bellony. Projekt dobrze wpisuje się w klimat Woli, w której współczesna architektura niemal na każdym kroku spotyka się z industrialną przeszłością.

Prace budowlane równolegle trwają w dawnym budynku Bellony, który stanie się częścią biurowego kompleksu. Wyeksponowany i poddany pieczołowitej renowacji zostanie zabytkowy hol z kolumnadą i reprezentacyjną klatką schodową. Na piętrach urządzona będzie nowoczesna powierzchnia biurowa, a na parterze znajdzie się przestrzeń usługowa z miejscem na restaurację czy kawiarnię.

Planowany termin zakończenia budowy to I kwartał 2025 roku.

Ultranowoczesny i proekologiczny The Bridge

The Bridge będzie posiadać najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i proekologiczne. Oprócz certyfikatów SmartScore i WiredScore na najwyższym poziomie Platinium, wieżowiec będzie certyfikowany również w systemach WELL, BREEAM, Green Building Standard i Obiekt bez barier.

Zgodnie ze strategią ESG Ghelamco, The Bridge ma być neutralny energetycznie i zasilany w 100% czystą energią pochodzącą m.in. z farm fotowoltaicznych. Obiekt wykorzystywać będzie ultra-energooszczędny i innowacyjny Building Energy Management System, zainstalowany w celu monitorowania i zarządzania parametrami energetycznymi budynku. Ponadto, w wieżowcu wdrożona zostanie technologia kanalizacji podciśnieniowej pozwalająca na zminimalizowanie zużycia wody w toaletach nawet o 75%.

W budynku zastosowany zostanie również autorski system operacyjny Ghelamco - Signal OS, który pozwala m.in. na zrównoważone gospodarowanie wodą i energią oraz kontrolę obróbki powietrza wraz z jego monitoringiem. Elementem systemu jest aplikacja mobilna umożliwiająca najemcom poruszanie się po biurowcu bez karty dostępu czy rezerwację sal i miejsc parkingowych. W The Bridge wykorzystane będą też specjalne rozwiązania antypandemiczne zapobiegające rozprzestrzenianiu się wirusów, m.in. wirusobójcze lampy UV w windach i centralach wentylacyjnych.

Na 40 piętrze wieżowca znajdzie się podniebny taras do wyłącznego użytku najemcy. Budynek wyposażony będzie w parking podziemny z punktami do ładowania samochodów elektrycznych. Rowerzyści dostaną do użytku ponad 160 miejsc rowerowych, w tym 33 dla jednośladów elektrycznych, a także szatnie z natryskami.

The Bridge zaprojektowany został przez uznaną holenderską pracownię architektoniczną UNStudio we współpracy z Polsko Belgijską Pracownią Architektury PROJEKT.